سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريكا از سناريوي "خودزني" استفاده مي‌كند تا دوباره مسلمانان را متهم كند

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت‌ملي مجلس با اشاره به وقوع انفجار در ايالت بوستون و تگزاس آمريكا در روزهاي اخير گفت: در مورد انفجارهاي اخير در آمريكا فرضيه خودزني مطرح است، به اين معنا که آمريکا به خود آسيب وارد مي‌کند تا به اين بهانه بتواند به كشورهاي ديگر تعرض کند زيرا انفجارهاي نزديک به هم و از طرفي به وقوع پيوستن حوادثي در اروپا مشابهت داستان را به ماجراي 11 سپتامبر نزديک مي‌کند.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به وقوع چند انفجار در ايالات بوستون و تگزاس آمريكا و همچنين اظهارات مقامات اين كشور مبني بر اينکه مظنون فراري بمب‌گذاري‌هاي اخير مسلمان است، گفت: اين مسئله و متهم‌كردن مسلمانان به اقدامات تروريستي ، يک سناريوي نخ‌نما ضد آنان است.

وي ادامه داد: در اتفاقات اخير دو سناريو را مي‌توان در نظر گرفت؛  اولين سناريو اين است که عده‌اي خرابکار اقداماتي را انجام داده‌اند و دولت آمريکا هم از اين مسئله بي‌خبر است که در اين سناريو مي‌توانيم نقش دولت آمريکا را به عنوان يک دولت بي‌کفايت معرفي کنيم؛ دولتي که نتوانست از حقوق مردم خود دفاع کند.

حقيقت‌پور در تشريح سناريوي دوم تصريح کرد: فرضيه دوم، "خودزني" است به اين معنا که آمريکا به خود آسيب وارد مي‌کند تا به اين بهانه بتواند به كشورهاي ديگر تعرض کند که البته اين فرض محتمل‌تر است؛زيرا انفجارهاي نزديک به هم و از طرفي به وقوع پيوستن حوادثي در اروپا مشابهت داستان را به ماجراي 11 سپتامبر بيشتر مي‌کند.


وي همچنين ادامه داد: آمريکايي‌ها اين نوع فعاليت‌ها را انجام مي‌دهند که بحران توليد کرده، آن را مديريت کنند، بر بحران سوار شوند و در نهايت تهديد را به فرصت تبديل کنند كه اين مسئله يک روش و استراتژي سياسي است و لذا بايد منتظر توطئه‌هاي جديد باشيم.

نماينده اردبيل تصريح كرد: آمريکا به قدري بر جوامع مختلف تعدي کرده که مخالفان زيادي در تمام كشورهاي جهان دارد؛ آيا در حمله به عراق، پاکستان و افغانستان افراد بي‌گناه زيادي کشته نشدند؟ همه اين‌ها مي‌توانند انگيزه داشته باشند که اقداماتي را برعليه آمريکا انجام دهند.

وي در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر تاثيرگذاري اين حوادث بر مذاكرات هسته‌اي غرب با ايران خاطرنشان کرد: اين مسئله نمي‌تواند بهانه‌اي براي تحت فشار قرار دادن ايران در مذاکرات باشد چرا كه ما مطالبه‌اي به حق داريم و به دنبال اين هستيم که مطالبه خود را به نقطه مطلوب و مناسبي برسانيم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.