انفجار مهیب در کارخانه تولید کود شیمیایی در ایالت تگزاس آمریکا، وحشت صهیونیست ها را در مورد هدف قرار گرفتن کارخانه های شیمیایی در خلیج حیفا برانگیخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، انفجار تگزاس بازتاب گسترده ای نزد اسرائیلیها داشت و نگرانیها در مورد حمله به انبارهای مواد شیمیایی در خلیج حیفا بار دیگر مطرح شد. ساکنان منطقه حیفا نگران اصابت موشک های حزب الله به انبارهای مواد شیمیایی در این منطقه هستند. روزنامه معاریو شمار قربانیان چنین حملاتی را تا دهها هزار نفر از ساکنان منطقه حیفا برآورد کرد. گلعاد آردون وزیر جبهه داخلی اسرائیل به همین علت از مقامات این رژیم خواست عمق این خطر را درک کنند. آردون این کارخانه های شیمیایی را بمب ساعتی توصیف کرد. عمیر پرتز وزیر محیط زیست اسرائیل هم خواستار انتقال انبارهای آمونیاک به صحرای نقب شد و وعده داد برای تحقق این هدف به سرعت اقداماتی را انجام دهد.

الی لیوی گزارشگر کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت: ارزیابی های مختلفی در مورد تلفات و خسارت های اصابت موشک به یک انبار آمونیاک وجود دارد که به دهها هزار کشته و زخمی می رسد.

آویواهو هاون عضو شورای شهر حیفا گفت: استانداردهای کارخانه های آمریکا سختگیرانه تر از کارخانه های ماست. بنابراین اگر انفجاری در آمریکا رخ می دهد و دهها نفر کشته می شوند، احتمال کشته شدن صدها و حتی هزاران نفر در صورت وقوع حادثه مشابه در اسرائیل وجود دارد.
 
در ادامه این گزارش آمده است: رئیس شورای شهر حیفا در گفتگو با روزنامه معاریو تاکید کرد وجود مواد خطرناک نزدیک مناطق مسکونی می تواند بسیار خطر آفرین باشد. محافل اسرائیلی می گویند حدود پانصد هزار اسرائیلی با خطر روبرو هستند، اما این رژیم تاکنون اقدامی برای انتقال این انبارها از خلیج حیفا انجام نداده است.

عاموس گلعاد مدیرکل وزارت جنگ اسرائیل گفت: در مورد تامین امنیت تاسیسات صنعتی در حیفا، تصمیمات زیادی اتخاذ شده است و ما امیدواریم این تصمیمات عملی شود.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار