سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار قريب الوقوع جان كري و لاوروف در تركيه

"جان كري" وزير امور خارجه آمريكا و "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه فردا با يكديگر در تركيه ملاقات خواهند داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت ؛ قرار است تا مذاكرات اين دو ديپلمات آمريكايي و روس با تمركز بر "بحران سوريه" انجام شود. مذاكره كري و لاوروف بحشي از جلسه سوم گروه مشترك برنامه ريزي استراتژيك خواهد بود كه يكي از زيرگروههاي كاري شوراي همكاري در سطوح بالاي روسيه و تركيه است.

وزارت امور خارجه تركيه نيز با انتشار بيانيه اظهار داشته كه ديدار "احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه تركيه و لاورف بخشي از برنامه ريزي انجام شده در جريان سفر لاوروف و كري به استانبول خواهد بود. 

در ادامه اين بيانيه امده است "انتظار مي رود كه اين ديدار فرصتي باشد تا شرايط لازم براي برگزاري چهارمين نشست نيز فراهم شود. قرار است اين دور از نشست در نيمه دوم سال جاري ميلادي در روسيه برگزار شود و در آن پيرامون افزايش فرصت هاي همكاري و تقويت روابط فيمابين مورد بحث و بررسي قرار گيرد. همچنين در جريان برگزاري اين نشست تمركز اصلي بر ارايه ديدگاه هاي دو طرف پيرامون تحولات اخير منطقه اي و بين المللي خواهد بود." 

پيش تر نيز در دسامبر سال 2012 ميلادي، در جريان سفر "ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه به تركيه مقامات دو كشور پيرامون افزايش همكاري در حوزه اقتصادي و همچنين پيرامون ديدگاه هاي شان در مورد بحران سوريه با يكديگر به مذاكره پرداختند. 

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: کری ، لاوروف ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.