کره شمالي از سفارت‌خانه‌هاي خارجي از جمله سفارت روسيه خواسته است با توجه به بالاگرفتن تنش‌ها در شبه‌جزيره کره، احتمال تخليه ساختمان سفارت‌خانه‌ها را در نظر بگيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، سفیر جمهوری چک در پیونگ یانگ اعلام کرد کره شمالی روز جمعه به سفارت این کشور توصیه کرد با توجه به وخامت اوضاع در شبه جزیره کره، کارکنان خود را تخلیه کند.

دوسان استراوچ در تماسی تلفنی به خبرگزاری رسمی جمهوری چک گفت: ما همانند کشورهای دیگر این توصیه را امروز دریافت کردیم .

"دنيس سمسونف"، سخنگوي سفارت روسيه در پيونگ‌يانگ هم گفت: نماينده‌اي از سوي وزارت خارجه کره شمالي پيشنهاد کرد روسيه مسئله خروج کارکنان سفارت خود را مورد بررسي قرار دهد.
 
سمسونف با بيان اين که ما در حال حاضر در مرحله تصميم‌گيري هستيم، افزود، اوضاع در پيونگ‌يانگ «کاملا آرام» است.
 
سخنگوي سفارت روسيه گفت که بايد به ديگر هيات‌هاي دپيلماتيک حاضر در پايتخت کره شمالي نيز توصيه مشابهي شده باشد.
 
همچنين، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه، گفت که اين کشور درباره احتمال تخليه سفارت‌خانه‌ها تماس نزديکي با امريکا، چين و کره جنوبي دارد.
 
کره شمالي يک روز پس از استقرار موشک ميان برد موسودان در ساحل شرقي خود، يک موشک ميان برد ديگر نيز در اين منطقه مستقر کرده است.
 
گفته ‌مي‌شود موشک موسودان با بردي نزديک به سه هزار کيلومتر قادر است هر هدفي را در خاک ژاپن و کره جنوبي و حتي پايگاه‌هاي نظامي امريکا در جزيره گوآم در اقيانوس آرام را نشانه بگيرد.
 
وزارت دفاع امريکا ۱۴ فروردين از تصميم خود براي استقرار يک سامانه ضد موشکي پيشرفته در جزيره گوآم خبر داد که هدف از استقرار اين سامانه حفاظت از پايگاه‌هاي نظامي امريکا و شش هزار نظامي امريکايي مستقر در اين پايگاه‌ها است.
 
احتمال وقوع جنگ در شبه جزيره کره پس از آن افزايش يافت که از بمب‌افکن‌هاي B-۵۲s و B-۲ با قابليت حمل کلاهک‌هاي هسته‌اي امريکا در رزمايش‌هاي مشترک نظامي اين کشور با کره جنوبي استفاده شد.
 
ارتش کره شمالي روز پنج‌شنبه ضمن اعلام اين که جنگ پيشگيرانه هسته‌اي با امريکا ممکن است امروز يا فردا آغاز شود.
 
ارتش کره شمالي همچنين روز پنج‌شنبه، پيش از صدور اين بيانيه، اعلام کرد، موافقت نهايي را براي حمله هسته‌اي به امريکا در واکنش به تهديدهاي واشنگتن دريافت کرده است.

آلمان، سوئد، انگلیس، لهستان، رومانی و بلغارستان کشورهایی هستند که در کره شمالی نمایندگی دیپلماتیک دارند.


برچسب ها: سفارت ، کره شمالی ، هشدار ، چک ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
آخرین اخبار