"سرگئي لاوروف" روز گذشته در مصاحبه با يكي از رسانه هاي روسي با انتقاد از موضع اتحاديه عرب در خصوص بحران سوريه اظهار داشت كه اعطاي كرسي سوريه به نماينده معارضين سوري اقدامي "كارشكنانه" در روند حل بحران سوريه از طريق ميانجي گري بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، وي در ادامه خاطر نشان ساخته است كه روسيه تنها كشوري بوده كه آمادگي خود براي مذاكره با تمامي نيروها و جريانات جامعه سوريه در داخل و خارج از آن كشور را اعلام كرده است. وي در اظهار داشت كه اتحاديه عرب با اين تصميم خود مجوز صدور اسلحه براي تروريست هاي سوري را صادر كرده است و در اين باره افزود "اين اقدام مغاير با هرگونه هنجار و قانون پذيرفته شده بين المللي است." 
لاوروف در ادامه خاطر نشان ساخت كه مسكو تلاش كرده تا در قبال بحران سوريه موضعي "بي طرفانه" داشته باشد. وي در ادامه انتقادات خود از اتحاديه عرب افزوده است كه "هرگاه كوچكترين بارقه اميدي براي حل بحران سوريه پديدار مي شود بلافاصله اقداماتي از سوي برخي طرف ها باعث بدتر شده وضعيت در سوريه مي شوند." وي در پايان اظهار داشت كه با ادامه چنين روندي هيچ كس پيروز ميدان نخواهد بود.  
لاوروف در ادامه خاطر نشان كرد كه افزايش تنش و منازعه در خاورميانه به نفع برخي كشورها است. او دقيقا از كشوري نام نبرد اما اظهار داشت كه اين تنش ها به نفع كشورهايي است كه مي خواهند خاورميانه اي "كوچك" وجود داشته باشد و كشورهاي آن منطقه قدرت تاثيرگذاري چنداني نداشته باشند. 
وي خاطر نشان ساخت كه با "محمود عباس" رييس تشكيلات خودگردان فلسطين مذاكره "سازنده" اي داشته است و اظهار داشت كه دولت روسيه خواهان ايجاد ثبات در خاورميانه است. وي در ادامه با اظهارنظر در مورد تحولات مصر افزوده است "مصر از نقش فعال خود در خاورميانه محروم شده است." 






برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار