وزير امور خارجه روسيه، توضيحات بيشتر کره شمالي را درباره هشدار اخير به سفارتخانه ها در پيونگ يانگ خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ اين مقام بلند پايه روسيه روز جمعه گفت کره شمالي به ديپلمات هاي خارجي در پيونگ يانگ هشدار داده است که نمي تواند در صورت آغاز جنگ، امنيت آنها را تضمين کند و به سفارتخانه ها پيشنهاد داده است که کارکنان خود را تخليه کنند. در همين حال، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه، توضيح بيشتر مسئولان کره شمالي را در اين زمينه خواستار شد و مي خواست بداند که آيا اين هشدار، دستوري براي خروج از پايتخت کره شمالي است يا اينکه صرفاً جنبه پيشنهاد دارد. 
سرگئي لاوروف در سفر اخير خود به ازبکستان گفت: اين پيشنهاد به همه سفارتخانه ها در پيونگ يانگ داده شد و اکنون تلاش ما بر اين است که اوضاع را شفاف سازي کنيم. ما از همسايگان خود در کره شمالي چند سؤال را که بايد در اين اوضاع مطرح کرد، پرسيديم. هم اکنون نيز با چين، آمريکا، کره جنوبي و ژاپن به عنوان شرکت کنندگان در گفتگوهاي شش جانبه بر سر برنامه هسته اي کره شمالي از نزديک تماس داريم. ما به شدت از افزايش تنش ها نگران هستيم. تاکنون تنش ها بيشتر به شکل جنگ لفظي بوده است. ما مي خواهيم علت اين تصميم را دريابيم. ما همچنين از آنها پرسيديم که آيا اين فقط يک پيشنهاد است يا اينکه جنبه الزام آور دارد. به ما گفته شد که اين فقط يک پيشنهاد است. 
حدود بيست و چهار کشور داخل کره شمالي سفارت دارند. دولت کره شمالي از اظهار نظر در خصوص هشدار فرستاده شده براي سفارتخانه ها خودداري کرده است. 







برچسب ها: بین الملل ، لاوروف ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار