سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جای خلاقیت و نوآوری در بازار گردشگری خالی است

اگر به داشته ها و ظرفیت های موجود در کشور بسنده کنیم در نبود خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری، تکرار تجربه جذابیتی نخواهد داشت.

فرزاد مقدم کارشناس گردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در نبود نوآوری، گردشگران نیز وفادار نخواهند ماند، گفت: ایده های نو و خلاقیت در گردشگري عامل توسعه این صنعت و گسترش اشتغال و كارآفريني خواهد شد.
وی ادامه داد: کشور های پیشرو در صنعت گردشگری با نوآوری تجربه های جدید را در اختیار گردشگران قرار می گیرد که خود عامل تکرار بازدید از این مقاصد می شود .
همچنین این کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه گردشگری با تمام پتانسیل های موجود در کشور، جدی گرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری در خدمات و ارائه محصول جدید موجب تکرار دفعات بازدید می شود در نبود محصول و خدمات جدید تکرار تجربه جذابیتی نخواهد داشت.
وی افزود: اگر به داشته ها و ظرفیت های موجود در کشور بسنده کنیم گردشگران به محصول وفادار نمی ماند و در نهایت برای تکرار تجربه باز نخواهند گشت.
وی تصریح کرد: امروزه رقابت میان کشورها در حوزه گردشگری به وجود جاذبه ها خلاصه نمی شود بلکه در چگونگی بازارسازی و بازارداری در گردشگری و جذب گردشگران و پاسخگویی به انتظارات آنهاست.
مقدم با اشاره به جایگاه بازاریابی و تبلیغات در هیاهوی تبلیغات جهانی گفت: در هياهوي تبليغاتي عصر الکترونیک معرفي ظرفيت ها و پتانسيل گردشگري کشور و جذب توريسم از طریق شبکه های مجازی مغفول مانده به طوری که معرفی برخی از جاذبه ها و ظرفیت های کشور در قالب وبلاگ ها باقی مانده اند.
وی افزود: تحول و رونق گردشگری با توسعه محصول و خدمت این صنعت در قالب ایده های نوین در سایه توجه و سختکوشی دست اندرکاران، میسر خواهد شد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.