سفير تايلند گفت: برنامه هاي فرهنگي ايران بدون حمايت بخش خصوصي تکميل نشده باقي مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درحاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات گردشگری سفیر کشور تایلند در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت 400 ساله روابط سیاسی و تجاری ایران با تایلند گفت : با توجه به سابقه طولانی روابط سياسي و قرابت فرهنگی دو کشور علاقه وافری برای تبادل گردشگر میان دو کشور وجود دارد.
 
وی ادامه داد: بازار گردشگری ایران بالاترین حجم مسافر را در حوزه خاورمیانه به کشور تایلند داشته است.
 
براساس این گزارش شیخ احمد قمی از جمله ایرانیانی است که با ورود به شهر "آیوتایا" پايتخت وقت سيام توانست طی شش دوره ارتباط نزدیک با دربار پادشاهی این کشور در دوران سلطنت  "Phra Chao Songdeum" که با شاه عباس صفوی معاصر بوده به عنوان مشاور عالی وی و وزیر خزانه داری منصوب و مسئولیت تمامی امور مربوط به تجارت خارجی را بر عهده گرفت .
 
در این دوره با تلاش خود جهت توسعه بنادر به دستور پادشاه به مقام " "Phya Sheikh Ahmad Rattana Rajsetteeیا "انسان بزرگ" که از القاب درباری بوده نائل گشت.
 
شیخ احمد قمی موظف شد در کنار تجارت خارجی ، مشاجرات بین خارجیان رانیز حل و فصل کند وی اولین کسی بود که در زمان ریاست جامعه مسلمان به مقام "Chula Rajmontri"يا شیخ الاسلامی رسید مقامي که بر اساس آن اجازه يافت که آیین اسلام را به جامعه تایلند معرفی کند. 
 
سفير تايلند با اشاره به اينکه جذب گردشگر با ایجاد رغبت در گردشگران به وجود می آید که این امر تنها با تعامل بخش خصوصی صورت می گیرد.
 
وي از فعالیت کمرنگ کمیته مشترک میان ایران و تایلند در جهت تبلیغ و اطلاع رسانی دوجانبه، گفت : نقش بخش‌های خصوصی در دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی میان ایران و تایلند بسیار مهم است.
 
و ی با اشاره به تایلند با رقم 9 میلیون  جمعیت مسلمانان این کشور ادامه داد : دولت تایلند حمایت خود را در جهت انعکاس تصویر شفاف از مقصد گردشگری ایران را خواهد داشت.
 
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران و تایلند طی ماه های اخیر در آیوتایا گفت : برنامه های فرهنگی از سوی ایران کامل نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار