سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم مردم فرانسه از اولاند و سياست ناكارآمد وي

مشکلات ديويد کامرون، نخست وزير انگليس پس از سه سال اداره دولت اين کشور در برابر انبوهي از مشکلات پيش روي فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه پس از کمتر از يک سال اداره کشور ناچيز به نظر مي رسد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اينديپندنت ؛  ميزان بيکاري در فرانسه به رقم بي سابقه 11 درصد رسيده، رشد اقتصادي صفر است و يک فضاي مسموم و تهاجمي - يادآور وضع فرانسه در دهه 1930 - بر اين کشور حاکم شده است. اولاند بهار گذشته با قول ايجاد تحول اقتصادي بزرگ توانست نيکولا سارکوزي، رقيب خود را در انتخابات شکست دهد و به رياست جمهوري برسد. 

اما اولاند اکنون به اعمال سياست هاي دوگانه و قضاوت ضعيف در انتصاب افراد متهم شده است. يکي از وزراي سابق وي ميليون ها يورو به خارج از کشور قاچاق کرده است. اولاند همچنين متهم شده است زماني که چهار ماه پيش نخستين اتهامات درمورد ژروم کائوزاک، وزير بودجه سابق فرانسه در يک پايگاه تحقيقي مطرح شد، از خود تسامح نشان داده و او را اخراج نکرده است. 

پيش بيني مي شود فرانسوا اولاند در چند روز يا چند هفته آينده يکي از غيرمعمول ترين کارهاي يک رئيس جمهور فرانسوي را انجام دهد. وي ژان مارک ارو، نخست وزير خود را برکنار مي کند و دولت جديدي تشکيل مي دهد. شايد اين اقدام کمي دير انجام شود. اعتبار اولاند تا حد هشدار دهنده اي کاهش يافته است. به نظر مي رسد وي درحالي که فقط 11 ماه از پنج سال دوره رياست جمهوري خود را پشت سر گذاشته است، محکوم به شکست است. 

البته شايد در پاره اي موارد انتقادها از اولاند منصفانه نباشد زيرا مردم فرانسه همواره به رئيس جمهورهايي راي داده اند که قول اصلاحات مي دهند اما زماني که آنها هرچيزي را تغيير مي دهند با آنها به مخالفت مي پردازند.

                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: اولاند ، سیاست ، خشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.