سخنگوي وزارت دفاع ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد اين کشور به نيروهاي مسلح خود دستور داده است هر موشک کره شمالي را که خاک ژاپن را هدف قرار دهد ، سرنگون کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين در حالي است که بنا به اعلام سئول ، پيونگ يانگ خود را براي يک آزمايش هسته اي ديگر آماده مي کند.
اين منبع خاطرنشان کرد بر اساس دستوري که ايتسونوري اونودِرا ، وزير دفاع ژاپن صادر کرده است ، ناوشکن هاي مجهز به سيستم رهگيري Aegis در درياي ژاپن مستقر مي شود.
سخنگوي وزارت دفاع ژاپن افزود کنفرانس مطبوعاتي خاصي در اين زمينه برگزار نخواهد شد زيرا ممکن است در صورت ارائه جزئيات به طور علني ، کره شمالي از راهبرد ژاپن مطلع شود.
يک منبع دولتي ژاپن به خبرگزاري کيودو گفت به احتمال زياد اين موشک ژاپن را هدف قرار نخواهد داد ، اما دولت ژاپن تصميم گرفته است خود را براي وقوع هر احتمالي آماده کند.
تنش ها در شبه جزيره کره از اوايل دسامبر ، در پي پرتاب موفقيت آميز موشک از سوي کره شمالي افزايش يافته است. کشورهاي غربي و ژاپن مدعي اند که موشک پرتاب شده ، يک موشک بالستيک بوده است. کره شمالي پس از آن در ماه فوريه سومين آزمايش هسته اي خود را انجام داد.
ريو کيل-جائه ، وزير وحدت کره جنوبي روز دوشنبه به نمايندگان پارلمان اين کشور گفت نشانه هايي در مورد انجام آزمايش هسته اي ديگر از سوي کره شمالي وجود دارد.
به علاوه پيونگ يانگ اعلام کرده است قصد دارد فعاليت يک رآکتور هسته اي را که در سال 2007 متوقف شده بود ، به رغم قطعنامه هاي سازمان ملل که هرگونه برنامه اتمي را براي اين کشور ممنوع کرده است ، از سر بگيرد. کره شمالي روز جمعه دومين موشک ميان برد خود را به ساحل شرقي منتقل کرد و آن را بر روي سکوي پرتاب موشک متحرک قرار داد.







برچسب ها: بین الملل ، ژاپن ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار