سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدفگذاري براي افزايش 134 هزار بشكه اي توليد نفت خام در نفت مناطق مركزي

طرح توسعه 16 ميدان نفتي شركت نفت مناطق مركزي ايران، با هدف افزايش 134 هزار بشكه اي توليد نفت خام در مناطق تحت پوشش اين شركت در دستور كار قرار دارد كه تاكنون بخشي از آن اجرايي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پيمان ايماني مجري طرح توسعه ميادين نفتي شركت نفت مناطق مركزي ايران با بيان اينكه در مجموع قرار است با اجراي كامل طرح توسعه 16 ميدان نفتي اين شركت، 134 هزار بشكه به توليد روزانه نفت در نفت مناطق مركزي ايران افزوده شود، گفت: برخي از اين طرح ها تكميل شده و باقي در دست اقدام است.

وي در اين زمينه از تكميل طرح توسعه ميدان پايدار غرب خبر داد و گفت: اين طرح هم اكنون در آستانه راه اندازي رسمي است.

ايماني اظهار داشت: پروژه احداث واحد نمكزدايي ميدان دهلران نيز بيش از 92 درصد پيشرفت داشته است و در نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسد.

وي با بيان اينكه توليد از ميدان نفتي خشت از اوايل سال آينده آغاز مي شود، تصريح كرد: با به توليد رسيدن ميدان هاي سروستان و سعادت آباد، استان فارس علاوه بر توليد گاز، به توليد نفت نيز دست يافت و اميدواريم با به توليد رسيدن ميدان خشت، توليد نفت خام از اين استان افزايش يابد.

مجري طرح توسعه ميادين نفتي شركت نفت مناطق مركزي ايران به تشريح فعاليت هاي صورت گرفته در طرح توسعه ميادين سروستان و سعادت آباد پرداخت و گفت: اين دو ميدان در گستره جغرافيايي 120 در 40 كيلومتر مربع واقع شده اند و عمليات لرزه نگاري سه بعدي در حدود 500 كيلومتر مربع از مساحت اين دو ميدان انجام شده است.

ايماني ادامه داد: در اين طرح، 10 حلقه چاه توليدي نفت و 2 حلقه چاه تزريق گاز و پساب تعريف شده است و كارخانه فراورش مركزي احداث شده در اين طرح، مشتمل بر واحد بهره برداري شيرين سازي و نمكزدايي نفت خام است. همچنين چندراهه جمع آوري نفت در سروستان ايجاد شده است كه نفت 6 حلقه چاه توليدي سروستان از آنجا به واحد فراورش مركزي منتقل مي شود.

وي با اشاره به احداث 100 كيلومتر خط لوله انتقال نفت خام از واحد فراورش مركزي به پالايشگاه شيراز، از ايجاد 13 پست برق نيز در اين طرح توسعه خبر داد و گفت: همچنين سه مخزن ذخيره سازي نفت خام با ظرفيت 150 هزار بشكه در مجموع، در جوار پالايشگاه شيراز احداث شده است.

ايماني، اقتصادي بودن طرح توسعه ميدان هاي سروستان و سعادت آباد را مورد تاكيد قرار داد و گفت: توليد اين ميدان هم اكنون 15 هزار بشكه است اما قابليت افزايش توليد تا 25 هزار بشكه در روز وجود دارد كه تحقق اين امر، تابع رفتار مخزن است. /ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.