سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارع‌زاده مطرح كرد

بررسي گزينه‌هاي احتمالي انتقال پايتخت از تهران/ لزوم ارائه دولت‌شهر براي حل اين معضل

سخنگوي کميسيون شوراها و امور داخلي کشور گفت: تمرکز بخشي به وزارتخانه‌ها در غالب طرح‌هايي مثل انتقال وزارتخانه‌ها به يک استان،انتقال وزارتخانه‌ها به استان‌هاي مرتبط به طور جداگانه و انتقال کامل وزارتخانه‌ها به شهر جديد پرند مورد بررسي قرار گرفته است

دخيل عباس‌زارع‌زاده مهريزي نماينده مهريز و بافق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله انتقال وزارتخانه‌ها از پايتخت گفت: در رابطه با موضوع انتقال وزارتخانه‌ها از پايتخت،در کميسيون شوراها و شوراي شهر تهران بحث‌هايي مطرح شده و حتي اين موضوع در وزارت کشور نيز بررسي شده است.

وي با بيان اين که يکي از گزينه‌هاي مورد بررسي انتقال وزارتخانه به شهر جديد پرند است، ادامه داد: تمرکز بخشي به وزارتخانه‌ها از موضوعاتي است كه به طور جدي پيگيري مي‌شود که در اين راستا طرح‌هايي مثل انتقال وزارتخانه‌ها به يک استان، انتقال وزارتخانه‌ها به استان‌هاي مرتبط به طور جداگانه و انتقال کامل وزارتخانه‌ها به شهر جديد پرند مورد بررسي قرار گرفته است اما به طور دقيق زمان اجراي اين طرح مشخص نيست.

زارع‌زاده در مورد زمان اجراي اين طرح تصريح کرد: تا جايي که اطلاع داريم اين موضوع به صورت يک پيشنهاد مطرح شده و از زمان اجراي دقيق آن حرفي به ميان نيامده است.

سخنگوي کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در بيان ميزان تاثيرگذاري طرح انتقال وزارتخانه‌ها به شهر جديد پرند گفت: منطقه پرند به صورت يک مجموعه پرديس مسکوني تعريف شده و بعيد است ظرفيت پذيرش اين طرح را داشته باشد اگر اين طرح به مرحله اجرا برسد مصداق اين است که معضلي را از نقطه‌اي به نقطه ديگر منتقل کنيم كه کمک شاياني به کار مديريت کشور نمي‌کند.

نماينده مهريز و بافق ادامه داد: اگر بخواهيم در مورد طرح انتقال وزارتخانه‌ها به صورت آرماني فکر کرده و راه حلي ايده‌آل براي برطرف کردن اين معضل ارائه بدهيم بايد منطقه‌اي همانند پرند به عنوان دولت شهر که سيستم اداري در آن تعريف شده باشد، ارائه دهيم.

وي در پايان اظهار داشت: انتقال وزارتخانه‌ها به اين صورت (اشاره به طرح انتقال وزارت‌خانه به شهر پرند) تحميل هزينه به جامعه است که به هيچ وجه ضرورت ندارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.