نايب رئيس كميسيون شوراهاي مجلس گفت: انتقال پايتخت از تهران عملا غير منطقي بوده و بار مالي گزافي را براي دولت به همراه خواهد داشت.

محمد جواد كوليوند نماينده مردم البرز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات معاون مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور در خصوص انتقال پايتخت از تهران گفت: انتقال پايتخت از تهران طرحي تئوري است و براي عملياتي شدن نيازمند زمان و هزينه بسيار است.

وي در ادامه تصريح كرد: بهتر است به جاي پاك كردن صورت مسئله و جابجايي پايتخت كه به انفصال قوا تبديل مي شود به تعميم و يكسان‌سازي خدمت رساني به مردم در سراسر كشور پرداخت چرا كه بايد دستگاههاي اجرايي و خدماتي در تمام سطح كشور پراكنده شوند تا مردم را از مراجعه بي دليل به تهران و به تبع آن افزايش بار هزينه و خدمات در مركز كشور بي نياز كند.

نماينده مردم البرز در مجلس ايجاد مناطق اقتصادي و تقسيم كشور به 5 يا 6 منطقه اقتصادي را بهترين راهكار براي جلوگيري از انتقال پايتخت و كاهش تبعات آن دانست.

كوليوند در پايان بر ضرورت فرهنگ سازي براي اشاعه دوركاري بين كارمندان تاكيد و خاطرنشان كرد: چنانچه فرهنگ دوركاري در ميان كارمندان نشر و گسترش يافته و اجرايي شود، حجم بسياري از آمد و شدها در تهران كاهش يافته و نياز به انتقال پايتخت از بين خواهد رفت.

گفتني است معاون مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور روز گذشته در اظهاراتي احتمال انتقال پايتخت از تهران را دور از ذهن ندانسته و از اقدامات مطالعاتي دولت براي ايجاد شهركهاي الكترونيكي در حاشيه پايتخت خبر داده بود.

/س2


برچسب ها: انتقال ، پایتخت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار