سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس، در شوراي نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اين طرح توسط شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصوبه مجلس درباره ممنوعيت ادغام‌ها توسط دولت،‌ گفت: شورای نگهبان طرح اصلاح "ماده 53" قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را که با اصلاحاتی در جلسه ششم دی ماه مجلس به تصویب رسیده بود، مورد بحث و بررسی قرار داد و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، این طرح مغایر با موازین شرع و "قانون اساسی" شناخته نشد.
 
بر اساس اصلاح "ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه" و  طبق مصوبه مجلس، دولت حق هیچگونه ادغام، انحلال یا جابجایی وزارتخانه یا سازمانی را بدون مجوز مجلس ندارد.
 
بر اساس اين گزارش، متن مصوبه مجلس شورای اسلامی به این شرح است:
 
از تاریخ تصویب این قانون هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه های موجود و انتزاع و جابه جایی و انحلال موسسات و سازمان ها و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه ها که به موجب قانون، تاسیس آنها تصریح گردیده ، متوقف می گردد .
 
تبصره 1- شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.
 
تبصره 2- سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار