در اين گزارش به بازخواني گوشه اي از وقايع و رويدادهاي سياسي خردادماه سال 90 پرداخته ايم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، اهم رويدادها و وقايع سياسي خردادماه سال 90 به شرح ذيل است.

مصلحي: با دستگيري جاسوسان آمريكا جلوي خرابكاري‌هاي دشمن گرفته شد

وزير اطلاعات با بيان اينكه با اقدام وزارت طلاعات در كشف شبكه جاسوسي آمريكا جلوي خرابكاري‌هاي دشمن گرفته شد، گفت: دستگيرشدگان تحويل مقامات قضايي مي‌شوند.

 

رهبر انقلاب در ديدار صدها نفر از زنان نخبه كشور:
بايد مباني غلط غرب درباره زن را بدون پرده‌پوشي مورد هجوم ‌بي‌وقفه قرار دهيم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: جمهوري اسلامي بايد بطور صريح و بدون پرده‌پوشي، مباني غلط غرب در مقوله زن را مورد هجوم و انتقاد جدي و بي‌وقفه قرار دهد و به مسئوليت خود در دفاع از جايگاه و شأن حقيقي زنان عمل كند


در صورت تصويب نهايي توسط مجلس صورت مي‌گيرد؛
تحريم 26 مقام آمريكايي از سوي ايران به‎دليل نقض حقوق‌بشر

سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس از ارائه گزارش سخنگوي وزارت امور خارجه در كميسيون متبوعش خبر داد و گفت كه بر اساس طرح تحريم مقامات آمريكايي، 26 تن از مقامات اين كشور كه داراي سوابق نقض حقوق‌بشر هستند، مورد تحريم ايران قرار مي‌گيرند.

 

سخنگوي قوه قضائيه:
پرونده 30 جاسوس دستگير شده مانند ساير پرونده‌ها رسيدگي مي‌شود

سخنگوي قوه قضائيه گفت: پرونده 30 جاسوسي كه به تازگي دستگير شده‌اند هم مانند ساير پرونده‌ها در دستگاه قضايي رسيدگي خواهد ش


اجتماع 20 هزار نفري دانشجويان در دانشگاه تهران؛
جليلي: مردم منطقه آمريكا را با جنايت‌هاي گوانتانامو، عراق و افغانستان مي‌شناسند

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: اوباما قصد دارد با واژه آزادي و مبارزه با تروريسم خود را به مردم منطقه معرفي كند در حالي‌كه مردم اين كشورها آمريكا را با گوانتانامو و ايجاد جنگ در عراق و افغانستان مي‌شناسند.


رهبر معظم انقلاب:
هيچ قدرتي نمي‌تواند راه انقلاب اسلامي را سد كند

در سالروز فرخنده ميلاد باسعادت بانوي برگزيده دو عالم، دخت پيامبر خاتم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و همچنين فرزند برومندشان امام خميني(ره)، مراسم مولودي خواني و ذكر فضائل و مناقب آن بانوي عفاف و نجابت در حضور حضرت آيت‎الله خامنه‎اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.

مقام معظم رهبري در بخشي از سخنان خود با اشاره به راه دشوار همراه با مزاحمتها، معارضه‏ها و برخوردهاي گوناگون در طول 32 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي فرمودند: ادامه خط مستقيم و زاويه پيدا نكردن اين خط و حفظ شعارها و اهداف انقلاب به بركت بيان روشن و رساي امام بزرگوار، از مهم‏ترين خصوصيات انقلاب اسلامي ايران است.
.. ايشان تصريح كردند: با "حركت اميدوارانه و برداشتن قدمهاي محكم" هيچ قدرتي در دنيا نمي‏تواند راه اين انقلاب را سد كند.

 

احضار كاردار بحرين به وزارت امور خارجه كشورمان

در اعتراض به صدور حكم ظالمانه دادگاه نظامي بحرين در حق يك تبعه ايراني مقيم اين كشور، كاردار بحرين به وزارت امور خارجه احضار شد.

 

با 138 رأي فراكسيون اصولگرايان؛
لاريجاني تنها كانديداي رياست مجلس شد

اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس در آخرين سال فعاليت مجلس هشتم مجدداً با 138 رأي علي لاريجاني را از سوي اين فراكسيون براي تصدي پست رياست مجلس انتخاب كردند.

 

با مصوبه كميسيون سياست خارجي؛
"‌رامسفلد" و 3 مقام ارشد نظامي آمريكا در ليست تحريم ايران قرار گرفتند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از بررسي طرح تحريم مقامات آمريكايي در كميسيون متبوعش خبر داد و گفت كه "جفري. دي. ميلر" فرمانده زندان گوانتانامو و "دونالد رامسفيلد" وزير دفاع سابق آمريكا از جمله اين افراد هستند

 

سلطانيه:
گزارش آمانو تكرار مواضع قبلي است

نماينده كشورمان در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گزارش مديركل آژانس را درباره برنامه هسته‌اي ايران گزارشي عادي خواند و گفت كه اين گزارش صرفاً تكرار مواضع قبلي است.

 

لاريجاني در دومين نشست تخصصي تاريخ مجلس:
وظيفه اصلي مجلس نظارت بر قدرت سياسي و صيانت از حقوق ملت است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر جايگاه قانون و قانونگذاري، وظيفه اصلي مجلس را نظارت بر قدرت سياسي و صيانت از حقوق ملت دانست.

 

ايران دولت يمن را به پرهيز جدي از خشونت و خونريزي فراخواند

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ضمن ابراز تأسف از روند تشديد خشونت‌ها در يمن و رويكرد امنيتي در برخورد با مطالبات مسالمت‌آميز مردم، دولت اين كشور را به پرهيز جدي از خشونت و خونريزي فراخواند.

آخرين وضعيت بازرسي از تخلفات منطقه آزاد كيش، زمينخواري شيراز و بيمه ايران

پورمحمدي: قرار داد بدون مناقصه 450 ميليون يورويي تالار كيش را متوقف كرديم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در گفت‌وگويي آخرين اخبار مربوط به پرونده 400 ميليارد توماني هتل‌هاي بين‌المللي كيش، پرونده زمين‌خوار بزرگ شيراز، دلايل آتش سوزي در پالايشگاه آبادان و پرونده بيمه ايران را تشريح كرد.

 

احمدي‌نژاد در آئين افتتاح سه طرح صنعتي عمراني در قم:
مردم دنيا از ما مي‌خواهند "مكتب اسلام" را به آنها معرفي كنيم

رئيس جمهور گفت: هر گوشه‌اي از دنيا كه مي‌رويم از ما مي‌خواهند كه انديشمندان‎مان را بفرستيم تا "مكتب اسلام " را از سرچشمه اصلي آن معرفي كنند.

 


متن كامل طرح تحريم و تعقيب برخي مقامات آمريكايي توسط ايران

ضبط اموال و دارايي‌هاي مقامات آمريكايي تحت تحريم ايران و ممنوعيت ورود اين افراد به هر نقطه از خاك جمهوري اسلامي ايران از جمله مجازات‌هايي است كه در طرح تحريم مقامات آمريكايي كميسيون سياست خارجي مجلس آمده است.

متن كامل طرح "تعقيب و تحريم برخي مقامات آمريكايي" به شرح ذيل است: مقدمه: ايالات متحده آمريكا با عنايت به رويكرد يكجانبه گرايانه خود، جنايات وسيعي عليه بشريت مرتكب شده است. اگر چه كليت سياست‌هاي جنايتكارانه آمريكا محكوم است، اما برخي از مقامات آمريكايي نقش مستقيم در اين جنايات ايفا نموده‌اند. اين افراد ناقض جدي حقوق‌بشر در عرصه جهاني علي‌الخصوص در عراق و افغانستان بوده و از تروريست‌ها به طور مستقيم حمايت كرده و همچنين توليد در قاچاق و ترانزيت مواد مخدر ايفاي نقش جدي نموده‌اند. به منظور محكوم نمودن اين اشخاص به عنوان جنايتكاران عليه بشريت و ناقضين حقوق‌بشر اين طرح آماده شده و اسامي بيست و شش تن از مقامات آمريكايي مشخص شده است و ليست تكميلي نيز متعاقباً اعلام و به اين ليست افزوده خواهد شد. ماده واحده: مقامات ‌آمريكايي اين ليست به دليل جنايات عليه بشريت و نقض حقوق‌بشر و قاچاق مواد مخدر مشمول تحريم‌ها و مجازات‌هاي ذيل مي‌شوند: الف- كليه اموال و دارايي‌هاي اين افراد ضبط و توقيف مي‌شود، ب- ورود اين افراد به هر نقطه از خاك جمهوري اسلامي ايران ممنوع مي‌باشد، ج- قوه قضائيه مكلف است در دادگاه‌هاي كشور اين اشخاص را به عنوان جنايتكاران عليه بشريت و ناقضين حقوق‌بشر محاكمه و اقدام به صدور حكم نمايد، تبصره: دادستان كل كشور موظف است فهرست اسامي و مستندات جنايات اين افراد را جهت طرح و تعقيب به دادستان ديوان بين‌المللي (آي.سي.سي) ارائه نمايد. د- وزارت امور خارجه مكلف است مراتب را در مجامع بين‌المللي پيگيري نمايد، ه- صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بايد با استفاده از امكانات خود، افكار عمومي و جهاني را نسبت به جنايات اين اشخاص آگاه نمايد، تبصره 1- به منظور پيگيري موارد فوق، كميته‌اي به رياست دادستان كل كشور متشكل از وزارت اطلاعات، وزارت كشور، وزارت امور خارجه، صدا و سيما، نيروي انتظامي، يك نفر از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و يك نفر از اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي با انتخاب كميسيون‌هاي مزبور تشكيل مي‌شود. تبصره2- اين كميته موظف است گزارش مستمر خود را به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ارائه نمايد. به گزارش فارس، "جفري. دي. ميلر" فرمانده زندان گوانتانامو از سال 2002 تا 2007 به اتهام نقض حقوق‌بشر، شكنجه و آزار زندانيان، "دريادار جفري هربسون" فرمانده كنوني زندان گوانتانامو به دليل تداوم در مشاركت و آزار زندانيان و نقض حقوق‌بشر از سال 2010، "ناخدا ويليام راجرز" فرمانده ناو وينسنز آمريكا در جريان حمله به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران در سوم ژوئيه 1983 و "دونالد رامسفيلد" وزير دفاع سابق آمريكا از سال 2001 تا 2006 به اتهام كشتار مردم غير نظامي، شكنجه و آزار زندانيان "ابوغريب "، "گوانتانامو " و "بگرام " و همچنين كشتار هزاران انسان‌هاي بي‌گناه در افغانستان و عراق، از جمله افرادي هستند كه در اين ليست قرار دارند

 

رئيس ديوان عدالت اداري در تبريز اعلام كرد:
بقايي در دادگاه بدوي به 4 سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شده است

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: شعبه رسيدگي كننده، آقاي بقايي را به چهار سال انفصال از خدمت محكوم كرد. وي اواخر اسفند سال 89 با مراجعه به ديوان درخواست تجديدنظر كرد و پرونده هم اكنون در مرحله تجديدنظر است.

 

كدخدايي:
هيئت مركزي نظارت بر انتخابات مجلس تعيين شد

سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي از انتخاب اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در جلسه امروز اين شورا خبر داد.

 

مهمان‌پرست:
تحريم شركت نفتي ونزوئلا از سوي آمريكا تجربه‌اي شكست خورده است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اقدام دولت آمريكا مبني بر تحريم شركت نفت دولتي ونزوئلا به اتهام رابطه با ايران را تكرار تجربه شكست خورده آمريكا دانست.

 

براساس مصوبه ‌مجمع تشخيص مصلحت نظام؛
وزارت اطلاعات در پرونده‌هاي فساد مالي كلان ضابط قوه قضائيه محسوب مي‌شود

در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام مصوبه مجلس در خصوص ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته بود، بررسي و درباره ماده 4 اين قانون تصميم‌گيري شد.

رهبر معظم انقلاب خطاب به نمايندگان مجلس:
نزديك كانون‌هاي ثروت و قدرت نشويد؛ دولت بدون بهانه‌گيري قانون را اجرا كند

مقام معظم رهبري در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با توصيه‌هايي به متوليان قانون‌گذاري متذكر شدند كه براي رأي به كانون‌هاي ثروت و قدرت نزديك نشوند و دولت را نيز به اجراي قانون بدون بهانه‌گيري سفارش فرمودند.

 

در جمع خبرنگاران مطرح شد:
تازه‎ترين گزارش دادستان تهران درباره پرونده‎هاي مهم قضايي

دادستان تهران بعد‌ازظهر امروز در گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت پرونده‌هاي مداحان، پريوش سطوتي، شكايت دولت از قاليباف، فائزه هاشمي، مرخصي زندانيان و فساد جريان انحرافي توضيحاتي را ارائه كرد.

 

 


مخالفت با يك‎فوريت لايحه وزارت امور زيربنايي در جلسه 90 دقيقه‌اي نمايندگان

جلسه 90 دقيقه‌اي امروز مجلس با تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از سازمان حفاظت محيط زيست و مخالفت نمايندگان با يك‎فوريت لايحه تشكيل وزارت امور زيربنايي همراه بود.


واكنش وزارت خارجه به ادعاي بازداشت ديپلمات ايراني در قاهره

يك منبع آگاه در وزارت خارجه گفت: ديپلمات ايراني هم‏اكنون در محل دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره مشغول انجام وظيفه مي‌باشد.


وزير اطلاعات خبر داد:
مصر عذرخواهي كرد؛ ديپلمات دستگيرشده ايراني 2ساعته آزاد شد

وزير اطلاعات گفت: مصر به‎سبب دستگيري ديپلمات ايراني در مصر عذرخواهي كرد.

 


عزل يك مدير مناطق آزاد در پي مخالفت با سندسازي براي تالارهاي كيش

معاون برنامه‌ريزي و هماهنگي امور مناطق آزاد در پي مخالفت با سندسازي براي پروژه جنجالي تالارهاي بين‌المللي ايران-كيش عزل شد.

 

معاون اول رئيس جمهور خبر داد:
ارائه تسهيلات قرض‌الحسنه در كنار دريافت يارانه

معاون اول رئيس جمهور گفت: هر خانوار ايراني كه يارانه دريافت مي‌كند به زودي تسهيلات قرض الحسنه نيز دريافت مي‌كند.

 

در واكنش به انتشار خبر سفرش به عربستان؛
صالحي:فعلاً برنامه‌اي براي سفر به عربستان ندارم

وزير خارجه كشورمان با بيان اينكه فعلاً برنامه‌اي براي سفر به عربستان ندارم گفت: مسائل زماني رسميت پيدا مي‌كند كه مطلبي به صورت رسمي از سوي وزارت خارجه اعلام شده باشد و ما پيش از هر سفر موضوع را به طور رسمي اعلام مي‌كنيم.

 

فرمانده معظم كل قوا در دانشگاه افسري امام حسين (ع):
شيطان بزرگ امروز شاهد از دست رفتن رژيم‌هاي وابسته به خود است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اذعان تحليلگران به شكست سياست‌هاي بسيار حساس و تعيين‌كننده امريكا در خاورميانه فرمودند: 30 سال قبل شيطان بزرگ تنها يكي از وابستگان فاسدش يعني رژيم پهلوي را از دست داده بود اما امروز شاهد از دست رفتن گسترده رژيم‌هاي وابسته به خود است.

 

 

احمدي‌نژاد در ديدار استانداران سراسر كشور:
ادعاها درباره آمارهاي دولت اهميت ندارد

رئيس جمهور گفت: مباحثي كه عده‌اي مطرح مي‌كنند مبني بر اينكه نرخ رشد پايين و آمارهاي دولت ساختگي است اصلا مهم نيست؛ مهم آن چيزي است كه مردم در عرصه اقتصاد لمس مي‌كنند.

 

در جلسه مسئولان عالي قضايي اعلام شد؛
با تقاضاي وزيردادگستري و موافقت رئيس قوه قضاييه اجراي نرخ ديه به تأخيرافتاد

رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي گفت: در بحث ديه قوه قضاييه بحث و تحقيق بسياري كرد. اما روز گذشته وزير دادگستري در نامه‌اي تقاضا كرد اجراي اين افزايش قدري به تعويق بيفتد و با درخواست وزير دادگستري موافقت شد.


به دستور قوه قضاييه:
اجراي ديه 90 ميليون توماني به تعويق افتاد

با اعتراض گسترده مردم و پيگيري شركت‌هاي بيمه، اجراي نرخ ديه 90 ميليوني به دستور رئيس قوه قضائيه به تعويق افتاد.

 

با حكم احمدي نژاد؛
علي‌آبادي سرپرست وزارت نفت شد

محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور، در حكمي محمد علي‌آبادي را به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفي كرد.

 

مهمانپرست حمله هوايي ناتو به افغانستان را تقبيح كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان حمله هوايي ناتو به شهروندان غيرنظامي استان هلمند افغانستان را تقبيح و از كشته شدن تعدادي از مردم بي‌دفاع افغان در اين حمله اظهار تأسف كرد.

 

با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل؛
طلاب بسيجي خواستار برخورد سازمان ملل با ديكتاتورهاي منطقه شدند

طلاب و روحانيون بسيجي سراسر كشور با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل متحد در تهران خواستار برخورد اين سازمان با نسل‌كشي‌هاي صورت گرفته توسط ديكتاتورهاي كشورهاي يمن، ليبي و بحرين شدند.

 


رئيس جمهور در مرقد امام :
امام مردي از جنس انبياي الهي بود

رئيس جمهور با بيان اينكه امام راحل مردي از جنس انبياي الهي بود، گفت: امام (ره) آمد و انسان‌ها و بشريت را دعوت به راه انبياء كرد.


بيانات مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام(ره):
امام تکيه بر قدرت و ثروت را براي گرفتن مسئوليت از خطرهاي بزرگ مي‌دانست

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: امام با حساسيت ويژه درباره تسلط هزار فاميل در دوران قاجار و پهلوي، تکيه بر قدرت و ثروت را براي گرفتن مسئوليت از خطرهاي بزرگ مي‌دانست.

 

احمدي‌نژاد در مرقد مطهر امام:
اي امام عزيز؛ همه ملت ايران متحد و يكدل پشت سر رهبري ايستاده ايم

رئيس جمهوركشورمان در سالگرد ارتحال بنيان گذار انقلاب اسلامي گفت: اي امام عزيز بدان كه همه ملت ايران متحد و يكدل پشت سر رهبري ايستاده ايم و آرزوي مستكبران و دنباله هاي داخلي آنها را براي سيطره مجدد بر اين سرزمين الهي را به همراه خودشان به گور خواهيم فرستاد .

 

در بيعت مجدد مردم و رهبري با امام انجام شد:
تبيين شاخص‌هاي «مكتب امام خميني(ره)» در فرمايشات رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامي مكتب امام را راهنماي نظري و عملي مردم و مسئولين دانستند و خاطرنشان كردند: مكتب امام يك بسته كامل و داراي ابعاد مختلفي است كه بايد اين ابعاد را باهم و به‎موازات هم مورد توجه و عمل قرارداد تا در مسير پيمودن راه امام انحرافي و خطايي ايجاد نشود.

 

لاريجاني پيش از ترك تهران به مقصد سنگاپور؛
قيام‌ ملت‌هاي منطقه رژيم صهيونيستي را در تنگنا قرار داده است

رئيس مجلس با اشاره به اقدامات روزهاي اخير صهيونيست‌ها گفت: اين رفتارهاي ناهنجار به‎خاطر تنگناهايي است كه قيام ملت‌هاي منطقه براي رژيم صهيونيستي به‏وجود آورده است.

 

وزير اقتصاد :
فروش نفت خام در بورس طي روزهاي آينده

وزير اقتصاد با اشاره به فروش بنزين توليد كشور در بورس كيش از عرضه نفت خام در بورس نيز طي روزهاي آينده خبر داد.

 

در پي كم‎كاري و عدم‎حضور فعال در مجلس
معاون حقوقي، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات عزل شد

با دستور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات محمد خواجه‌پور از سمت معاون پارلماني و امور دولت اين وزارتخانه عزل و سيد جمال‌الدين ارجمند به‎سمت سرپرست اين معاونت منصوب شد.


در نامه‌هاي جداگانه به رئيس‌جمهور؛
لاريجاني 26 مصوبه هيئت دولت را غيرقانوني اعلام كرد

لاريجاني در نامه‌هاي جداگانه خطاب به رئيس‌جمهور 26 مصوبه هيأت دولت را مغاير قوانين جاري كشور اعلام كرد.

 


پنتاگون:
اقدام ايران در اعزام زيرسطحي‌ها به درياي سرخ بي‌سابقه است

سخنگوي كاخ سفيد در كنفرانس مطبوعاتي خود، گفت كه اقدام ايران در اعزام زيرسطحي ها به درياي سرخ بي‌سابقه است.

 


دردومين نشست خبري رئيس‌جمهور در سال 90؛
اگر نزديكانم تخلف كردند رسيدگي و برخورد شود

محموداحمدي‌نژاد رييس جمهور كشورمان در دومين نشست خبري خود در سال90 گفت: من تنها رئيس جمهوري هستم كه اعلام كرد‌ه‌ام اگر تخلفي از من، خانواده‌ام، بستگانم و نزديكانم صورت گرفت، رسيدگي و برخورد شود.

 

زيرسطحي‌هاي ارتش به آب‌هاي دوردست بين‌المللي اعزام شدند

زيرسطحي‌هاي نيروي دريايي ارتش با هدف جمع‌آوري اطلاعات و شناسايي شناورهاي رزمي كشورهاي مختلف دنيا، وارد درياي سرخ شدند.

 

رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد:
ضرورت معرفي تناقض‌هاي عملي در ادعاهاي حقوق بشر غربي

رئيس قوه قضاييه بر ضرورت معرفي تناقض‌هاي عملي در ادعاهاي حقوق بشر غربي تأكيد كرد.

 

با صدور حكمي؛
رهبر انقلاب اعضاي شوراي‎عالي انقلاب فرهنگي را براي دوره‌ جديد منصوب كردند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي اعضاي شوراي‎عالي انقلاب فرهنگي را براي دوره‌ جديد منصوب كردند.

 

در جلسه اوپك به رياست جمهوري اسلامي ايران؛
سهميه توليد اوپك عليرغم خواست عربستان تغيير نكرد

دبيركل اوپك در حالي از تصميم اعضاي اين سازمان مبني بر تغيير ندادن سقف توليد در نشست امروز خبر داد كه كشورهاي حاشيه خليج فارس و در راس آنها عربستان خواستار افزايش سهميه توليد بودند.


ديدار هيئت ايراني با سيد حسن نصرالله

اعضاي هيئت ايراني شركت كننده در كنفرانس "نوآوري و اجتهاد از ديدگاه امام خامنه‌اي" با دبيركل حزب‌الله لبنان ديدار و گفت‌وگو كردند.

 

در سايه مخالفت روسيه و چين با صدور قطعنامه،
نشست شوراي امنيت درباره سوريه امروز برگزار مي‌شود

منابع سياسي از برگزاري نشست اضطراري شوراي امنيت سازمان ملل براي تصويب قطعنامه عليه سوريه خبر دادند كه به احتمال فراوان با مخالفت شديد روسيه و چين مواجه خواهد شد.

 


واكنش ايران به تشديد فشارهاي غرب و گزارش ادعايي آمانو:
افزايش 3 برابري غني سازي 20 درصد و نصب سانتريفيوژهاي نسل جديد

رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه توليد غني‌سازي 20 درصد را سه برابر مي‌كنيم، از نصب زنجيره 164‌تايي سانتريفيوژهاي نسل جديد خبر داد.

 


وزير اطلاعات از دستگيري و هلاكت هفت تروريست خبر داد

وزير اطلاعات از دستگيري و هلاكت هفت نفر از اعضاي گروه‌هاي تروريستي كه به دنبال تحركات ايذايي در داخل كشور بودند، خبر داد.

 

سخنگوي شوراي نگهبان:
ادغام سه وزارت خانه مغاير قانون اساسي است

سخنگوي شوراي نگهبان ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات در وزارت امور زيربنايي ( شامل وزارتخانه هاي راه و ترابري و مسكن و شهرسازي ) را مغاير با قانون اساسي اعلام كرد.

 


يك مقام اطلاعاتي تشريح كرد:
جزئيات نحوه نفوذ دستگاه امنيتي ايران در اپوزيسيون خارج‌نشين و انهدام دولت در تبعيد

يك مقام مسئول در وزارت اطلاعات جزئياتي از نفوذ دستگاه امنيتي كشورمان در كانون اپوزيسيون خارج كشور و فرايند شكست پروژه آمريكايي - صهيونيستي «دولت در تبعيد» را تشريح كرد.

 

واكنش آمريكا و اروپا به افزايش 3برابري غني‌سازي ايران

كاخ سفيد و اتحاديه اروپا پس از انتشار خبر عزم ايران براي افزايش سه‌برابري غني‌سازي 20درصد اورانيوم، خواستار بازنگري ايران در تصميم خود شدند و مدعي شدند اين «اقدامي تحريك‌آميز» است.

 

در پاسخ به اظهارات غيرواقعي ويليام هيگ؛
كاردار انگليس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

در پاسخ به اظهارات غيرواقعي وزير امور خارجه انگليس پيرامون دخالت جمهوري اسلامي ايران در تحولات سوريه، كاردار انگليس در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد كشورمان به وي ابلاغ شد.


آيت‌الله جنتي درخطبه‌ دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران:
عربستان مجمع ديكتاتورها شده است

آيت‌الله جنتي گفت: الحمدالله ديكتاتور يمن فرار كرده و پيش ديكتاتور عربستان رفته و در آنجا مجمع ديكتاتورها تشكيل شده است.حركت مردم منطقه سركوب شدني نيست.

 

وزير اطلاعات در جمع نخبگان شهر ري:
شبكه اجتماعي ايجاد اغتشاش در انتخابات مجلس كشف و متهم دستگير شد

وزير اطلاعات از دستگيري يك جاسوس كه با همكاري آمريكا به‌‎دنبال تشكيل شبكه اجتماعي براي ايجاد اغتشاش در ايام انتخابات مجلس با هزينه ميليون‎ها دلار بود، خبر داد.


در پي طفره رفتن از ارايه اسناد تحت فشار آمريكا اعلام شد
جنبش عدم‎تعهد: آژانس اسناد مطالعات ادعايي را به ايران ارائه دهد

جنبش عدم‎تعهد با انتشار بيانيه‌اي از درخواست‌هاي پيشين مديركل براي موافقت با اينكه آژانس تمامي اسناد مربوط به مطالعات ادعايي را به ايران ارائه كند، كاملاً حمايت مي‌كند.

 


تحريم ايران بزرگترين شركت كشتيراني انگليس را ورشكست كرد

در پي اعمال تحريم‌هاي يكسويه عليه ايران از سوي اتحاديه اروپا و آمريكا، يكي از شركت‌هاي اصلي كشتيراني در انگليس ورشكست شد.


نامه سرگشاده 6 ديپلمات اروپايي در حمايت از برنامه هسته‌اي ايران
بهترين راه حل اين است كه غني سازي ايران را بپذيريم

گروهي متشكل از شش ديپلمات غربي نامه‌اي سرگشاده در خصوص حمايت خود از حق ايران در دستيابي به انرژي هسته‌اي صلح آميز منتشر كردند.

 

دولت ملزم به معرفي 5 وزير پيشنهادي به مجلس مي‌شود؛
امضاي بيش از 200 نماينده مجلس براي موكول كردن ادغام‌ها به سه سال ديگر

بيش از 200 نماينده مجلس طرحي را تهيه و امضاء كرده‌اند كه به موجب آن دولت ملزم به ادغام وزارت‌خانه‌ها بعد از اتمام سال سوم برنامه پنجم مي‌شود.

 

معاون پارلماني رئيس‌جمهور:
اگر ادغام‌ها در دولت احمدي‌نژاد انجام نشود هيچ‎گاه به ثمر نمي‌رسد

معاون پارلماني رئيس‌جمهور گفت: اگر ادغام‌ها در اين دولت انجام نشود، ديگر ادغامي در كشور انجام نخواهد شد. كساني كه مي‌گويند ادغام وزارتخانه‌ها به 2 سال ديگر موكول شود يعني عملاً ادغام منتفي مي‌شود. بهتر است كه ادغام در دولت دهم انجام شود.

 

نماينده مردم تهران خبر داد:
ارائه طرح دوفوريتي براي حذف وزارت ارتباطات از فهرست ادغام

نماينده مردم تهران در مجلس از ارائه طرحي دوفوريتي براي حذف وزارت ارتباطات از پروسه ادغام خبر داد و گفت: در جلسه‌ روز سه‌شنبه مجلس اگر مصوبات امروز كميسيون براي تأمين نظر شوراي نگهبان مطرح شود، قطعاً اين پيشنهاد را مطرح و پيگيري مي‌كنيم.

 

سلطانيه در كنفرانسي خبري:
اجازه نمي‌دهيم آمريكا، آژانس را زير مجموعه شوراي امنيت كند

نماينده كشورمان در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هدف پنهان آمريكا را تلاش براي خارج كردن آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از استقلال و قرار دادن آن در زير مجموعه شوراي امنيت عنوان كرد و گفت كه ما اجازه اين كار را نمي‌دهيم.

 

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي:
راه مقابله با تهاجم فرهنگي استكبار تعميق رسالت‌هاي فرهنگي انقلاب است

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به رسالتهاي فرهنگي انقلاب اسلامي، تأكيد كردند: راه مقابله با تهاجم فرهنگي جبهه استكبار، گسترش و تعميق رسالتهاي فرهنگي انقلاب اسلامي در عرصه هاي اخلاقي، رفتارهاي فردي و اجتماعي، عقايد و باورهاي ديني و مسائل سياسي است.


واكنش ايران به اظهارات مداخله‌جويانه انگليس
مهمان‌پرست: دولتمردان انگليسي از پيشينه اشتباهات تاريخي خود درس بگيرند

سخنگوي وزارت خارجه به دولتمردان انگليسي توصيه كرد كه از پيشينه اشتباهات تاريخي خود درس گرفته و كاري نكنند كه سياستمداران آتي انگليسي مجبور شوند از سياستهاي دولت كنوني كشورشان در منطقه خاورميانه و خليج فارس اظهار تأسف كنند.

 


وزير اقتصاد :
برنامه دولت كاهش نرخ ارز و به حداقل رساندن فاصله در نظام دونرخي است

وزير امور اقتصادي و دارايي در خصوص تفاوت نرخ رسمي و آزاد ارز گفت: برنامه اقتصادي و جهت‌گيري دولت اين است كه مانع از نوسانات نرخ ارز شده و تلاش خواهيم كرد كه نرخ ارز را به نرخ مرجع كاهش دهيم و بعد از آن در جهت تعديل به سمت پايين حركت كنيم.

 

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي تشريح كرد؛
افشاي ابعاد گسترش تروريسم هسته‌اي آمريكا و انگليس در جهان

معاون دبير شوراي‌عالي امنيت ملي كشورمان ابعاد جديدي از نقض مقررات خلع سلاحي و فعاليت غيرقانوني در زمينه تسليحات كشتار جمعي از سوي برخي كشورهاي غربي را فاش كرد.

 


نادري‌منش:
اساسنامه 'دانشگاه ايرانيان' هنوز قطعي نشده است

معاون آموزشي وزير علوم با بيان اينكه اساسنامه دانشگاه جامع ايرانيان هنوز قطعي نشده است، گفت: درخواست اوليه تأسيس دانشگاه ايرانيان از سوي رايزن وزارت علوم بوده است اما خانه ايرانيان متقاضي احداث بود كه وزارت علوم نيز مجوز اصولي تأسيس را به خانه ايرانيان داده است.

 


ميرتاج‌الديني خبر داد؛
آمادگي قاطع دولت براي ادغام وزارتخانه‌ها

معاون رئيس جمهور از آمادگي قاطعانه دولت براي ادغام وزارتخانه‌ها خبرداد و خواستار همكاري مجلس براي اجراي اين قانون شد.


دادستان كل كشور:
پرونده فائزه هاشمي به دادگاه رفت

دادستان كل كشور گفت: به‌تازگي تحقيق و تفحص درباره ‌پرونده فائزه هاشمي به پايان رسيده است.
واكنش ديرهنگام بقايي به اظهارات دبير شوراي مشاورين دولت

معاون اجرايي رئيس جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري خواستار انتشار اسناد مربوط به تخلفاتش شد.

 

دادستان تهران:
ادعاي رحيمي در صورت عدم اثبات، مصداق نشر اكاذيب است

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: ادعاي معاون اول رئيس جمهور (در مورد توطئه بودن رهاسازي بيماران در بيابان) اگر اثبات نشود، مصداق نشر اكاذيب است.

 

 

در كميسيون اجتماعي مجلس،
«وزارت ارتباطات» از ادغام در وزارتخانه‌هاي «راه و مسكن» حذف شد

عضو كميسيون اجتماعي مجلس از حذف "وزارت ارتباطات" از ادغام با وزارتخانه‌هاي راه و مسكن در جلسه امروز كميسيون متبوعش خبر داد و گفت كه اين لايحه در جلسه علني فرداي مجلس بررسي مي‌شود.

 

 

 

 

با موضوع عدم تشكيل وزارت ورزش و جوانان؛
كميسيون اصل 90 مجلس شكايت نمايندگان از دولت را وارد دانست

يك عضو كميسيون اصل 90 مجلس گفت كه اعضاي اين كميسيون در جلسه امروز شكايت نمايندگان از دولت در مورد عدم تشكيل وزارت ورزش و جوانان را وارد دانستند.

 

افتخاري ديگر براي ايران اسلامي؛
جديدترين ماهواره ايران در مدار زمين قرار گرفت

جديدترين ماهواره ايراني با نام «رصد» پس از پرتاب موفق در مدار زمين قرار گرفت.

 

سخنان رييس جمهور در اجلاس سازمان شانگهاي:
مديريت برده ‌داران و استعمارگران بر جهان عامل اصلي نابساماني‌ها است

رييس جمهور گفت:امروز شكي نمانده است كه مديريت برده‌داران و استعمارگران گذشته بر جهان، عامل اصلي همه نابسامانيهاست.

 

صالحي در جمع خبرنگاران عنوان كرد:
تأكيد مشترك ايران و روسيه بر حل مسئله‌ هسته‌اي ايران از طريق گفت‌وگو

وزير امور خارجه با اشاره به موفقيت‌آميز بودن اجلاس سه‌جانبه ايران، روسيه و قزاقستان گفت: رئيس‌جمهور در اين نشست اعلام كرد كه ايران همواره بر گفت‌وگو تأكيد دارد كه البته اين بحث مورد تأكيد طرف روسي نيز بود.

 

مهمان‌پرست ادعاهاي تكراري شوراي همكاري خليج فارس را مردود خواند

سخنگوي وزارت خارجه ادعاهاي تكراري و اتهامات كذب شوراي همكاري خليج فارس درباره دخالت ايران در امور داخلي اين كشورها را مردود و بي اساس خواند و گفت: اين اقدامات هيچ كمكي به ثبات و امنيت منطقه نمي‌كند.

 


لاوروف: ايران آمادگي خود براي همكاري با گروه 1+5 را اعلام كرد

وزير امور خارجه روسيه گفت كه در جريان ديدار رؤساي ايران و روسيه، رئيس جمهور ايران آمادگي تهران براي همكاري با گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌اي خود را اعلام كرد.

 

افتخاري ديگر براي ايران اسلامي؛
جديدترين ماهواره ايران در مدار زمين قرار گرفت

جديدترين ماهواره ايراني با نام «رصد»، روز گذشته پس از پرتاب موفقيت‌آميز، در مدار زمين قرار گرفت.


پيام رئيس‌جمهور به همايش پدران آسماني؛
شهدا با مجاهدت و رشادت راه سعادت را در برابر بشر نهادند


احمدي‌نژاد در پيامي به همايش پدران آسماني، فرهنگ انسان‌ساز انقلاب اسلامي و خط نوراني ولايت و امامت را ميراث شهدا دانسته و تاكيد كرد: شهدا با مجاهدت مظلومانه و سرشار از رشادت راه سعادت را در برابر بشر نهادند.

 


سردار وحيدي با اشاره به پرتاب موفق ماهواره "رصد":
حركت براي ساخت ماهواره‌برهاي بزرگ و ماهواره‌هاي سنگين در ايران آغاز شده است

وزير دفاع با اشاره به پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره "رصد" گفت: با اقدامات صورت گرفته، حركت و گام‌هاي مهمي براي ساخت ماهواره‌هاي بزرگ و ماهواره‌هاي سنگين‌تر در داخل كشور برداشته شده است.

 


در جلسه مسئولان عالي قضايي پيشنهاد شد؛
بررسي راهكارهاي جهاد اقتصادي در قوه‌قضاييه

مهم‌ترين محورهاي كميته تخصصي بررسي راهكارهاي جهاد اقتصادي در قوه‌قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي پيشنهاد شد.

 

 

 


با نخستين عزل و نصب‌ها در وزارت خارجه كليد خورد
ورود عنصر جريان انحرافي به تشكيلات اداري و مالي وزارت خارجه

در اقدامي شائبه برانگيز ، محمد‌شريف ملك زاده به سمت معاون اداري و مالي وزارت خارجه منصوب شد.


دردسر بزرگ ملك‌زاده براي صالحي

موضوع انتصاب محمدشريف ملك‌زاده به عنوان معاون مالي وزارت خارجه، به يكي از موضوعات اصلي سخنان، اظهارنظرها و اقدامات نمايندگان در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي بدل شد.

 


دهقاني: درخواست استيضاح صالحي سه‌شنبه اعلام وصول مي‌شود

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: اگر نمايندگان خواستار استيضاح صالحي تا روز سه‌شنبه بر خواسته خود پابرجا باشند، اين استيضاح روز سه‌شنبه اعلام وصول مي‌شود.

 


توافق‌ جديد دولت و مجلس بر سر ادغام؛ ورود تعاون و حذف ارتباطات

يك نماينده مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته جمعي از نمايندگان ارائه‌دهنده طرح دوفوريتي تعويق ادغام وزارتخانه‌ها در مجلس با نماينده دولت گفت: در اين جلسه توافقات تازه‌اي بر سر ادغام وزارتخانه‌ها صورت گرفت و قرار شد در نحوه ادغام وزارتخانه‌هاي مورد بحث تجديد نظر شود.


جلالي:
صالحي امروز‌ ‌‌‌نظرات نمايندگان درباره انتصاب ملك‌زاده را به احمدي‌نژاد منتقل مي‌كند

سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس با بيان اينكه حدود يك ساعت از وقت جلسه امروز كميسيون متبوعش براي موضوع انتصاب ملك‌زاده گذشت، گفت: وزير خارجه در اين جلسه گفت كه امروز نقطه‌نظرات نمايندگان در ارتباط با انتصاب ملك‌زاده را با رئيس‌جمهور در ميان مي‌گذارد.

 


مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران خبر داد:
افزايش ذخيره استراتژيك بنزين به 13 ميليارد ليتر

مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي كشور گفت: با توسعه زيرساخت‌هاي ذخيره‌سازي و مديريت صحيح مصرف ميزان ذخيره استراتژيك سوخت در كشور از 11.5 ميليارد ليتر به 13 ميليارد رسيده‌ است.


سروري :
وزارت اطلاعات كتباً با انتصاب ملك‌زاده مخالفت كرد

وزارت اطلاعات در نامه‌اي به علي اكبر صالحي وزير امور خارجه با انتصاب محمد شريف ملك‌زاده به‏عنوان معاون اداري مالي اين وزارتخانه مخالفت كرد.

 


احمد توكلي:
نامه مخالفت با انتصاب ملك‌زاده از سوي حجت‌الاسلام مصلحي به صالحي ارسال شد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات در نامه‌اي خطاب به علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كتباً با انتصاب محمدشريف ملك‌زاده در سمت معاونت اداري مالي وزارت امور خارجه مخالفت كرد.

 


بررسي مراحل نهايي راه‎اندازي نيروگاه بوشهر توسط عباسي و «كرينكو»

رؤساي سازمان انرژي اتمي ايران و روسيه روز دوشنبه در وين درباره مراحل نهايي راه‎اندازي و بهره‌برداري از نيروگاه بوشهر گفت‌وگو كردند.

 

دبير همايش بين‌المللي مبارزه جهاني با تروريسم خبرداد؛
حضور 60 كشور و سازمان در اجلاس بين‌المللي مبارزه جهاني با تروريسم

دبير همايش بين‌المللي مبارزه جهاني با تروريسم گفت: بيش از 60 كشور و سازمان بين‌المللي براي حضور در اين اجلاس اعلام آمادگي كرده‌اند.

 


معاون حقوقي رئيس جمهور:
دولت موافق ادغام وزارت ارتباطات نيست

معاون حقوقي رئيس جمهور با اشاره به ادغام وزارت ارتباطات گفت: زماني كه درباره ادغام اين وزارتخانه در دولت بحث شد به دليل تفاوت مأموريت‌ و نوع تخصص‌هاي مرتبط در وزارت امور زيربنايي قرار نگرفت.

 


با تصويب هيئت دولت؛
رئيس جمهور به 77 جانباز قطع نخاع نشان ملي ايثار اهدا مي‌كند

با تصويب هيئت دولت، رئيس جمهور به 77 جانباز قطع نخاع از ناحيه گردن نشان ملي ايثار اعطا مي‌كند.


بهمني درباره ارز و سكه ‌به اعضاي كميسيون اقتصادي گزارش داد

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: رئيس‏كل بانك مركزي در جلسه كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص افزايش نرخ ارز و سكه به اعضاي اين كميسيون گزارش داد.

 

تغييرات جديد در ادغام‌ها؛
ادغام «نفت با نيرو» و «رفاه با كار» منتفي شد

عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: بحث ادغام وزارت نفت و نيرو منتفي شد و وزارت نفت و نيرو به‎صورت مستقل به كار خود ادامه خواهند داد.

 

درباره موافقت با استعفاي ملك‌زاده
صالحي به لاريجاني نامه داد

علي‎اكبر صالحي وزير امور خارجه در نامه‌اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي از موافقت خود با استعفاي محمد ملك‌زاده خبر داد.

 

زيباري در نشست خبري مشترك با صالحي؛
منافقين بايد خاك عراق را ترك كنند

وزير امور خارجه عراق با تأكيد بر ضرورت خروج اعضاي گروهك تروريستي منافقين از خاك كشورش گفت كه حضور نيروهاي آمريكايي در عراق نيز تمديد نخواهد شد الّا به خواست دولت عراق.

 


عباسي آمانو را براي بازديد تأسيسات هسته‌اي به ايران دعوت كرد

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران كه به وين سفر كرده است، مديركل آژانس بين‌المللي را براي بازديد تأسيسات هسته‌اي به ايران دعوت كرد.


عضو كميسيون جهاد اقتصادي خبر داد:
انتقاد كميسيون جهاداقتصادي از آمارهاي اقتصادي دولت

عضو كميسيون جهاد اقتصادي مجلس گفت: نمايندگان مجلس در نشست امروز اعضاي اين كميسيون از ارائه ديرهنگام آمار اقتصادي و عدم ارائه آمار و نيز آمار غيرواقعي انتقاد كردند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار