سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش هشدارآمیز حملات سايبري عليه آمريکا

مقاله نویس نیویورک تایمز درباره گسترش حملات رایانه ای علیه شرکت ها و نهادهای دولتی آمریکا هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ نیوز ؛   شرکت امنیت رایانه ای ماندیانت در آمریکا که چندین سال است هکرها (نفوذگرهای رایانه ای) در چین را ردیابی می کند، بزودی گزارشی درباره افزایش حملات سایبری منتشر خواهد کرد. در این گزارش، شواهد محکمی ارائه شده است که ارتش چین در اغلب حملات سایبری علیه دولت و شرکت های آمریکایی نقش داشته است. 

مقامات چین این اتهامات را رد کرده اند، اما واشنگتن همچنان به نقش داشتن عناصر دولتی چین در این حملات مشکوک است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به تازگی درباره قابلیت هکرهای خارجی برای لطمه زدن به زیرساخت های حیاتی در کشورش ابراز نگرانی کرد. وزارت دفاع آمریکا نیز مجموعه ای از تدابیر دفاعی مانند گسترش نیروهای امنیت سایبری خود برای مقابله با این تهدید اتخاد کرده است. واحد نظامی 61398 چین، گروهی است که از داخل یک برج حملات رایانه ای را علیه آمریکا سازماندهی می کند.

تا الان مشخص است که آنها به سامانه های اطلاعاتی آمریکا نفوذ کرده اند، اما معلوم نیست که آیا تغییراتی هم ایجاد کرده اند یا خیر. البته همواره این سوال مطرح است که دولت چین تا چه اندازه از این حملات سایبری اطلاع و یا در آنها نقش داشته است، زیرا یگان فرماندهی و کنترل چین همواره آنگونه که ما تصور می کنیم، نبوده است. در اینجا نیز واحد 61398 ، مهمترین گروه اطلاعات رایانه ای در ارتش چین است، اما تنها واحد مسئول عملیات سایبری به شمار نمی رود. شاید این واحد را بتوان شبیه سازمان امنیت ملی آمریکا یا یگان سایبری ما در پایگاه نظامی فورت مید دانست. البته از این تأسیسات در آمریکا برای رصد کردن رخدادها در دنیا، پیش بینی حملات احتمالی علیه آمریکا و همچنین افزایش قابلیت تهاجمی استفاده می شود.

در خصوص چینی ها، نکته جالب آن است که بیشتر حملات سایبری آنها تا این اواخر علیه سازمان های دولتی یا حتی رسانه های آمریکا صورت نمی گرفت، بلکه شرکت های آمریکا را هدف قرار می داد. آنها داده های اطلاعاتی حساس را از شرکت های مختلفی مانند «لاکهید مارتین» گرفته تا تولید کنندگان مواد شیمیایی گردآوری کرده اند.

در خصوص نفوذ به رایانه های نیویورک تایمز حدس این است که این کار واحد 61398 چین نیست، بلکه گروه دیگری در آن نقش داشته است. هکرها به دنبال منبعِ مقالاتی بودندکه یکی از اعضای آن به نام دیوید باربوسا درباره حاکمیت چین تألیف کرده بود. این مقالات درباره ون جیابائو نخست وزیر سابق چین و دارایی های خانواده او منتشر شده بود که در چین، موضوعی بسیار حساسیت برانگیز است. 

 در ماه های اخیر، نمونه های دیگری از حملات سایبری علیه افراد نخبه در عرصه سیاست خارجی آمریکا شاهد بودیم. اقدام حیرت آوری نیز علیه کمیته روابط خارجی در نیویورک صورت گرفت که هدف آن استخراج اطلاعات از رایانه های کمیته نبود، زیرا بیشتر مطالب داخل این رایانه ها برای عموم مردم منتشر می شود.




                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.


برچسب ها: آمریکا ، سایبری ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.