سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان مخالفان در مصر براي نافرماني مدني

چند جنبش انقلابي مصر براي آغاز نافرماني مدني در پنج استان اين کشور از جمله استان قاهره، فراخوان داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المحيط ؛ اين گروهها که با نام «نجات انقلاب» فعاليت مي کنند در بيانيه اي از ساکنان استان هاي قاهره، اسکندريه، جيزه، شرقيه و غربيه خواسته اند تا در اعتراض به شرايط نامساعد اقتصادي و سياسي کشور از روز جمعه دست به نافرماني مدني بزنند.

در اين بيانيه تصريح شد استان پورت سعيد پيش از اين به نافرماني مدني پيوسته است و حتي بسياري از افسران و نيروهاي پليس وزارت کشور در اين استان در اقدامي که از زمان انقلاب 1919 عليه استعمار انگليس تاکنون بي سابقه است اعلام کردند از نافرماني مدني حمايت مي کنند در نتيجه انتظار مي رود استان هاي ديگر نيز چنين راهي را برگزينند».

در ادامه بيانيه با بيان اينکه آغاز اين نافرماني ها از روز جمعه و شنبه خواهد بود درباره روند اعتراض ها آمده است مردم با در دست داشتن ظروف  خالي غذا در راهپيمايي ها حاضر شوند. دهها هزار نفر از اهالي استان پورت سعيد که در شرکت ها و مراکز دولتي و خصوصي مشغول فعاليت هستند از روزيکشنبه اين هفته دست از کار کشيدند و به نافرماني مدني روي آوردند.

نافرماني مدني در اين استان شب گذشته به اوج خود رسيد تا بندر شرق پورت سعيد به تعطيلي کشيده شود  در شرايطي که اين بندر بر اساس گزارش کارشناسان در تامين حدود20 درصد از حجم بازرگاني مصر سهيم است.



                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مخالف ، مصر ، نافرمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.