دبیرکل اتحادیه عرب گفت : اولویت اتحادیه کشورهای عربی انجام گفتگوهای سیاسی برای حل بحران سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ «نبیل العربی» در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه روسیه که با حضور وزرای خارجه عراق ، لبنان ، مصر و کویت برگزار شد، افزود: افکار عمومی در کشورهای عربی نیز پایان درگیری ها و تخریب ها را در سوریه خواستار هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه اتحادیه کشورهای عربی با دولت سوریه ارتباط مستقیم ندارد، گفت : با معاظ خطیب ، رهبر مخالفان سوری برای آغاز گفتگوها موافقیم .دبیر کل اتحادیه عرب همچنین گفت : شکی نیست که کشورهای عربی علاقمند به گسترش روابط همه جانبه از جمله همکاری های اقتصادی و تجاری با روسیه هستند تا ارزش مبادلات تجاری افزایش یابد .

«سرگئی لاوروف»، وزیر امورخارجه روسیه هم گفت : با کشورهای عربی توافق کردیم از امکانات خود برای برقراری تماس های مستقیم میان نمایندگان دولت سوریه و گروههای مخالف استفاده کنیم .

وی افزود : هنوز نمایندگان دولت سوریه و مخالفان پیش شرط را برای گفتگو مطرح می کنند اما نظر مشترک آن است که آمادگی برای مذاکرات وجود دارد .وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که هماهنگ کردن این روند سیاسی هنر کار دیپلماتیک و قابل حل است .

لاوروف یادآور شد : پیش از این نیز برخی از مخالفان می خواستند که از مذاکرات با دولت سوریه خودداری کنند اما اکنون اوضاع تغییر کرده است .وی افزود : مهم آن است که الآن مخالفان آماده گفتگو هستند و دولت سوریه هم از قبل این آمادگی را داشت اما حالا آزمونی برای آنهاست.




                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: نبیل ، العربی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار