سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقيقت‌پور:

پيشنهاد سازنده ايران به 1+5 / طرف غربي در مذاكرات جدي نيست

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از پيشنهاد سازنده جمهوري اسلامي ايران به اعضاي 1+5 خبر داد.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، سرعين، نير و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به احتمال پيشنهاد ايران به 1+5 براي مذاکره در مورد مسائل منطقه‌اي گفت: به نظر مي‌رسد با توجه به ظرفيت و آمادگي‌هايي که در سطح منطقه‌اي داريم و توانايي‌هاي ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران اين پيشنهاد قابل طرح باشد.

وي در ادامه افزود: عنوان اين پيشنهاد که بتوان با 1+5 در مورد موضوعات ديگر منطقه نيز بحث کرد، سازنده است اما متاسفانه از ديد ما طرف غربي مذاکرات در موضع خود جدي نيست.

حقيقت‌پور تصريح کرد: از ديد ما اعضاي 1+5 و غرب فقط در تلاش هستند که بتوانند به هر نحوي از ايران وقت بگيرند و از اين طريق به ايران فشار آورند.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين گفت: طبق شواهد اعضاي 1+5 در بحث هسته‌اي جديتي از خود نشان نمي‌دهند و تمام تلاش آنها اين است که مذاکرات را از مسير حقوقي توانمندي هسته‌اي ايران به سمت سياسي سوق دهند.

گفتني است عباس عراقچی  معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه درپاسخ به این سئوال که آیا مسئله بحرین در مذاکرات آتی ایران و 1+5 در قزاقستان در دستور کار قرار دارد، گفت: قرار بر این است که دور جدیدی از مذاکرات صورت بگیرد و اینطور که ما مطلع شده‌ایم طرفين قرار است پیشنهادات قبلی خود را مورد تجدید نظر قرار داده و پیشنهادات جدیدی ارائه دهند.

انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.