سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هالیوودیسم عنوان کرد:

سایه سنگین سیاست بر هالیوود و سينماي غرب حاکم است/سردمداران کاخ سفید مسیر حرکت هنرمندان را تعیین می کنند

امروز سردمداران کاخ سفید مسیر حرکت هنرمندان را تعیین کرده که همچنان سایه سنگین سیاست بر هالیوود و غرب حاکم است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست هالیوودیسم صبح امروز سومین کنفرانس هالیوودیسم با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دکتر غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس و دبیر علمی نشست نادر طالب زاده و جمع کثیری از  مهمانان خارجی و اهالی رسانه در هتل آزادی برپا شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ در  ابتدای این نشست گفت: سایه سنگین سیاست بر هالیوود و غرب حاکم است و این سردمداران کاخ سفید هستند که مسیر حرکت هنرمندان را تعیین می کنند و هنرمندان باید در پازلی که آنها ساخته اند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران 34 سال پیش انقلاب کردند تا دیگر فقط یک خانواده در آن ها حکومت نکنند و دیگر نمی خواستند که ژاندارم منطقه و هم پیمان صهیونیسم باشند، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز در همین راستا بود زیرا آمریکا با تبدیل این مرکز قصد داشت تا به انقلاب ایران ضربه بزند.

وزير ارشاد افزود: پیام انقلاب ما از ابتدا حمایت از مظلومان و مبارزه با ستمگران بوده است به همين دليل گروهي از دولت مردان در جهان نمی‌خواهند که ما از مظلومانی فاسد فلسطینیان حمایت کنیم.
وی ادامه داد: عده ای می‌خواهند ما سکوت کنیم از ابتدای انقلاب این همه توطئه علیه ما صورت گرفته و حتی جنگ 8 ساله نیز علیه ما راه اندازی شده است.
در ادامه جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: نظریه پردازان و کارشناسان فرهنگی و سینمایی از چند کشور جهان این جا جمع شده اند تا در یک هم اندیشی عالمانه و محققانه نسبت به این پدیده به بحث بنشینند که بیش از 90 سال است توانسته در عرصه یک ایدئولوژی و جهان بینی را به شکل پنهانی اما بسیار کارآمد و موثر در اذهان و باور و رفتار بسیاری تثبیت نماید البته امروز دو بخش بزرگی در جامعه بشری از پیروان و تعلیم دیدگان دو پیامبر بزرگ الهی یعنی حضرت مسیح و حضرت محمد بن عبدالله هستند.
رئیس سازمان سینمایی گفت: من تردید ندارم بسیاری از فیلم سازان و کارگردانان و هنرمندانی که در  هالیوود مشغول به فعالیت هستند و در فیلم هایی که درون مایه هایی چون عاطفه، وجدان، همدردی، دل رحمی و همه خصلت های دیگر بشری که خداوند براساس فطرت در نهاد بشر گذاشته در آثارشان به تاراج می برند آنها نه مایل هستند و نه می دانند که چنین نقشی را ایفا می کنند.
در ادامه دکتر غلامرضا منتظمی رئیس کنفرانس هالیوودیسم در سینما تصریح کرد: امروز سومین کنفرانس هالیوودیسم در تهران با حضور کسانی برگزار می شود که موجب افتخار انسانیت هستند و امیدوارم این کنفرانس بتواند در صنعت سینما اثر بگذارد و استقامت و مقاومت شما برای راه صلح آمیز تداوم داشته باشد./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.