آيت‌الله علوي گرگاني در ديدار دبير جشنواره فجر؛

تشويق به ساخت فيلم توسط افراد متعهد و پايبند به دين

آيت‌الله علوي گرگاني در ديدار دبير جشنواره فيلم فجر با تاكيد بر اينكه بايد تشويق كنيد افراد متعهد و پايبند به دين فيلم بسازند، گفت: هنرمند بايد بكوشد حرف خداپسندانه بزند و چهره درست جمهوري اسلامي را نشان دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، «محمدرضا عباسيان» به همراه عباس اسدالهي مشاور عالي دبير، يزدان عشيري مدير روابط عمومي و جمعي از ستاد برگزاري جشنواره و مسئولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با آيت‌الله علوي گرگاني ديدار كرد.  
عباسيان در اين ديدار با اشاره به برگزاري گسترده سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر در تهران و 10 استان كشور گفت: در اين دوره از جشنواره سعي كرديم علاوه بر توجه به كيفيت فيلم‌ها، توجه ويژه‌اي به محتوا و موضوع فيلم‌ها داشته باشيم. 
وي در ادامه با اشاره به برگزاري كنفرانس هاليووديسم و سينما بيان داشت: جشنواره فجر به عنوان جشنواره‌اي كه مي‌تواند بستر حضور فيلمسازان مستقل باشد، امسال ميزبان كساني است كه مي‌توانند به راحتي در رابطه با هاليوود صحبت كنند. 
عباسيان ضمن اشاره به نمايش فيلم‌هايي از جهان با موضوع بيداري اسلامي گفت: بيداري اسلامي موضوع بسيار مهمي است كه در اين سال‌ها كانون توجه رسانه‌ها و مردم جهان بوده است. اتفاقات تاثيرگذاري در منطقه افتاده كه همگي مي‌تواند موضوع يك فيلم باشد. جشنواره سي و يكم فيلم فجر ميزبان فيلم‌هايي از كشورهاي مختلف با اين موضوع است. 
در ادامه اين ديدار، آيت‌الله علوي گرگاني ضمن خوش‌آمدگويي به عباسيان و همراهان گفت: موضوع فيلمسازي موضوع مهمي است، مخصوصا مسئله جشنواره فيلم فجر كه خيلي مهم و فوق‌العاده است و آثار و تاثيرات زيادي روي مردم و جوانان دارد. و اينكه داريد اين مسئوليت مهم را انجام مي دهيد كار خيلي حساس و ارزشمندي است، چرا كه تاثيرگذاري اين كار حالت عملي و ملموسي دارد. 
وي افزود: آنچه مهم‌تر است اين است كه بايد خيلي دقت و مراعات شود و بايد سعي كنيم واقعيت‌‌ها را به صورت فيلم نشان دهيم. نبايد فيلم‌ها به گونه‌اي باشند كه ارزش‌هاي اسلامي را زير سئوال ببرند. معتقدم جنس كار فيلمسازي سخت و حساس است و اگر خداي ناكرده مراعات و درايت نشود، اثراتش روي مردم و جوانان ديده خواهد شد. مطمئنا فيلم ساختني كه موجب رضاي خدا و خلق خدا باشد، سخت است.  
وي تصريح كرد: تنها راه موفقيت در عرصه فيلمسازي مسئله تعهد ديني است. شك نكنيد اگر هنرمند و فيلمساز تعهد و دغدغه ديني داشته باشد، قطعا در چارچوب‌هاي ديني فيلم مي‌سازد و در مقابل هم اگر هنرمندان غيرمتعهد و افراد ناشايست وارد اين فضا شوند، ارزش‌هاي اعتقادي و ديني را زير سئوال مي‌برند. خدا عالم به همه چيز است و تمامي اعمال خوب و بد را نظاره مي‌كند. خداوند متعال مي‌فرمايدكه ما نسخه همه اعمال، فيلم‌ها و حركت‌هاي شما را بر‌مي‌داريم و اگر خداي ناخواسته در آن خلاف باشد، بايد پاسخگو باشيد. 
آيت‌الله علوي گرگاني ادامه داد: مواظب باشيد اثرات فيلم و فيلمسازي مسئوليت دارد و تلاش كنيد ازكساني حمايت كنيدكه تعهد ديني و اعتقادي دارند. هنرمند بايد بكوشد حرف خداپسندانه بزند و چهره درست جمهوري اسلامي را نشان دهد و تشويق كنيد افراد متعهد و پايبند به دين فيلم بسازند. من از خداوند توفيق شما را خواستارم.
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار