سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعيت عباس از رژيم صهيونيستي در پرونده آشتي ملي

يک عضو ارشد جنبش حماس اعلام کرد محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در زمنيه پرونده آشتي ملي فلسطين از رژيم صهيونيستي و آمريکا دستور مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الرساله نت ؛ يحيي موسي از رهبران بلند پايه حماس گفت:«  اراده محمود عباس درباره تکميل پرونده آشتي ملي فلسطين به خواست مقامات تل‌آويو بستگي دارد و به همين سبب عباس همواره در انتظار چراغ سبز رژيم صهيونيستي ، آمريکا ، کميته بين المللي چارجانبه صلح خاور ميانه و يا برخي کشورهاي منطقه براي ادامه گفتگوها درباره  پرونده آشتي ملي فراگير فلسطين  است ».

موسي تصريح کرد گفتگوها در زمينه پرونده آشتي ملي از سال گذشته به سبب  وتو و مخالفت آمريکا و اسرائيل متوقف شده است و اين امر مانعي براي ادامه حضور محمود عباس در گفتگوهاي آشتي ملي  است . مسئول حماس افزود همکاري و هماهنگي امنيتي شالوده اصلي همکاري و روابط بين تشکيلات خودگردان و تل آويو است و درصورتي که اين همکاري متوقف شود ، رژيم صهيونيستي هرگز  محمود عباس را به عنوان رئيس تشکيلات خود نخواهد پذيرفت .

 يحيي موسي تصريح کرد محمود عباس ازيک سو  وانمود مي کند  که براي تحت فشار قرار دادن  اسرائيل تلاش مي کند  اما در عوض همکاري امنيتي بين  عباس و دولت اسرائيل ، تشکيلات خودگردان را وادار مي کند  بازداشت سياسي  فعالان فلسطيني از جمله اعضاي  حماس را در کرانه باختري رود اردن با شدت ادامه دهد . موسي در ادامه پيشنهاد کرد کميته ويژه امنيت سياسي و اقتصادي عربي با هدف حمايت ازموضع فلسطين در پرونده آشتي ملي و مقابله با مواضع و سياست هاي مداخله جويانه اسرائيل
و آمريکا تشکيل شود .

وي با اشاره به تاکيد جنبش حماس بر ادامه تلاشها براي تحقق کامل آشتي ملي و حل اختلافهاي داخلي تاکيد کرد شرايط فعلي براي پيشبرد آشتي ملي مثبت  است.موسي افزود شرايط تاحد زيادي تغيير کرده است و مصر آماده است تا نقش فعال و مثبتي در مسئله آشتي ملي بازي کند . وي در ادامه تاکيد کرد تحقق آشتي ملي به پايبندي همه طرفهاي فلسطيني به برنامه هاي ملي ، توقف کامل همکاري امنيتي تشکيلات خودگردان با اسرائيل و پرهيز از هر گونه تصميم گيري يکجانبه مقامات فلسطين بستگي دارد .
برچسب ها: عباس ، صهیونیستی ، آشتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.