سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعدونديان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پسر"سيمين" در بداهه گويي از هيچ چيز دريغ نكرد/"ميلياردر"ها گرفتار افراد سودجو مي شوند+تصاوير

مجموعه"ميلياردر" به خوبي افراد سودجو و متقلب را در قالب طنز اجتماعي به تصوير مي كشد.

زامياد سعدونديان نويسنده پروژه"ميلياردر" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو  تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: شالكه اصلي اين سريال بر ژانر طنز اجتماعي استوار است و ما از همان ابتدا، بنا را بر اين گذاشتيم كه به فكر خنداندن مخاطب به هر قيمتي نباشيم.


وي ادامه داد: در واقع قصد داشتيم طي 40 تا 50 دقيقه نمايش،ضمن سرگرم كردن مخاطب،مفاهيم اخلاقي و انساني را نيز به او منتقل كنيم.
سعدونديان با اشاره به نبود حضور او در تيم نويسندگان،اظهار داشت: البته من از ابتدا در گروه نويسندگان اين سريال نبودم و از همان اوايل پخش، براي بازنويسي به گروه پيوسم،ولي تغييرات سريال، بخصوص اين شب ها كه فاصله نگارش متن،تصويربرداري و پخش خيلي كوتاه شده است.



اين نويسنده تصريح كرد: اين تغييرات در كوتاه شدن آن در پخش، آنقدر گسترش يافته كه اغراق نيست بگويم در برخي بخش ها، تفاوت هاي كلي با متن اوليه دارد.
"سعدونديان" با اشاره به مخاطبان "ميلياردر" گفت: خوشبختانه استقبال مخاطبان از سريال "ميلياردر" ، طي همين زمان كوتاه نيز نشان از نقاط قوت اثر دارد.



نويسنده سريال هاي"سقوط آزاد" و "سقوط يك فرشته" اظهار داشت: "ميلياردر" در واقع يك طنز اجتماعي است كه تم اصلي آن مي تواند در هر جامعه اي ما به از داشته باشد.
وي ادامه داد: اينكه يك آدم اخلاقگرا و انسان دوست، گرفتار عده اي افراد سودجو و متقلب مي‌شود كه براي سودجويي خود حاضرند دست به همكاري بزنند.



سعدونديان افزود: ما از منظر كمدي به اين قصه نگاه مي كنيم تا بتوانيم خيلي از مفاهيم بعضا انتقادآميز را در لفافه طنز مطرح كنيم.
وي با اشاره به نقدهاي صورت گرفته بر روي مجموعه"ميلياردر" ابراز داشت: براي نقد و بررسي شخصيت ها بايد به آنها نزديك و بعد در صورت همذات پنداري به قضاوت و نقد بنشينيم.

*مسير انحرافي تجربه ناموفقي بود

اين نويسنده در خصوص تجربه ناموفق خود در نگارش"مسير انحرافي" تصريح كرد: خوشبختانه تيم"ميلياردر" همگي حرفه اي بودند و تجربه ناموفقي مثل"مسيرانحرافي" نشان داد كه همه ضعف ها به فيلم نامه مربوط نمي شود.



"سعدونديان" با اشاره به بداهه گويي هاي "زهير ياري" بازيگر نقش  "بهمن" گفت: شخصيت هاي مثل"بهمن"،"تيرداد"،"منصور"، "بهادر" و غيره بداهه گويي هاي بسيار داشته كه همه آنها در چهارچوب متن اصلي گفته شد.
وي ادامه داد: بازيگراني مثل"زهير ياري" به قدري در نقش خود فرو رفته بودند كه گاهي خارج از بازي من از شوخي هاي آنها وام مي گرفتم و آن را در فيلم نامه مي گنجاندم.
اين نويسنده خاطر نشان كرد: از "زهير ياري" تشكر مي كنم به اين دليل كه بداهه گويي هاي او كمك زيادي به نگارش متن كرد.
سعدونديان ابراز داشت: سعي كردم به دغدغه هاي طيف 70 ميليوني جامعه نزديك شوم و خوشبختانه"ميلياردر" با موقعيت روبرو شده است.
وي  ابزار داشت: معتقدم همه گروه براي"ميلياردر" زحمت بسياري با توجه به فشردگي كار كشيدند و من از آنها سپاسگذارم./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.