سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت؛

ایران دارای رتبه چهارم منطقه در تولید علوم ناباروری و باروری است

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران دارای رتبه چهارم منطقه در تولید علوم ناباروری و باروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر مصطفی قانعی در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، وجود مراکز باروری و ناباروری به ویژه مرکز رویان را از عوامل این موفقیت ذکر کرد.

وی همچنین از تولید 30 درصد علم کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور با داشتن پنج درصد دانشجو از مجموع 2500 دانشگاه و موسسات عالی کشور، تولید کننده این میزان است.

وی با اشاره به اینکه ایران در تولید علم در حوزه پزشکی، رتبه هیجدهم جهانی و دوم منطقه خاورمیانه را دارا ست، ادامه داد: دستاوردهای موجود در حالیبه دست آمده که فقط 40 درصد از اعضاء هیات‌ علمی این دانشگاه‌ها به پژوهش و تحقیق می پردازند.

وی علم و فناوری را زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور عنوان و تصریح کرد: ‌فروش ذخایری چون معادن و نفت افتخار نیست بلکه آنچه ارزشمند است صادرات دستاوردهای مغزها است که توسط دانشمندان محقق می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش 50 درصدی مقالات تولید شده در حوزه پزشکی از لحاظ کمیت تاکید کرد: تاسیس شرکت های دانش بنیان و تبدیل این علوم به فناوری، صنعت و تجارت زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های جهانی است.

دکتر قانعی، صدور مجوز تأسیس شرکت های دانش‌بنیان خصوصی، راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی این شرکت‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.