معاون سرمایه گذاری وطرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت:درراستای آشناسازی 25 سرمایه گذار محلی روستای هدف گردشگری مورچه خورت با طرح گردشگری روستایی شهرستان خورو بیابانک تور بازدید از منطقه خورو بیابانک برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان احمد رضا مولایی" افزود : یکی از عمده ترین راهبردهای توسعه روستایی، بهره گیری از توانمندیهای صنعت گردشگری، در فراخوانی محتوی توسعه به منطقه میزبان می باشد.

وی بااشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا برای توسعه و ترویج گردشگری روستایی سرمایه گذاریهای فراوانی صورتداده اند، افزود : در کشور ایران و بویژه استان اصفهان نیز استفاده از این راهبرد در دستور کار ارگانهای دولتی و بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت : در این راستا معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان اصفهان و شرکت عمران مسکن سازان یک تور دو روزه جهت آشناسازی عده ای از مسئولین و سرمایه گذاران روستای هدف گردشگری مورچه خورت شهرستان شاهین شهر و میمه با فعالیتهای گردشگری روستایی صورت گرفته در شهرستان خوروبیابانک صورت داد.

وی به بازدید سرمایه گذاران از کاروانسرای انارک در شهر انارک از توابع شهرستان نایین و آشنایی با چگونگی نحوه مرمت و فرایندهای لازم جهت بازسازی کاروانسرای انارک اشاره کرد و افزود : بازدید عکسهای قبل از مرمت این کاروانسرا و آشنایی با فعالیتهای گردشگری قابل ارائه دراین بنای تاریخی همچون رصد ستارگان و کویرنوردی از برنامه های مورد بازدید در این تور قرارداشت.

وی همچنین بازدید از روستای گرمه و تشریح چگونگی جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری در این روستا توسط سرمایه گذار روستای هدف گردشگری گرمه و تشویق به مشارکت محلی جامعه سرمایه گذاران برای مرمت قلعه تاریخی مورچه خورت را ازدیگر برنامه های این تور دوروزه ذکرکرد.

مولایی اظهار داشت : سرمایه گذاران با بازدید از روستای هدف گردشگری بیاضه با مناظر بکر طبیعت کویر و آثار تاریخی کم نظیر همچون قلعه تاریخی بیاضه ، و هتل "یه تا" با امکانات مناسب جهت اسکان و پذیرایی در دل کویر آشنا شدند.

وی در ادامه افزود : یکی از برنامه های اصلی این معاونت برگزاری تورهای آشنا سازی جهت مشارکت فعال در عرصه گردشگری روستایی و همچنین استفاده از ظرفیتهای میراث فرهنگی همچون قلعه ها، کاروانسراها و خانه های تاریخی می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد، طی سالهای آینده در حوزه گردشگری روستایی به عنوان یکی از پیشتازان این عرصه در سطح ملی ایفای نقش نماییم/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.