سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كوثري:

غرب و ناتو جرات حمله به سوريه را ندارند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: ملت سوريه حتما با بشار اسد همسو هستند و گذر زمان نشان داده که ملت و دولت سوريه با يکديگر هم‌خواني و رضايت کامل دارند و کنار گذاشتن بشار اسد يک راه حل ناکارآمد است.

اسماعيل کوثري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح جديد آمريکا براي بركناري اسد از رياست‌جمهوري در سوريه گفت: اين مسئله نشان‌دهنده شکست جبهه آمريکا و صهيونيسم در رابطه با سوريه است و قاعدتا عربستان و قطر هم پشتيبان اين طرح هستند البته نبايد فراموش کرد که مسئله خارج کردن بشار اسد از عرصه رياست جمهوري و سلطه غرب بر سوريه مسئله جديدي نيست.

وي افزود: در گذشته نيروهاي القاعده، وهابيت و چند گروه تروريستي ديگر براي تحقق اين هدف اقدام کرده اما گامي از پيش نبردند و اين درحاليست كه  ناتو  جرات فرستادن نيرو به سوريه را ندارند زيرا از تلفات اين امر نگران هستند.
 
اين عضو هيئت‌رئيسه ادامه داد: نبايد اين نكته را ناديده گرفت كه نيروهاي مخالف حاضر در سوريه دچار سردرگمي شدند كه چرا در حال جنگ با مسلمانان سوريه هستند.

کوثري تصريح کرد: با توجه به عدم دستاورد آمريکا و غرب و هزينه‌هاي بالايي كه کشورهاي عربستان و قطر براي حمايت از مخالفان متحمل مي‌شوند و توجه به اين مسئله که جنگ در سوريه به سوي فرسايشي شدن پيش مي‌رود، غربي‌ها متوجه اين امر شدند که مسئله سوريه بايد با رويکرد ديپلماسي حل و فصل شود.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: با تجه به تاكيد ملت سوريه بر حضور بشار اسد، آمريکا، غرب و کشورهاي مداخله‌گر چه دارند که بگويند؟ اين مسئله نشان دهنده ديکتاتوري حكام غرب و حرکت غيرمنطقي، غير اصولي و غيراخلاقي است که مدعيان دموکراسي در حال عينيت بخشيدن به آن هستند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: طرح ارائه شده از سوي غربي ها به نتيجه نمي‌رسد چراكه گذر زمان نشان داده که ملت و دولت سوريه با يکديگر هم خواني کامل دارند و کنار گذاشتن بشار اسد يک راه حل ناکارآمد است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.