روزنامه گاردين در گزارش خود اذعان مي کند که حضور مشاوران نظامي روسي در سوريه و ارائه تجهيزات نظامي جديد آن كشور به سوريه از 21 ماه گذشته تاكنون سبب شده تا هزينه هرگونه تجاوز احتمالي از جانب آمريكا عليه سوريه افزايش يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردين، در مقاله گاردين اشاره شده كه روسيه تجهيزات نظامي هوايي و زميني جديدي را در اختيار سوريه قرار داده و همين مسئله باعث نوسازي ساختار نظامي سوريه شده است امري كه مي توان كار را براي آمريكا و دشمنان سوريه دشوارتر سازد. 

در اين مقاله نسبت به تبعات حمله احتمالي كشورهاي غربي به سوريه هشدار داده شده و مي گويد "در صورت وخيم تر شدن ابعاد فاجعه در سوريه هرگونه مداخله نظامي مستقيم كشورهاي غربي در سوريه و يا اعلام منطقه پرواز ممنوع مي تواند هزينه زيادي را براي غربي ها در پي داشته باشد و آنان را با مخاطرات زيادي مواجه خواهد ساخت." 

نويسنده مقاله گاردين اذعان مي كند كه نيروي نظامي سوريه پس از حمله رژيم صهيونيستي به رآكتور هسته اي آن كشور از سال 2007 به بعد قوي تر از گذشته شده است و هر گونه تجاوز هوايي عليه اهداف دولت سوريه و تلاش در جهت اعلام منطقه پرواز ممنوع نيازمند در هم شكستن ارتش سوريه است كه كاري دشوار خواهد بود. 

مقاله اشاره مي كند كه روسيه بزرگترين تجهيزات استراق سمع در لاذقيه را در اختيار دارد و همچنين با استقرار نيروهاي دريايي خود در طرطوس سوريه جاي پاي خود در مديترانه را محكم كرده است به همين خاطر غرب به راحتي نمي تواند در سوريه مداخله نمايد. 

نويسنده مقاله با وجود چنين شرايطي و همچنين با بحران اقتصادي اي دامن كشورهاي غربي بخصوص كشورهاي اروپائي شده است اظهار مي دارد "كه هر يورويي كه براي ايجاد اختلاف در سوريه خرج مي شود براي اروپائي ها هزينه در بر خواهد داشت." و اينكه دولتهاي اروپائي براحتي ليبي نمي توانند در سوريه دست به مداخله اي همه جانبه بزنند. همچنين دولت سوريه داراي تجهيزات پيشرفته عكس برداري هوايي و ماهواره اي است، از اين رو آمريكا نمي تواند همچون ليبي با دست باز به مداخلات خود در سوريه ادامه دهد. 

نويسنده معتقد است كه دولت اوباما از گسترش دامنه جنگ سوريه به كل منطقه نگران است و از سوي ديگر بركناري ژنرال "ديويد پترائوس" رئيس سازمان سيا نيز نشان داد كه آمريكا تا حد زيادي قدرت تاثيرگذاري خود در سوريه را از دست داده است. 

در پايان مقاله نتيجه گيري شده كه وجود اختلاف در ميان نيروهاي معارض سوري و حمايت قدرتمند روسيه از سوريه سبب شده تا آمريكا دست به مداخله نظامي همه جانبه در آن كشور نزند.  

برچسب ها: تجاوز ، سوریه ، روسیه ، گاردین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار