وزارت خارجه روسيه درباره اطلاعات جمع آوري شده در گزارش ديده بان حقوق بشر سوريه بويژه در خصوص استفاده مقامات سوري از يک گاز ناشناخته برضد مخالفان مسلح در نزديک شهر حمص شک و ترديد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاخباريه، يکي از منابع وزارت خارجه روسيه افزون بر شک و ترديد در محتويات اين گزارش، درباره نقش و گرايش اين سازمان نيز ابراز ترديد کرد.

اين منبع اعلام کرد مسکو به اين مرکز که مقر آن در شهر لندن قرار دارد، اعتماد ندارد و معتقد است ارتش سوريه نيازي به استفاده از اين نوع سلاحها در جنگ خود با تروريسم ندارد.

ديپلماتهاي روس تاکيدکردند مسکو هيچگونه دلايلي مبني بر تاييد ادعاي  مرکز ديده بان حقوق بشر در لندن در اختيار ندارد و اين چيزي است که سخنگوي سفارت روسيه در دمشق نيز بر آن تاکيد کرده است.

الاخباريه گفت: اين گزارش متناسب با خواست و ادعاهاي سابق آمريکا و همپيمانان اروپايي آن تنظيم شده است و همانگونه که شاهد بوديم بطلان آن اثبات شد و خود مقامات آمريکايي نيز تاکيد کردند دلايلي مبني بر استفاده مسئولان سوري از سلاح شيميايي ندارد .

بنابراين هيچ جاي شک و ترديد در ايفاي نقش مشکوک اين مرکز حقوق بشر و دروغ پراکني هاي آن و ترويج اطلاعات جعلي و تقلبي باقي نمي ماند و هدف اساسي از اينگونه اقدامات بدنام کردن دولت سوريه و تحريک افکار عمومي جهان و داخل عليه دولت سوريه در جهت خدمت به سلطه آمريکا در منطقه است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار