سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرورت اشتغال‌زايي کارتن خواب‌ها توسط دولت/ تاسيس گرمخانه معضلات را ريشه کن نمي‌کند

يک وکيل دادگستري گفت: تاسيس گرمخانه‌ها براي كارتن خواب‌ها جرايم را گسترش مي‌دهد و ممكن است بزهكاران كم سابقه به مجرمان حرفه‌اي تبديل شوند.

هادي رستمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران در واکنش به ايجاد گرمخانه براي کارتن خواب‌هاي سطح شهر، اظهار داشت: با آغاز فصل سرما در تمام دنيا من جمله ايران تمهيداتي براي افراد کارتن خواب و ولگرد در نظر گرفته مي‌شود اما همنشيني بزهکاران با همديگر مي‌تواند پيامدهاي منفي نيز داشته باشد.

وي با اشاره به عدم اجراي ماده 712 قانون مجازات اسلامي تصريح کرد: طبق اين قانون ولگردي و کارتن خوابي عنوان مجرمانه دارد اما متاسفانه قانون در اين مورد متروک مانده است.

رستمي با بيان اينکه گرمخانه‌ها مي‌توانند موجب گسترش بزهكاري شوند، افزود: گاه يک کارتن خواب ساده در اثر معاشرت با يک ولگرد که در جرايم‌ باندي و سازماني نيز شرکت کرده تبديل به يک قاچاقچي حرفه‌اي مي‌شود.

رستمي با اشاره به اينکه با ايجاد گرمخانه‌ها مشکلات کارتن خواب‌ها ريشه کن نمي‌شود، ادامه داد: در صحبتي که با چند کارتن خواب داشتم متوجه شدم اکثر اين افراد با وجود داشتن سرپناه تنها از روي عادت به اين نوع زندگي و طرز سلوک خو گرفته‌اند و اين رويه را مي‌پسندند.

اين وكيل دادگستري ريشه مشکلات كارتن خواب‌ها را عدم اجراي قانون(ماده 712) و ناهنجاري‌هاي فرهنگي دانست و خاطرنشان كرد: بهتر است دولت با آغاز فصل سرد مشاغلي نظير آبياري، نگهباني و ... براي اين افراد پيش بيني کند تا آمار فقر و بيکاري کارتن خواب‌ها کاهش پيدا کند.

گفتني است؛ چندي پيش مدير امور آسيب‌هاي اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به اجراي طرح‌هاي گسترده و مناسب در زمينه ساماندهي بي خانمان‌ها و كارتن خواب‌ها، افزود: زمستان امسال اين افراد از خدماتي به مراتب بهتري نسبت به سال گذشته بهره‌مند مي‌شوند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.