ایجاد گرمخانه یکی از سیاست های جدی در کنترل پدیده بی خانمان است که در نتیجه گسترش شهرنشینی، فقر شهری و مهاجرت افراد کم درآمد به شهرهاست.

  به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گرم خانه ها افرادی نظیر بی خانمان ها،‌ مهاجران شهرستانی، معتادان بی جا و مکان و زنان و دختران آسیب دیده را در خود جا داده است.

پیدایش اولین گام خانه های شهر تهران در پی سرمای شدید زمستانی و جان باختن تعدادی از خیابان خوابان در سطح شهر تهران و سرو صدای شدید آن در رسانه ها، ایجاد شدند.

شهرداری نیز جهت کنترل این پدیده در سال 82 اقدام به احداث سرپناه هایی که ابتدا با چادر ساخته شدند کرد.

یکی از این گرم خانه ها، گرمخانه ی بعثت واقع در منطقه 16، شهرداری تهران است.این گرمخانه در مکانی احداث شده که به دلیل بافت فشرده و پر متراکم و فقیر خود، عامل آسیب ها و انحرافات بعدی خواهد شد.

سؤال اینجاست که آیا منطقه ای با این بافت ناسالم که دارای مشکلات عدیده شهری است،‌ می تواند مکان امنی برای شهروندان و بالطبع برای ساکنین آسیب دیده ی این گرم خانه ها باشد.

از مشکلات دیگر این گرم خانه، نداشتن مکانی برای قرنطینه است، که ممکن است هر فردی با هر میزان انحرافی با فرد سالم دیگر هم خانه شود، متأسفانه در ساخت گرم خانه ها نه توجهی به قرنطینه شده نه به مکان واقع شدن آن شده است و این خود مشکل جدی گرم خانه های شهر تهران است.

به امید روزی که مسئولین گرمخانه ها را نه از سر زور و اجبار بلکه برای رفع مشکلات آسیب دیدگان سامان دهی کنند./ز
برچسب ها: گرمخانه ، خانمان ، قرنطینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.