سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فناوري اطلاعات زير ساختي براي تمامي فعاليت هاي اقتصادي

بحث فناوري اطلاعات و زير ساخت هاي آن ماهيت جديدي به دنياي امروز بخشيده است به طوريکه کشور ما نيز در دراين خصوص برنامه هاي موثري به ويژه اي براي آن بايد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيکزاد وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جديد وزارت ارتباطات به اهمیت حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: امروزه بحث‌هایی که با فن‌آوری اطلاعات ارتباط دارند، بخش مهمی از زندگی بشر را تشکیل می‌دهند و از سلامت گرفته تا گمرک، دولت، خبرگزاری و ... الکترونیکی شده‌اند که البته این مبنایشان نیست که دیگر ارتباطات دخیل نیست. چرا که ارتباطات زیرساخت است و ماهیت جدیدی به فن‌آوری اطلاعات بخشیده است.

نیکزاد همچنین گفت: به هر حال فن‌آوری اطلاعات تاثیر مهمی در مباحث اقتصادی کشور دارد. البته در کشور ما سهمی معادل دو درصد GDP برای آن در نظر گرفته شده اما این سهم در دنیا گاه به بیش از 10 درصد نیز می‌رسند.

وی یادآور شد: البته در بعد امنیتی نیز بحث‌هایی مانند جنگ نرم و جنگ سایبری وجود دارد که این موضوع در حال حاضر در تمام دنیا تبدیل به بحث مهمی شده و به طور مستقیم با استقلال کشورها ارتباط دارد.

نیکزاد با بیان این‌که در حال حاضر اقدامات خوبی در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات صورت گرفته بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها در بخش ترانزیت تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم به هاب منطقه تبدیل شویم باید تلاش کنیم که در زمینه ترانزیت بین‌الملل اقدامات بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: به هر حال پروژه‌های خوبی انجام شده است اما ما برخی اصول را در دستور کار داریم و بر این اصول ایستاده‌ایم و برای همین است که تا این اندازه اذیت می‌شویم.

نیکزاد ادامه داد: برخی موارد از جمله راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، ای‌میل و جست‌وجوگرهای بومی و مواردی از این دست از جمله مواردی است که باید به آن‌ها پرداخت و با کمک گرفتن از بخش خصوصی و البته با حاکمیت دولت آن‌ها را دنبال کرد.

سرپرست جدید وزارت ارتباطات یادآور شد: لازم است در این زمینه شرایط به گونه‌ای باشد که رابطه به شکل برد برد تعریف شود و در عین حال حاکمیت دولت هم در نظر گرفته شود.

پس از این اظهارات نیکزاد خاطرنشان کرد که از این پس هم عرصه وسیعی برای کار در حوزه ارتبااطت و فن‌آوری اطلاعات وجود دارد و میدانی که پیش از این وجود داشته فراخ‌تر خواهد شد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.