سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترين عناوين خبري روز شنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران

آزمایشات هسته‌ای آمریکا، پیگیری آزادی 48 زائر ایرانی ربوده‌شده در سوریه، استيضاح وزير آموزش و پرورش، ارائه برنامه 5 ساله مجمع تقریب به مجلس، بازديد فرمانده ارشد نیروی دریایی سودان از ناوگروه ايراني، خط قرمز جبهه پايداري و توقف لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان در ترافيک پاستور از مهمترين عناوين خبري روز شنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز (شنبه) به اين شرح است:


آزمایشات هسته‌ای آمریکا، نقض معاهدات بین‌المللی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آزمایشات هسته‌ای ایالات متحده آمریکا به منزله نقض معاهدات بین‌المللی بوده و باید کشورهای عضو سازمان ملل و جنبش عدم تعهد نسبت به آن واکنش نشان دهند.



پیگیری آزادی 48 زائر ایرانی ربوده‌شده در سوریه از طریق ترکیه، قطر و سوریه
مسئول پیگیری 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان از طریق سفارتخانه‌های ترکیه، قطر و سوریه موضوع را پیگیری می‌کند.




کمیسیون آموزش استیضاح وزیر آموزش را بررسی می‌کند / وزارت نفت هم در حادثه پيرانشهر دخيل است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این کمیسیون در جلسه فردا(يكشنبه) استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با حضور حميدرضا حاجی‌بابایی بررسی خواهد کرد.



نامه‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس به دولت برای تنظیم شکایت علیه دولت آمریکا/ ايران به تعهدات خود در فعاليت‌هاي هسته‌اي پايبند است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات جاسوسی آمریکا گفت: ما در هفته جاري با صدور نامه‌ای کتبی از دولت می‌خواهیم تا علیه این اقدامات آمریکا شکایت تنظیم کند.



نمايندگان پيگير ارائه بودجه 92 به مجلس هستند/ دولت سريعا اقدام كند
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با تاكيد بر ضرورت ارائه سریع‌تر لایحه بودجه به مجلس گفت: نمایندگان و مجلس پیگیر این موضوع بوده و عدم ارائه به موقع لایحه بودجه تخلف دولت محسوب می‌شود.


بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات و بودجه 92 در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولايت
عضو هیئت‌ رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و مسائل مربوط به بودجه سال 1392 کل کشور در جلسه ظهر امروز (شنبه 18 آذرماه) شورای مرکزی و هیئت‌رئیسه این فراکسیون خبر داد.



طرح اصلاح قانون انتخابات مغایر با قانون اساسی است/ مجلس در چارچوب قانون اساسی قانون وضع کند
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:‌ با توجه به استدلال‌های منطقی و حقوقی با طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفیم زیرا معتقدیم این طرح مغایر با قانون اساسی است.



تعامل با جريان حاشيه ساز دولت، خط قرمز جبهه پايداري/گفتگو با کانديداهاي احتمالي
سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: يکي از مواضع مورد تأکيد جبهه، تلاش براي برنامه‌محوري است که در اين راستا طي ارتباطي که با ساير گروه‌ها و کانديداهاي احتمالي داشتيم، افرادي از جبهه را مأمور تنظيم برنامه جهت حضور خود در انتخابات کرديم.



اطرافيان خاتمي به خاطر منافع شخصي از وي حمايت مي‌كنند/ اتحاد اصلاح‌طلبان صرفا براي حذف رقيب است
نايب‌رييس جبهه پيروان گفت: اگر آقاي خاتمي در محوريت قرار داشتند، اصلاح‌طلبان ديگر نبايد به ميدان مي‌آمدند و دم از كانديداتوري مي‌زدند آن هم در موقعيتي كه دغدغه عدم صلاحيت را نيز دارند.



آزادي‌بيان دوران اصلاحات متعلق به براندازان نظام بود
دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت: آزادي بياني که خانم ابتکار ادعا مي‌‌کنند که در دوران اصلاحات وجود داشت، صرفا متعلق به کساني بود که هدفشان حذف نظام بود، لذا هر کس قصد دفاع از اصول اساسي جمهوري اسلامي را داشت با برخورد شديد دولت اصلاحات مواجه مي‌شد.



دومین همایش علمی- تخصصی "جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت" برگزار می‌شود
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) از برگزاري دومین همایش علمی- تخصصی "جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت" در 27 و 28 آذرماه سال جاری خبر داد.



بازديد فرمانده ارشد نیروی دریایی سودان از ناوگروه ايراني
ناگروه بیست وسوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران وارد بندر سودان شد و مورد استقبال فرماندهان ارشد نیروی دریایی اين کشور قرار گرفت.



"سنت کام" يا مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی در 20 کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی
در پي انتصاب ژنرال آستین به سمت فرمانده سنت کام، باشگاه خبرنگاران به بررسي جزئيات مربوط به سنت کام به عنوان مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی در 20 کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی پرداخته است.



آيا مصر آبستن "فرعوني" ديگر است؟/ ابهام در قاعده بازي مرسي و استراتژي اخوان‌المسلمين
پيش‌بيني مي‌شود كه گروه‌هاي مخالف محمد مرسي رئیس جمهور مصر و اخوان‌المسلمين به اعتراضات خود شديدتر از قبل ادامه بدهند؛ مخالفان پیش‌نویس قانون اساسي جديد را قبول نمي‌كنند چراکه مجلس مؤسسان قانون اساسی را وابسته به گروه‌هاي اسلام‌گرا می‌بینند.



توقف لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان در ترافيک پاستور
رئيس کميسيون حقوقي، قضايي مجلس گفت: اين لايحه در مجلس نهم اعلان وصول نشده است و احتمال زياد مي رود که در دولت مانده باشد.



ارائه برنامه 5 ساله مجمع تقریب به مجلس
در دیدار آیت‌الله اراکی با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر ارائه برنامه پنج ساله مجمع تقریب مذاهب اسلامی به مجلس شورای اسلامی تاکید شد.
انتهاي پيام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.