ناوگروه بیست وسوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران وارد بندر سودان شد و مورد استقبال فرماندهان ارشد نیروی دریایی اين کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، ناوگروه بیست وسوم نيروي دريايي ارتش، متشکل از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر،  پس از عبور از تنگه استراتژیک باب‌المندب و انجام مأموریت موفقیت‌آمیز خود در دریای سرخ، در بندر سودان پهلو گرفت و فرماندهان اين ناوگروه، پس از استقبال رسمی و با شکوه مقامات سودان با فرماندهان ارشد نیروی دریایی سودان دیدار کردند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قران کریم توسط یکی از افسران نیروی دریایی سودان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سودان ضمن خوش‌آمدگویی به ناوگروه نيروي دريايي ارتش از میزبانی شایسته و استقبال گرم مقامات سودانی تشکر کرد و حضور ناوگروه نداجا در سودان را یک افتخار  دانست.

در ادامه این دیدار "دریابان عبدالله المطری" فرمانده ارشد نیروی دریایی سودان، با ابراز خوشحالی از حضور ناو گروه ایرانی در کشورشان خواهان ادامه و گسترش روابط دوستانه نظامی بین دو کشور شد و گفت که در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد.

فرمانده ارشد نیروی دریایی سودان ضمن اشاره به وجه مشترک دینی و اجتماعی دو کشور، برقراری امنیت دریایی را یکی از اولویت‌های ایجاد روابط دانست و پیروزی و موفقیت برای نیروهای دریایی دو کشور و همچنین سرافرازی دین مبین اسلام را از خداوند خواستار شد.

گفتنی است در آغاز اين دیدار دوجانبه، موسیقی محلی سودانی که براي مهمانان عالی‌رتبه استفاده  می‌شود، نواخته شد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار