سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي مطرح كرد

تلاش دولت براي بهبود شرايط كارمندان و حقوق‌بگيران/ حواشي نمي‌گذارد به مسائل اساسي برسيم

معاون اول رئيس جمهور گفت: در حال حاضر مردم با مشکلاتي مواجه شده‌اند و در اين ميان کارمندان در شرايط سخت‌تري هستند چرا که با همان حقوقي که در گذشته دريافت مي‌کردند، زندگي خود را مي‌گذرانند که بايد تلاش کنيم اين مشکلات را جبران کرده و وضعيت معيشتي کارمندان که خدمتگزاران به مردم هستند را بهبود بخشيم .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز ( يکشنبه ) در مراسم بهره‌برداري از 10 دستگاه لوکوموتيو جديد ايران سفير، گفت: صنايع ريلي جمهوري اسلامي ايران در سالهاي اخير پيشرفتهاي قابل ملاحظه‌اي داشته است.

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه راه آهن يکي از تشکيلاتي است که مردم ايران از ديرباز با نام آن آشنا بوده‌اند، تصريح کرد: مردم راه آهن را از مهمترين تشکيلات کشور تلقي مي‌کنند، اما متاسفانه در مقطعي از زمان مورد کم توجهي و فراموشي قرار گرفته و مانند ديگر کشورها به اين بخش مهم توجه نشده است.

رحيمي با اشاره به تلاشهاي وزارت راه و شهرسازي در زمينه گسترش خطوط ريلي و توسعه راه‌آهن تصريح کرد: وضعيت فعلي اين حوزه با گذشته قابل مقايسه نيست و با وجود وزيري پويا و فعال در راس اين وزراتخانه، آينده درخشاني پيش روي صنعت ريلي کشور خواهد بود.

وي اضافه کرد: اينکه بتوانيم در داخل کشور لوکوموتيوهاي بزرگي را ساخته و راه‌اندازي کنيم همواره يک آرزو بوده که اين آرزو امروز به وقوع پيوسته است .

رحيمي اظهار اميدواري کرد با پيشرفت و توسعه در زمينه ساخت لوکوموتيو به جايگاهي دست پيدا کنيم که بتوانيم در اين زمينه دست به صادرات بزنيم .

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با قدرداني از دست‌اندرکاران احداث اين لوکوموتيوها و به خصوص شرکت مپنا گفت : مپنا يکي از شرکتهاي پر افتخار کشور است که اقدامات بزرگي را در پروژه‌هاي وزارت نيرو به انجام رسانده و با شرکتهاي مطرح دنيا رقابت مي‌کند .

وي همچنين با بيان اينکه سالانه در حدود چهار هزار ميليارد دلار درآمد در زمينه ترانزيت به قاره آسيا اختصاص پيدا مي‌کند، گفت :‌متاسفانه ايران سهم اندکي از اين درآمد را به خود اختصاص داده است که با توسعه صنعت ريلي و توليد لوکوموتيوهاي جديد گام موثري در زمينه کسب درآمد بيشتر از ترانزيت خواهيم برداشت.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به برخي حواشي و مطالب خلاف واقع که در برخي جرايد منتشر مي شود خطاب به خانواده راه آهن و صنعت ريلي کشور گفت: از بدگويي و قدرناشناسي عده‌اي که همواره به دنبال ايراد گرفتن هستند دلسرد نشويد و بدانيد که مردم ايران قدر کارهاي ارزشمند شما را مي‌دانند.

وي افزود: جريانهايي که در داخل کشور براي بيرون از کشور خوراک رسانه‌اي توليد مي‌کنند، نبايد مانع پيشرف‌هاي ما باشد و هيچگاه نبايد انتظار داشته باشيم که رسانه‌هايي همچون بي بي سي و صداي آمريکا در جهت خير و صلاح مردم ايران گام بردارند چراکه آنها همواره خوبي را بد جلوه مي‌دهند.

رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشکلاتي که به واسطه تحريم و فشار دشمنان بر کشور وارد شده است، خاطر نشان کرد: اين مشکلات موقتي هستند و ملت ايران راه خود را پيدا کرده و از اين راه دست بردار نيست تا به قله پيشرفت برسد .

رحيمي افزود: در حال حاضر مردم با مشکلاتي مواجه شده‌اند و در اين ميان کارمندان در شرايط سخت‌تري هستند چرا که با همان حقوقي که در گذشته دريافت مي‌کردند، زندگي خود را مي گذرانند که بايد تلاش کنيم اين مشکلات را جبران کرده و وضعيت معيشتي کارمندان که خدمتگزاران به مردم هستند را بهبود بخشيم .
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.