سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابه‌جايي 2/1 ميليون مسافر از طريق راه‌آهن جنوب

در 8 ماهه سال جاري دو ميليون و 114 هزار و 964 نفر مسافر از طريق راه‌آهن جنوب جابجا شدند .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، خسرو رشيدي مديرکل راه‌آهن جنوب با اعـلام اين خبر افزود: از اين تعـداد مسـافر، يک ميليون و  515 هـزار و  975 نفر برون استاني و 598 هزار و 989 نفر درون استاني است.

وي افزود: درحوزه بارگيري نيز تا پايان هشت ماهه اول سال جاري بالغ بر يک ميليون و 326 هـزار تن بارگيري و بيش از يک ميليون و 875 هـزار تن بار تخليه شـده اسـت. كه در اين راستا تن كيلومتر مركزي در راه آهن جنوب نسبت به برنامه پيش بيني شده حدود 10 درصد رشد داشته است و علاوه بر آن تن كيلومتر مبداء و مقصد  نسبت به برنامه 15 درصد و نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.

مديرکل راه‌آهن جنوب در تشريح مهم‌ترين پروژه‌هاي در دست اقدام اين منطقه به پروژه نوسازي خط ‌آهن شوشتر - هفت‌تپه به طول 57 کيلومتر اشاره کرد و افزود: اين طرح که از خرداد ماه سال گذشته با هدف دسترسي مردم منطقه به حمل‌ونقل ريلي ‌آغاز شد، با 75 درصد پيشرفت فيزيکي و  با اختصاص اعتباري بالغ بر 285 ميليارد ريال  تا پايان سال جاري تکميل و به بهره‌برداري خواهد رسيد.

رشيدي در ادامه به پروژه احداث سکوي سه اهواز نيز اشاره کرد و گفت: فاز اول اين طرح اوايل سال 90 تکميل شد و در حال‌حاضر فاز دوم آن که از اواخر سال 90 کليد خورد در دست اقدام است. وي افزود: هم‌اکنون پيشرفت فيزيکي پروژه در فاز دوم حدود 45 درصد برآورد مي‌شود که در مجموع با اختصاص اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

رشيدي گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده همچنين بازسازي ساختمان ايستگاه راه‌آهن شوشتر که از اوايل امسال و با پيش‌بيني اختصاص اعتباري بالغ بر 5 ميليارد ريال آغاز شد با 50 درصد پيشرفت فيزيکي تا پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد.

وي افزود: در حوزه احداث تقاطعات غيرهمسطح احداث 5‌دستگاه پل روگذر از جمله پل‌هاي شلمچه، جفير، المهدي، شاه‌حسيني و سه‌راه حسينيه با اختصاص اعتباري بالغ بر 200 ميليارد ريال و با پيشرفت فيزيکي حدود 80 درصد در دست اقدام است.

رشيدي همچنين با اشاره به بازسازي بلاک ميان‌آب - هفت‌تپه در توضيح آخرين وضعيت تجهيز ايستگاه‌هاي راه‌آهن منطقه به علايم الکتريکي يا همان اجراي پروژه CTC گفت: از مجموع 17 ايستگاه موجود در سطح منطقه تاکنون اين پروژه در 4 ايستگاه اجرا و تکميل شده و در 2 ايستگاه  نيز  انجام پروژه مذكور در دست اقدام است . همچنين برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي اجراي پروژه CTC  در يازده ايستگاه مد نظر قرار دارد كه  در طول سال آينده عملياتي مي شود. اين مقام مسئول اظهار داشت :با بهره برداري پروژه هاي ctc،ظرفيت حمل بار در راه آهن جنوب به ترتيب از 3 ميليون تن به 5/4 ميليون تن افزايش خواهد يافت. البته در اين روند علاوه بر بهبود ايمني ،سرعت سير قطارها دراين مسير از 80 كيلومتر به 120 كيلومتر ارتقا مي يابد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.