سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام بخش هايي از راه آهن چابهار- زاهدان - مشهد تا پايان فعاليت دولت دهم/ راه اندازي قطار هاي جديد در مسير ريلي زاهدان - تهران

با توجه به ضريب اشغال90 درصدي قطار زاهدان – تهران و براساس تقاضاي مردم منطقه، راه اندازي دومين رام قطار مسافري در مسير مذكور مراحل پيگيري را مي گذراندكه در صورت تأمين واگن اميدواريم در سال آينده محقق شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، مصطفي داودي مديرکل راه آهن جنوبشرق (منطقه زاهدان) با اعلام اين مطلب افزود: درحال حاضر روزانه يک رام قطار در ساعت 7:50 صبح از ايستگاه زاهدان به سمت تهران و يک رام قطار ديگر ساعت 18:20 عصر از تهران به سمت زاهدان حرکت مي کند.
 
داودي با اشاره به پيگيري راه اندازي واگن توشه همراه قطار مسافري در مسير زاهدان – تهران گفت: با انجام رايزني هاي لازم و اخذ موافقت اوليه، واگن هاي مذكور انشاا.. تا اواخر سال جاري سير خود را آغاز خواهند كرد.
 
داودي با اشاره به اينکه استان سيستان و بلوچستان آخرين استاني است که به شبکه ريلي کشور متصل شده است تصريح کرد: با عنايت به ظرفيت و تقاضاي موجود درمنطقه، حرکت روبه رشد جابه جايي مسافر در مسير مذکور  قابل توجه است.
 
وي افزود: ضمناً در حال حاضر طي 5 روز در هفته، واگن هاي 2 طبقه با ظرفيت حمل 10 خودرو خدمات به متقاضيان ارائه مي كنند.
 
مديرکل راه آهن جنوبشرق از درخواست واگذاري 37 ميليارد ريال اعتبار پروژه ريلي با استفاده از اعتبارات طرح هاي عمراني، براي توسعه  فعاليت هاي راه آهن زاهدان در سالجاري خبر داد و افزود: اين طرح ها شامل توسعه ايستگاه مسافري زاهدان، احداث مسجد و ساختمان ترافيک درايستگاه زاهدان، تکميل محوطه سازي ايستگاه زاهدان و سنگ فرش سکوي مي باشد.
 
داودي گفت: موضوع رفع نواقص محور ريلي زاهدان – کرمان نيز توسط شرکت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل ونقل کشوردر حال انجام است که متأسفانه روند کندي را دارد.
 
وي با اشاره به پيگيري در احداث پروژه راه آهن چابهار –زاهدان –مشهد که در سال 89 توسط رييس جمهور کلنگ زني شده بود  افزود:پروژه مذکور با کارفرمايي شرکت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل ونقل، از سمت چابهار عمليات اجرايي خود را آغاز کرده است.
 
مديرکل راه آهن جنوبشرق با اشاره به اينکه هزينه اجرايي پروژه مذكور بالغ بر 3 تا 4 هزار ميليارد تومان برآورد مي شود گفت: طول کل پروژه بيش از 1300 کيلومتر است که حدود 900 کيلومتر از آن در محدوده استحفاظي راه آهن جنوبشرق قرار دارد.
 
داودي تصريح كرد:با توجه به عزم دولت دهم مبني بر توسعه ريلي در منا طق محروم و كمتر توسعه يافته،به نظرمي ايد درسال اينده عمليات بخش هايي از راهن چابهار- زاهدان –مشهد به اتمام برسد.
 
اين مقام مسئول از واگذاري تمام فعاليت هاي غير حاکميتي راه آهن جنوبشرق به بخش خصوصي خبر داد و افزود: در حال حاضر براي مواردي نظير حوزه بهره برداري، امور بخش مسافري، تعمير ونگهداري خط، ترافيک ايستگاههاي بين راهي و بازديد قطارها بيش از 30 قرارداد با بخش خصوصي منعقد شده است.
 
وي با اشاره به عدم اتصال زاهدان به شبكه گاز گفت: اگرچه چندي پيش با راه اندازي خط لوله هفتم منطقه جنوب سيستان و بلوچستان به شبكه گاز متصل شد، اما در شرايط كنوني ساخت  ايستگاه ريلي اختصاصي گاز براساس درخواست شرکت پرسي ايران گاز در راه آهن زاهدان، مد نظر قرار دارد.
 
داودي تصريح کرد: پيرو اين موضوع، شرکت پرسي ايران گاز تقاضاي ساخت ايستگاه مذكور را ارايه کرد  که ظرف يک ماه آينده اين پروژه کلنگ زني مي شود.
 
وي در راستاي تسريع روند افزايش گاز رساني به شهر زاهدان گفت: حداکثر ظرف 6 ماه آينده ايستگاه اختصاصي شرکت پرسي ايران گاز با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال در قالب مشارکت بخش خصوصي و شركت راه آهن به بهره برداري خواهد رسيد.
 
مدير كل راه آهن جنوبشرق اظهار داشت: تا پيش از اين، عمده مصارف خانگي و صنعتي گاز توسط بونکر هاي ناوگان جاده اي حمل مي شد.
 
داودي افزود: البته از سال 89 به بعد با اتصال زاهدان به شبکه سراسري راه آهن، اعزام بونکرهاي گاز شرکت پرسي ايران گاز توسط مخازن ريلي به استان سيستان و بلوچستان صورت گرفت که بر اين اساس از دو سال گذشته بخشي از مشكلات تامين گاز شهر زاهدان حل شده است./س
برچسب ها: راه آهن ، مسافر ، واگن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۹:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۶
سلام
ریل ها چرا تهش چوبیه !!!