سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در نشست خبري تشکل‌هاي دانشجويي:

جنبش‌دانشجويي در جنگ 22 روزه و 33 روزه امتحان خود را پس داده است

دبيرسياسي انجمن اسلامي مستقل گفت: جنبش دانشجويي با عملکرد خود، تأثير به‌سزايي بر افکار مردم ديگر کشورها در طول حوادث اخير منطقه داشته‌است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، عليرضا کريمي، دبيرسياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل عصر امروز(شنبه) در نشست خبري تشکل‌هاي دانشجويي در محکوميت حملات رژيم صهيونيستي به غزه گفت: اصل رژيم اسرائيل به عنوان يک حکومت جعلي بعد از جنگ جهاني دوم مطرح بوده و در مشروعيت خود دچار بحران است لذا براي حل اين بحران دست به کشتار مي‌زند.

وي با اشاره به اشتباهات استراتژيک رژيم صهيونيستي گفت: اين رژيم در طول چند سال اخير با سه تجربه ناکام در عقب‌نشيني از جنوب لبنان، جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه مواجه بوده و اين مسئله باعث بي‌آبرويي اين رژيم جعلي نزد افکار عمومي شده است.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: بايد در عقل افرادي که گرداننده اين رژيم هستند، شک کرد، چرا که  مردم غزه و  جنبش‌حماس از جنگ‌هاي قبلي قوي‌تر شده‌اند و در منطقه نيز آزادي بيشتري براي مسلمانان به‌وجود آمده است.

کريمي با اشاره به گسترش بيداري اسلامي در منطقه افزود: پديده بيداري اسلامي که نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران است تاکنون توانسته حاکمان فاسد را خلع و مردم سرزمين‌هاي مختلف را به اهداف والاي اسلامي خود نزديک سازد.

اين فعال دانشجويي با اشاره به نقش کشورهاي منطقه در بروز جنگ در غزه تصريح کرد: موضع منافقانه ترکيه برهمگان مشخص شده و اتحاديه عرب نيز در مورد بحرين و بيداري اسلامي سريعاً موضع گرفته و هم‌راستاي استکبار جهاني در حرکت بوده و به دليل بروز بحران در سوريه و حمايت کشورهاي مذکور از اين بحران، رژيم صهيونيستي آسوده‌خاطر به حملات خود عليه مردم فلسطين دست زده است.

دبير سياسي اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان مستقل به نقش دانشجويان ايراني اشاره کرد و  گفت: دانشجويان با تجمعات و اعتصاب‌هايي که در طول حوادث مختلف در منطقه از خود نشان داده‌اند باعث رشد بيداري در درون دانشجويان منطقه شده و بايد بدانيم که دانشجويان مي‌توانند موج‌آفريني کنند.

کريمي در ادامه به نقش ايران در کمک‌رساني به مردم غزه اشاره کرد و افزود: با توجه به رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، دولت جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند در حل اين مسئله نقش به‌سزايي داشته باشد.

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در پايان به عملکرد جنبش دانشجويي و کمک به مردم غزه پرداخت و خاطرنشان کرد: در جنگ‌هاي 22 روزه و 33 روزه، تشکل‌ها و جنبش‌هاي دانشجويي امتحان خود را پس داده‌ و توانسته‌اند با شور و هيجان به تجمعات ده‌ها هزار نفري دست بزنند و در افکار مردم ديگرکشورها نيز تأثير بگذارند لذا ما حاضريم براي مقابله با رژيم صهيونيستي و آزادي قدس شريف دست به اسلحه ببريم و در اين راه، همگي گوش به فرمان رهبري هستيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشجویی ، غزه ، حماس ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.