مدير کل تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد گفت: جنبش دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي پيگير گفتمان انقلاب اسلامي و عدالت محوري مد نظر مقام عظماي ولايت است.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به مشهد مقدس مجتبي اکبري مدير کل تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد در اولين اجلاس سراسري جنبش دانشجويي دانشگاه آزاد که از صبح امروز در محل دانشگاه اسلامي علوم رضوي واقع در حرم مطهر امام رضا(ع) در حال برگزاري‌ است، اظهار داشت: جاي شهدا در ميان ما خالي است و اي کاش مي‌بودند و دانشگاه آزاد اسلامي را معناي واقعي اسلامي درک مي‌کردند.

وي افزود: امروز در تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد، راه دانشجو همان راه شهداست و راه شهدا تا انتها ادامه دارد ما امروز آمده‌ايم در کنار بارگاه ملکوتي امام هشتم (ع) تا بگويم با ولايت تا شهادت رهسپاريم.

اکبري با ارائه گزارشي از هشت ماه فعاليت دانشگاه آزاد و تغييرات صورت گرفته در آن تصريح کرد: در اين هشت ماه فقط دو، سه ماه براي ما تحصيل کرده‌‌ها تعطيلي از جنس تحصيلي بوده، اما در همه اين مدت جنبش دانشجويي دانشگاه آزاد برنامه‌هايي در جهت اسلامي شدن دانشگاه با پرچم فرهنگ و ولايت‌مداري انجام داده است که نتيجه آن حدود 270 تشکل دانشجويي 150 تشکل استادان و 300 هيئت مذهبي و سه اتحاديه دانشجويي است که در اين زمينه دستور رئيس دانشگاه مبني بر تشکيل اتحاديه چهارم دانشجويي از جمله اين برنامه‌ها بوده است و همچنين اتحاديه اساتيد در شرف تاييد نهايي آيين نامه و اساسنامه آن است.

مدير کل تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد با اشاره به کارهايي که اين تشکل‌ها انجام داده‌اند گفت: تشکيل انجمن دانشجويان مسلمان به همت دانشگاه آزاد قزوين، پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري در واحد تهران جنوب، پيگيري مسائل شيعيان عربستان در واحد شهر ري و بحث اسلامي شدن دانشگاه در مجموعه واحدهاي کرمانشاه از جمله اين اقدامات بوده است.

اکبري افزود: امروز جنبش دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي پيگير گفتمان انقلاب اسلامي و عدالت محوري مد نظر مقام عظماي ولايت است در همين راستا تشکيل جمعيت‌هاي دانشجويي براساس گفتمان و آرمان انقلاب اسلامي و جمعيت‌هاي ايثار در دبيرخانه تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد انجام شده و همچنين سازمان‌دهي و ساماندهي قريب به چهار هزار دانشجو در تشکل‌هاي دانشجويي و همچنين سازمان‌دهي تشکل‌هاي اساتيد و تشکل‌هاي هيئت‌هاي مذهبي نتيجه مديريت فرهاد دانشجو بوده است.

وي تصريح کرد: از جمله اهداف ما در تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي، پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري و تقويت ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب در دانشگاه بوده و افتخار ما اين است که رئيس دانشگاه حتي درباره جلسات نقادي دستوراتي را به اين دبيرخانه داده چيزي که قبلا وجود نداشته است.

مدير کل تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد گفت: براساس فرموده امام خميني(ره) دانشگاه مبدا همه تحولات است و اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح مي‌شود و همين موضوع دغدغه فرهاد دانشجو است.

اکبري افزود: در جلسات گوناگون اخير تشکل‌ها ديديم که همه همين دغدغه فرهنگي را دارند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: سخنم را با اين صحبت شهيد آويني به پايان مي‌برم که گفت «ياران آمده‌ايم که راه را برويم و هر که در اين راه آمده است راهش با کربلا مطابقت دارد».

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشجو ، دانشگاه ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار