سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهپیمایی جوانان اسلامگرای مصری

شماري از نيروهاي اسلامگراي مصري دیروز پس از برگزاری نماز جمعه، ضمن مخالفت با ماده دوم قانون اساسي جديد به سبب در بر داشتن اصطلاح کلی "اصول و مبانی"، تهدید کردند که در صورت عدم تصریح به لزوم اجرای احکام اسلامی در متن قانون اساسی، به آن رأی منفی خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ در اين راهپیمایی دانشجويان رشته شريعت، انجمن "حازم صلاح ابواسماعيل"، انجمن "لازم حازم" و انجمن اجراي شريعت اسلامي شركت داشتند، اما جماعت اخوان المسلمين و جماعت اسلامي در آن حضور نیافتند.

تظاهركنندگان پس از نماز جمعه، ضمن حركت از مساجد بزرگ قاهره و الجيزه مانند الفتح، التوحيد و الاستقامه، ضمن درخواست از شورای تدوین قانون اساسي برای اجراي شريعت اسلامي، تهديد كردند در صورت عدم اشاره مستقیم به "لزوم تطبیق قوانین اسلامی" و اکتفا به واژۀ کلی "اصول و مبانی"، به همه پرسي قانون اساسي راي منفي خواهند داد.  

شيخ جمال صابر مدير انجمن لازم حازم به الاهرام گفت: عبارت "اصول و مبانی" اصطلاحي کلی است كه هر فرد آن را تفسير به راي مي كند، لذا به قانون اساسي بسيار آسان، شفاف و صریح است تا نيازي به تفسير نداشته باشد. مصر باید یک قانون اساسي شفاف داشته باشد كه در آن تاكيد شده باشد كه اسلام، تنها منبع قانونگذاري بوده و احکام اسلامی همه امور زندگي را در بر مي گيرد. مسلمان نمي تواند ميان شريعت الهي و شريعت هاي ديگر، يكي را برگزيند چون مسلمان مطيع است، تسليم اوامر خداوند مي شود و از اوامرش اطاعت مي كند.

تظاهركنندگان شعارهایی با این مضامین سر دادند: "اسلاميت، اسلاميت"، "اسلام تنها راه حل است"؛ "نه اصول، نه ابهام، قانون اساسي ما قرآن"؛ "ملت مصر با قاطعیت اعلام می کند که مصر دولت اسلامي است"؛ "ملت خواستار اجراي شريعت الهي است"، "ما با هر حکومتی غير از دولت اسلامي مخالفیم"، "اي ظالم، اي لائيك، من به چيزي غير از قرآن و سنت احتياج ندارم"، "براي تاسيس آمده ايم لذا از لائيسم نمي ترسيم". "قرآن قانون اساسي ماست"، "فرآن حاكم حكمان است"، به رغم حضور ليبراليسم و سوسياليسم قرآن راه حل است"، "اسلاميت، اسلاميت به کوری چشم لائيسم"، ما كه هستيم، ما كه هستيم، همه ما مصري هستيم"، "حق را بگوييد در غير اين صورت به قانون اساسي نه مي گوييم".

برچسب ها: شعار ، مصر ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.