ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه اظهارات روز گذشته یک مسئول بلندپایه این وزارتخانه را مبنی بر این که هیچ مذاکره ای با محمد مرسی ، رئیس جمهور مصر صورت نمی گیرد ، تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رادیو رژیم صهیونیستی امروز به نقل از ایهود باراک اعلام کرد اظهارات عاموس گلعاد مواضع وزارت دفاع را بازتاب نمی کند.

عاموس گلعاد ، مدیر بخش نظامی وزارت دفاع اسرائیل پیش و پس از سقوط رژیم حسنی مبارک چندین بار به قاهره سفر کرده و با مسئولان بلندپایه نظامی مصر دیدار داشته است.

عاموس گلعاد روز جمعه اعلام کرد : « هیچ مذاکره ای اکنون میان مقامات بلندپایه اسرائیل و محمد مرسی ، رئیس جمهور مصر وجود ندارد و فکر نمی کنم مذاکره ای نیز صورت بگیرد. آنچه که بیش از همه از آن بیم دارم ، اخوان المسلمین است ، زیرا این جنبش ، یک جنبش ایدئولوژیکی است که حیات جدیدی را تجربه می کند.»

وی افزود ایدئولوژی اخوان المسلمین تغییر نکرده است. آنها حقی برای موجودیت اسرائیل قائل نیستند و می خواهند یک خلافت اسلامی تشکیل دهند.

این مقام ارشد وزارت دفاع اسرائیل ادامه داد افراطی شدن مصر در پی به قدرت رسیدن اخوان المسلمین ، از طریق تمایل برای ایجاد دموکراسی در این کشور موجب ظهور دیکتاتوری وحشتناکی در مصر شده است.

اسرائیل به شدت از افزایش قدرت اخوان المسلمین ، پس از سقوط رژیم مبارک نگران است.

اسرائیل نگران است که آنها توافقنامه صلح را که در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه بین دو کشور منعقد شد ، زیر سوال ببرند. این توافقنامه نخستین توافقنامه ای بود که اسرائیل با یک کشور عربی امضا کرد.

با این حال ، عاطف سالم ، سفیر جدید مصر در اسرائیل در ماه اکتبر با ارائه استوارنامه خود به شیمون پرز ، رئیس رژیم صهیونیستی سعی کرد در این مورد به آنها اطمینان دهد و از تمایل مصر برای تقویت روابط با اسرائیل سخن گفت.
برچسب ها: باراک ، گلعاد ، مرسی ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار