نا امیدی و بیکاری، جوانان غزه را واداشته برای کسب یک لقمه نان زندگی خود را در معرض خطر بیندازند و برای کاریابی به شیوه غیر قانونی به اسرائیل بروند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم ؛ ساعد السویرکی خبرنگار این شبکه عنوان کرد میانگین فقر و بیکاری در غزه افزایش یافته است و وقتی که ساکنان غزه زندگی خود را در معرض نا امیدی و فقر می بینند برای کسب لقمه نانی گزینه ای پیش روی خود برای رفتن به اسرائیل به شکل قاچاقی نمی بینند.

وی افزود : بدست آوردن یک لقمه نان در غزه به قیمت مرگ برخی از جوانان منجر شده است چرا که غزه نمی تواند شرایط کاری را برای جوانان و افراد بیکار فراهم کند و به این خاطر آنها زندگی خود را به خطر می اندازد و برای یافتن کار به صورت قاچاقی به اسرائیل می رود .

سائد السویرکی تاکید کرد: بسیاری از جوانان در غزه شبانه از مرز مصر به سمت اسرائیل می روند و آنها می دانند که به سمت نامعلومی گام بر می دارند و برای یافتن کار خود را برای بدترین احتمالات یعنی زندان و مرگ آماده می کنند.

وی افزود : این یک سناریوی فرضی نیست چرا که خود جوانان می دانند هر کس به شکل غیر قانونی وارد اسرائیل شود و دستگیر گردد به سمت مرگ گام برداشته است.

خبرنگار این شبکه در ادامه گزارش خود می افزاید:غزه و همگی نهادهای دولتی از زمان شروع قیام سوم به صورت روشمند ویران شدند و قبل از این هم اسرائیل تصمیم گرفته بود دهها کارگر را از سرزمینهای اشغالی اخراج و آنها را به غزه بفرستد.

وی افزود : مقامات غزه تمام فعالیتهای خود را بر نهادهای اقتصادی متمرکز کردند اما سودی نداشت در نتیجه نتوانستند راه حلهای ریشه ای برای پدیده بیکاری جوانان پیدا کنند و سازمانهای اقتصادی عربها هم به دلایل سیاسی نمی تواند کارگران فلسطینی را جذب کند .
برچسب ها: فقر ، غزه ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار