سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه‌های صبح شنبه؛

اين جوجه ماركسيست در جلسات سران اصلاح طلبان چه مي كرد؟ ابطال يک دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا با شکايت سازمان بازرسي

تلاش بي نتيجه براي ايجاد معافيت گمرکي ديپلمات هاي ايراني، انتشار روزنامه قانون بدون وابستگي جناحي!، دفاعيات حاج منصور ارضي در دعاي عرفه، ترور 2 مأمور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان، بازداشت 4 اخلالگر فیس بوکی، اعتراض آهنی به مدیرکل یوتل‌ست، اتحاد برای عدم انتشار کتابهای اعتقادی!، لطفاً اظهار نظر نکنید!، دریافت هدیه بالای 100 دلار برای ما!، محسن هاشمی:فقط پدرم می تواند، بد نيست يكي از اعضاي مجمع نامزد شود و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه کیهان:

اين جوجه ماركسيست در جلسات سران اصلاح طلبان چه مي كرد؟

يك ماركسيست دير به دوران رسيده درباره گروه هاي ضد انقلاب مي گويد ما در عرصه سياسي بيشتر با تابوت هاي خالي گروه ها روبرو هستيم.

«ع-ت» در مصاحبه با سايت اخبار روز با بيان اينكه من يك ماركسيست هستم، به حضور (نفوذ) خود در انجمن اسلامي(!) دانشگاه اميركبير اشاره كرد و درباره بي محتوا شدن اغلب گروه هاي معارض گفت: در عرصه سياسي ما بيش تر از آنكه با نام هايي حاضر و موجود در واقعيت و حال رو به رو باشيم با بازماندگاني از دوران گذشته روبه رو هستيم. بازماندگاني كه تابوت هاي خالي سازمان ها و گروه هايي در گذشته را روي دوش خود حمل مي كنند. اين افراد مي خواهند چيزي را كه نيست به زور زنده معرفي كنند.

وي افزود: البته حساب افراد محترمي كه بخشي از زندگي خود را براي آرمان خود فدا كرده اند. و اكنون نيز به حقيقت پايبند هستند جداست. اين افراد ممكن است كار سياسي را كنار گذاشته باشند يا همچنان به عنوان شخصيت مستقل يا در چارچوب گروه هاي جديدي مشغول به امر سياست باشند اما خيلي صريح مي گويم افرادي كه مي خواهند از نام احزاب و گروه هايي كه در گذشته وجود داشته است هويت سياسي بگيرند يا نان بخورند بايد اسم كلاش را روي آنها گذاشت و گفت: مثلاً از نظر كار حزبي من معتقدم حزب توده بي نظيرترين حزب سياسي در خاورميانه بوده است. بماند كه همان موقع هم كاملاً برپايه سياست هاي اتكالي پيش مي رفت و در سايه نفوذ ابرقدرت شمالي ايران نفس مي كشد اما سازماندهي قوي داشت اما اكنون از حزب توده به عنوان يك گروه «موجود»، «زنده» و «حاضر در واقعيت» نام بردن يك جك بي معني و يك خطاي بزرگ سياسي است. چريك هاي فدايي هم با آن آبرو و عظمت بعد از سال 57 به آن وضع افتادند. اكنون فكر مي كنم حداقل 20 محفل مختلف ادعا دارد نمايندگي اين سازمان را دارند. اين ادعا نه تنها با واقعيت همخواني ندارد كه تبديل به يك تراژدي شده است. داخل ايران هم اين پديده را شاهد هستيم. افراد به اسم يك مجله توقيف شده، يك گروه دانشجوئي از هم پاشيده، يك محفل حقوق بشري و غيره مي چسبند و در آن متوقف مي شوند. به عنوان منبع هويت گيري، جسد خشك شده مجموعه اي را كه ديگر وجود ندارد را تا سال ها يا تا پايان عمر خود روي صندلي سياست مي نشانند.

«ع-ب» درباره اين پرسش كه وضعيت نيروهاي چپ (ماركسيست) در داخل ايران چگونه است، گفت: از جهاتي خوب و از جهاتي بد! خوب از اين نظر كه نيروهاي چپ در ايران با پس گردني دهه هفتاد و هشتاد ادب شده اند و سر عقل آمده اند. بد از اين لحاظ كه زمان دشمن ماست و مثل برق و باد مي گذرد. در بهترين حالت پنج سال و در بدترين حالت يك سال زمان داريم براي انجام كاري كه بايد يك يا چند دهه روي آن كار مي شده است.

وي سپس درباره اوضاع آشفته جبهه سرمايه داري جهاني تصريح كرد: نه در كشورهاي پيراموني كه اين بار در كانون هاي سرمايه داري جهاني، قطار اقتصاد جهان بعد از حركت سريع بر روي ريل نئوليبراليسم به يكباره در ناكجا آباد، از خط خارج شده است. بعضي هنوز در شوك هستند و بعضي ديگر داد و فريادي به راه انداخته اند. وضعيت آمريكا، اسپانيا، پرتغال، يونان، انگليس را ببينيد. دوران برقراري دولت رفاه به بهاي چاپيدن كشورهاي پيراموني سرآمده است. جلوي سهم خواهي چيني ها را كه نمي توانند بگيرند. هند، برزيل، آفريقاي جنوبي و غيره هم كه مدعي هستند. از بودجه «آموزش و پرورش» و «بهداشت و درمان» و «خدمات اجتماعي» مي زنند و به ثروتمندان و بانك ها به عنوان جايزه براي گندي كه به وضعيت جهان زده اند وام هاي بلاعوض مي دهند. صداي مردم هم در اعتراض به ماليات گرفتن از فقرا براي ثروتمند كردن دوباره ثروتمنداني كه ماليات نمي دهند بلند مي شود.

اين جوجه ماركسيست درباره نفوذ برخي طيف هاي شبه چپ ماركسيست در دانشگاه ها گفت: من به شخصه در زمان عضويت در شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك در بعضي جلسات سران اصلاح طلبان حضور داشتم. در زماني كه احمدي نژاد قدرت را در دولت به دست گرفت رسماً به بدنه جوان خود مي گفتند «خودتان را جلو نياندازيد. چپ ها را تحريك كنيد تا با احمدي نژاد درگير شوند و بعد شما زير تابوت آنها را بگيريد و كم كم جلو برويد».


اسرائيل آشتي شيعه و سني در خاورميانه را مرگ خود مي داند

«اسرائيل دنبال فتنه گري ميان شيعه و سني در منطقه است. ايران به رغم همه دشمني هاي آمريكا و اسرائيل، به موفقيت هاي بزرگي در خاورميانه دست يافته است».

روزنامه القدس العربي چاپ لندن با بيان اينكه صهيونيست ها نگران پيشرفت هاي ايرانند و مي گويند ايران برنده شد، فكري براي اين موضوع بكنيد، نوشت: رژيم اسرائيل و متحدان آن در آمريكا از جمله ايپك نقش اصلي را در برافروختن فتنه منازعات مذهبي ميان شيعه و سني در خاورميانه دارند. آنها با جديت و شدت به دولت هاي غربي و آمريكا فشار مي آورند كه اگر نظم زندگي مسالمت آميز سني و شيعه به وجود آيد، قدرت و امنيت اسرائيل از بين خواهد رفت. آنها سناريوهاي مختلفي را در اين زمينه ترسيم مي كنند، به خصوص كه موفقيت انقلاب جمهوري اسلامي ايران در سال 1979 باعث شده است تا اين كشور به كعبه آمال و اميد روشن جهان تشيع تبديل شود. براي همين بود كه اسرائيلي ها از عدم سرنگوني شاه و صدام حسين حمايت مي كردند و مي گفتند كه نظام هاي ديكتاتوري آنها به نفع ما است. هنگامي هم كه ديدند بايد حقيقت را بپذيرند و حكومت هاي مردمي اي در ايران و عراق بر سر كار آمده اند كه تاب تحمل زياده خواهي هاي اسرائيل را ندارند، بر تنور جنگ شيعه و سني دميدند و هر روز نيز در آن هيزم مي ريزند.

دكتر علي الهليل نويسنده قطري القدس العربي مي افزايد: بي شك قرباني چنين وضعيتي نه ايران و عراق بلكه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس هستند كه همچنان حكومت هاي ديكتاتوري بر آنها حكومت مي كنند و خواسته يا ناخواسته در راستاي منافع آمريكا و اسرائيل به فتنه شيعه و سني دامن مي زنند.

وي اضافه كرد: ايران در حال حاضر علي رغم دشمني هاي آمريكا و اسرائيل توانسته است دستاوردهاي بسياري را در خاورميانه كسب كند كه به جرات مي توان گفت كشورهاي مستبد عربي هيچ كدامشان آن دستاوردها را به دست نياورده اند. ما شاهديم كه ايران به چه دستاوردهاي بزرگي در عراق، لبنان، سوريه، فلسطين، بحرين و حتي كويت و عربستان رسيده است بدون اين كه حتي يك ريال ايراني از جيب خود بپردازد و پيش بيني مي شود در آينده نيز ايران دستاوردهاي بيشتري را به دست آورد. حالا غرب هر چقدر هم تلاش كند كه اقتصاد ايران را ويران كند باز هم نخواهد توانست كه جلوي دستاوردهاي ايران را بگيرد.

اين نشريه عربي در پايان خاطر نشان كرد: هر آن چه امروز در بحرين، منطقه الشرقيه و القطيف عربستان، عراق و حتي در داخل ايران شاهديم و عده اي تلاش دارند كه فضاي شيعه و سني را حاكم كنند چيزي جز فتنه انگيزي و شيطنت هاي اسرائيل نيست كه مي خواهد به واسطه آن قضيه فلسطيني را به محاق ببرد و آنها را از حقوقشان محروم كند و پس از آن در كشورهاي عربي خليج فارس نيز دشمن وهمي ايران را درست كند و كاري كند كه اعراب فراموش كنند كه تنها دشمن اصلي شان نه ايران بلكه اسرائيل است.


هركس در حاكميت شوك و تنش ايجاد كند به كار ما مي آيد

ارگان گروهك ملي-مذهبي براي چندمين بار تصريح كرد جريان اپوزيسيون داراي برخي هم پوشاني ها با هاشمي رفسنجاني است و بايد از نقش وي درون حاكميت استفاده كرد.

وبسايت اين گروهك كه توسط شماري از عناصر فراري از پاريس به روزرساني مي شود، با بيان اينكه مخالفان داراي مناطق هاشوري مشترك با هاشمي هستند نوشت: اگر نيروي دموكراسي خواهي [اسم مستعار جريان هاي برانداز] وجود دارد كه بتواند راه دموكراسي را بدون ديگران بگشايد مي تواند چنين كند، با توجه به مجموعه شرايط؛ تناسب قوا؛ شرايط جهاني؛ دموكراسي خواهان جامعه محور بايد بتوانند با هاشمي و آنچه كشمكش مديريتي درون حاكميت است، برخوردي مناسب كنند. اين به خاطر نقشي است كه هاشمي درون حاكميت دارد.

پايگاه اين گروهك در ادامه با بيان اينكه هاشمي ديگراني را با خود دارد كه مخالف سياست هاي موجود هستند، تصريح مي كند: «اما سوال اين است كه اين مخالفت كه در جريان است آيا مي تواند براي دموكراسي خواهان از سبزها؛ ملي-مذهبي ها و ملي دموكراتها مفيد باشد؟ البته با موقعيتي كه اين جريانات دارند يعني امكان راه انداختن حركتي مستقل و موثر مانند سال 1388 را ندارند، اما پتانسيل آن را دارند. جنبش سبز توان حركت اجتماعي ندارد. اين نيرو براي حركت به فضا نياز دارد.»

نويسنده در ادامه با طرح اين پرسش كه «اين بستر را چه عواملي مي تواند ايجاد كند؟» نوشت: كشمكش درون حاكميتي و بحران هاي آن و هم سويي هاشمي با خواست هاي جنبش سبز، حركت هاشمي را مفيد مي كند. اين مفيد بودن، قرارداد ميان هاشمي و سبزها و دموكراسي خواهان نيست، اما هم سويي است كه مي تواند ادامه يابد و بستگي به شرايط دارد.

وبسايت ملي-مذهبي در ادامه خاطر نشان كرد: حال بايد ديد آيا امكان ديگري براي تحول و تلاش وجود دارد. اگر ندارد، بدون اينكه دچار توهم روي رفتار هاشمي شويم، بايد توجه كنيم كه پتانسيل اجتماعي هميشه برقرار نيست، اگر دوره سركوب طولاني پتانسيل مزبور را از ميان ببرد، بازيافت آن سال ها زمان مي خواهد تا حركتي از صفر شروع شود. براي اين كه از بحران حاكميتي استفاده شود تا باز براي سالها جامعه به كما يا بي حسي و كرختي نرود؛ در نتيجه بحران درون حاكميت براي دموكراسي خواهان مفيد است. پس مي توان مويد هر حركت در جهت تنش در مديريت حاكميت شد؛ بدون آنكه دچار توهم شويم چه در توان خود يا در برآورد دموكرات بودن نيروها، چون در سياست موازنه قواست كه يك نيرو را قدرت مي بخشد.

پايگاه اينترنتي وابسته به جريان نفاق مي نويسد: مسئله و ابهام بعدي اين است كه اعتماد به هاشمي ايجاد يأس و نااميدي مي كند؛ چرا كه او بر سر پيمان نمي ايستد. پاسخ آن است كه هاشمي به خاطر جنبش سبز و دموكراسي به ميدان نيامده است. نقطه هاشور دموكراسي خواهي و جنبش سبز با هاشمي توافقي نيست. چرا كه وي هم در شرايط سختي قرار دارد. تلاش او براي تغيير فضا و خارج شدن از سكون فعلي، به نفع ماست. اما وي با نظر و تحليل خود وارد ماجرا شده است. منتها بايد ديد كه دموكراسي خواهان توان آن را دارند، از تغيير فضا سود جويند و باز در معادلات سياسي نقش موثر و تعيين كننده پيدا كنند؟ مشكل ما اعتماد صددرصدي يا عدم اعتماد صفر درصدي است. ابهام ديگر اين است كه هاشمي نقش مهمي ندارد و در نتيجه [اميد بستن به او] تلاش بي حاصل است. هر رفتار و فعاليت سياسي نتايج مثبت و منفي دارد. بايد در برآورد نهايي رفتار سياسي را نمره مثبت و منفي داد. در حال حاضر آنچه جامعه ما نياز دارد، شوك است. اين شوك را هر كس وارد كند مفيد است. بحران مديريتي در جامعه بي حس و نيمه كرخت شده، بايد در درون حاكميت تحرك ايجاد كند. اين تحرك مي تواند در سطح عمومي حساسيت ايجاد كند. در اين صورت تحرك هاشمي مفيد است. چرا كه اگر حتي به نشاط مخالفان منجر نشود، بحران مديريتي حاكميت را علني تر مي كند.


نفوذي كيهان نيستم ولي از اين قمپزها حالم به هم مي خورد!

«من مخالف حرف زدن و مقاله نوشتن و مصاحبه كردن و كامنت گذاشتن عليه رژيم نيستم فقط مي گويم بايد مواظب باشيم كه اغراق نكنيم و به قول كيهان قمپز در نكنيم»!

«فرهاد- م» يكي از ضد انقلابيون فراري بعد از اين مقدمه در وبلاگ خود نوشته است «وقتي آن طرف را مي بينم كه آمريكا و اتحاديه اروپا و اسرائيل و خيلي كشورهاي ديگر دنيا با تحريم و تهديد، حمله نظامي به جنگ رژيم ديني ايران آمده اند، اين طرف خنده ام مي گيرد، البته خنده كه نه، عقم مي گيرد. مي پرسيد از كدام طرف؟ مي گويم از خودمان يعني از اپوزيسيون ايران در آمريكا و اروپا» مي پرسيد چرا؟ مي گويم اپوزيسيون وسط اين معركه كجا ايستاده و چه نقشي دارد؟ اول آب پاكي بريزم روي دست همه و بگويم گور... كيهان و بعد اعتراف كنم كه جايگاه خودمان را در اين معركه كجا مي بينم. كجا؟ آنجا كه همين كيهان... درباره ما نوشته بود «وقتي دو تا مهندس با هم دعوا مي كنند يك عمله نبايد پشت سر هم بپرسد بيل من چي شد؟ خنده ام مي گيره كه چند تا پيرزن و پيرمرد زهوار دررفته كه نصف پاشون لب گوره، به نام اپوزيسيون عليه رژيم قمپز در مي كنند كه بعله، فلان مي كنيم و فلان مي كنيم و از خودم مي پرسم، از دست پير و پاتال هايي مثل زهرا رهنورد و نوشابه اميري و مهرانگيز كار و فرزانه روستايي و اسماعيل نوري علا و بيژن صف سري و كاظم علمداري و مرتضي كاظميان و مسعود بهنود و مهدي فتاپور و محسن كديور و اميرارجمند و بقيه اين طيف چه كاري عليه رژيم برمي آيد؟ باز هم مي گويم منظورم اين نيست كه عليه رژيم حرفي نزنيم. اپوزيسيون بايد حرف بزند و تحليل كند ولي نبايد قمپز در كند و ريش و قيچي خودمان را دست چند تا پيرزن و پيرمرد زهوار دررفته ندهيم و حرفهايي نزنيم كه اگر به گوش ملت در داخل كشور برسد، به ريشمان بخندند و ما را ماليخوليايي تصور كنند.

«فرهاد -م» در ادامه نوشته است «من نه مدحي دوم و سوم و نمي دانم چندم هستم و نه عامل نفوذي كيهان فقط چند تا كلمه حرف حساب دارم. اگر هنوز هم دانستن را حق مردم مي دانيد جواب بدهيد و من و امثال من را در اين غربت غم گرفته از سرگرداني و ترديد نجات بدهيد.»


روزنامه وطن امروز :

ترور 2 مأمور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان

روز گذشته 2 مامور نیروی انتظامی در سرباز‌ ترور شدند. بامداد روز گذشته مهاجمان موتورسوار که مسلح به سلاح گرم بودند، 2 مامور انتظامی ایست و بازرسی پل سرباز را به رگبار بستند.

طی این اقدام 2 مامور نیروی انتظامی گروهبان یکم مسعود کاظم یوسف‌خانی و سرباز وظیفه علی گوهری‌فر به شهادت رسیدند. چند روز قبل نیز یکی از کارمندان آموزش و پرورش این شهرستان توسط راکب موتورسوار ‌ترور شد.

یک معلم آموزش و پرورش نيز روز چهارشنبه در منطقه سرباز در یک اقدام ‌تروریستی به شهادت رسید. اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خبر داد: محمد اسلامی، معلم بسیجی و ارزشمند اداره منطقه سرباز استان، روز چهارشنبه در یک اقدام ‌تروریستی و ضدانسانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به لقاء‌الله پیوست.


انتقاد نهادهای مطالعاتی آمریکا از خروج منافقین از فهرست سیاه

خروج نام منافقین از فهرست گروه‌های ‌تروریستی دولت آمریکا با انتقاد نهادهای آمریکایی مواجه شده است.

خروج نام گروهک‌ تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های‌ تروریستی دولت آمریکا، نه‌تنها خشم بازماندگان جنایات این گروهک در ایران و عراق را برانگیخت بلکه با انتقاد نهادهای آمریکایی نیز مواجه شده، طوری که به تازگی موسسه مطالعات سیاسی آمریکا در جدیدترین تحلیل خود درباره خروج نام سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از فهرست گروه‌های ‌تروریستی ایالات متحده، این سازمان را «فرقه‌ای سرکوبگر و مورد تنفر اکثر ایرانی‌ها و عراقی‌ها» معرفی کرده است.

در بخش دیگری از گزارش موسسه «مطالعات سیاسی آمریکا» گروهک منافقین «سازمانی ستیزه‌جو» با پیشینه‌ای پر از خشونت نامیده شده که خروج آن از فهرست گروه‌های ‌تروریستی مورد تعقیب دولت آمریکا، می‌تواند به وجهه این کشور آسیب بزند.

موسسه یادشده در تحلیل خود از سیاست جدید دولت آمریکا در قبال گروهک‌ تروریستی منافقین می‌افزاید: سازمان مجاهدین خلق خودشان را گروهی دموکرات، قانونی و شایسته حمایت جلوه می‌دهند اما باور فراگیر در دولت آمریکا این است که این سازمان حالت فرقه‌ای دارد.


روزنامه خراسان:

ابطال يک دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا با شکايت سازمان بازرسي

دستورالعمل تعيين تکليف و انهدام کالاهاي مکشوفه قاچاق در بخش هاي دارويي، خوراکي، آشاميدني و آرايشي و بهداشتي که با تاييد وزارت بهداشت، سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاههاي مربوطه ابلاغ شده بود به علت تعيين شروط غيرقانوني، با شکايت سازمان بازرسي کل کشور به دستگاه قضايي، باطل و طي روزهاي اخير به نهادهاي مربوطه ابلاغ شد.


تلاش بي نتيجه براي ايجاد معافيت گمرکي ديپلمات هاي ايراني

وزارت خارجه با ارسال نامه اي به هيئت دولت، پيشنهاد برقراري معافيت گمرکي براي ورود لوازم شخصي ديپلمات هاي ايران در خارج از کشور به داخل ايران را مطرح کرده است اما مسئولان رياست جمهوري در پاسخ به نامه وزارت خارجه اعلام کرده اند که در قانون امور گمرکي مصوب ۱۳۹۰ ، معافيت از پرداخت حقوق ورودي منحصرا احصا شده و بايد وزارت امور خارجه در مدت دو سالي که لايحه امور گمرکي در مجلس در حال رسيدگي بود، درخواست خود را به مجلس اعلام مي کرد.


معاون اول رئيس جمهور و شش وزير امروز به کرمان سفر مي کنند

معاون اول رئيس جمهوري به همراه شش وزير و دو تن ديگر از معاونان رئيس جمهوري، امروز به استان کرمان سفر مي کنند.

جواد کمالي معاون سياسي و امنيتي استاندار کرمان ضمن اعلام اين خبر افزود: در اين سفر همچنين چند معاون وزير، نايب رئيس مجلس اسلامي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و معاون توسعه برنامه ريزي رئيس جمهوري و همچنين معاون وزير امور خارجه به همراه تعدادي از مسئولان نهاد رياست جمهوري حضور دارند.


زاکاني: ورود زودرس به موضوع انتخابات کشور را دچار شکاف مي کند

عليرضا زاکاني، سخنگوي فراکسيون اصولگرايان مجلس گفت: پرداختن به موضوع انتخابات به صورت زودرس و حرکت در مسير رقابت هاي انتخاباتي کشور را دچار شکاف مي کند، رويکردي که تنها فضاي خدمت را از مسئولان مي گيرد.



روزنامه تهران امروز:

تيتر ارگان دولت از نامه آيت‌الله لاريجاني

روزنامه ايران در شماره اخير خود براي بازتاب نامه اخير آيت‌الله صادق آملي لاريجاني به محمود احمدي‌نژاد از تيتر «حكايت شما حكايت سلطان غاصب است» استفاده كرد.

در گزارش ارگان دولت پس از آنكه تاكيد شد كه رئيس قوه قضائيه گفته است به هيچ‌وجه بدون هماهنگي اجازه بازديد رئيس‌جمهور از زندان اوين را نخواهد داد، آمده است: آملي لاريجاني نوشت: حکايت شما حکايت سلطاني است که اموال و املاک مردم را غاصبانه تصرف کرده بود و به ملک خود منضم ساخته بود و به همه مي‌گفت چرا رعايت ملک سلطان نمي‌کنيد!


انتشار روزنامه قانون بدون وابستگي جناحي!

روزنامه قانون از امروز، شنبه بر پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار خواهد گرفت. برخي منابع خبري از وابستگي اين روزنامه به يكي از نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده خبر مي‌دهند، ولي سايت اين روزنامه معتقد است: قانون، رسانه‌ای خصوصی و غیردولتی بوده که فاقد هرگونه وابستگی جناحی، حزبی و گروهی است.


دفاعيات حاج منصور ارضي در دعاي عرفه

شنيده شده است حاج منصور ارضي از مداحان معروف پايتخت كه اخيرا با شكايت برخي از اعضاي دولت مواجه شده است روز چهارشنبه در ميانه دعاي عرفه حسينيه صنف لباس فروش‌ها در خيابان سعدي كه پذيراي جمع كثيري از عاشقان امام حسين(ع) بود، به شكايت دولت اشاره كرد و گفته است: توهين به انبياء و ائمه جرم محسوب شده و طبق قانون تا شش ماه حبس و شلاق دارد. او گفته است كه اين بند قانوني را به وكيل خود متذكر شده است. حاج منصور همچنين بدون اينكه به فرد خاصي اشاره كند نسبت به برخي اقدامات مسئولان انتقاد و به حاضرين توصيه كرد به خاطر شهدا‌ و امام(ره) و رهبري گراني‌ها را تحمل كنند.


ذوق‌زدگي روزنامه اصلاح‌طلب از نامه‌نگاري قوا

آرمان روابط‌عمومي در شماره روز چهارشنبه خود در يادداشتي درباره نامه نگاري بين سران قوا نوشت: عیان شدن اختلافات میان محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله لاریجانی، آن هم با شکل و ترتیبی که شاهد آن بودیم را باید نقطه عطفی در فضای سیاسی کشور دانست. به عبارتی می‏شود وضعیت اصولگرایان را در یک دهه اخیر به این سو به دوران قبل و بعد از این مواجهه تقسیم کرد که قطعا معادلات درونی اصولگرایان را تکانی جدی خواهد داد.

محمود احمدی‌نژاد کسی نیست که نظاره‌گر بازی باشد. اصولگرایان روزی معادله دو قطبی بزرگ و پایه‌دار سیاست کشور یعنی اصلاح‌طلبی- اصولگرایی را به هم ریختند، اما قطعا نخواهند توانست از دو قطبی جدید شکل گرفته میان خودشان به‌راحتی خلاص شوند.

خبرسازان: پذيرش تلويحي نامزدي انتخابات از سوي عارف، جزئيات ديدار پورمختار با احمدي‌نژاد و روايت سالك از وضعيت كشور در رسانه‌هاي مجازي بازتاب گسترده‌اي داشت.


بد نيست يكي از اعضاي مجمع نامزد شود

محمدرضا عارف كه محتمل‌ترين گزينه اصلاح‌طلبان براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده است طي گفت‌وگويي با بيان اينكه «مجمع تشخیص مصلحت نظام محل ریش سفیدان نظام است»، گفت: اگر بپذیریم که می‌خواهیم از همه تجارب استفاده شود، بد نیست یکی از میان همین اعضای مجمع تشخیص مصلحت بیاید و نامزد شود.

تجمیع افرادی با قابلیت توانمندی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان می دهد که انتخاب اعضا مناسب بوده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در اين مجمع بحث انتخابات مطرح نمي‌شود، گفت: البته در حاشیه جلسات آن گاهی مواردی را با هم مطرح می‌کنیم.

آقای هاشمی هم گاهی به ما تذکر می دهند که چرا پچ پچ می کنیم! معمولا هم همین بحثها ست منتها دوستانه. معاون دولت اصلاحات تلويحا آمدن يا نيامدن خود را منوط به حضور هاشمي و خاتمي در انتخابات بيان‌كرد و به خبرآنلاين گفت: مهم‌ترین دلیلی که سال 84 من به عرصه نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری نیامدم، همین بود که از دوستان نزدیک آقای هاشمی شنیدم که ایشان خواهند آمد.

وي ادامه داد: من شخصیت دوم کابینه بودم، اما به خاطر آقای هاشمی کنار رفتم. البته در آن زمان تفرق زیادی میان کاندیدا‌های اصلاح‌طلب بود و با چهار‌ پنج نفر می‌خواستند در عرصه حضور یابند. من نمی‌خواستم ‌ در کنار آنها قرار بگیرم.


توضيحات احمدي‌نژاد براي نامه‌نگاري هاي‌ اخير

محمدعلي پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ضمن تشريح جزئیات دیدار ۲ ساعته اخیر خود و رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با محمود احمدی‌نژاد، خبر داد كه رئيس‌جمهور درباره علت نامه نگاري‌هاي اخيرش توضيح داد.

وي افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این دیدار مطرح شد، موضوعات مربوط به وضعیت اقتصادی بود که لازم بود به صورت مستقیم در این باره گفت‌وگو کرده و نظرات آقای احمدی‌نژاد را بشنویم. پورمختار افزود: یکی دیگر از مباحث مهم مطرح‌شده در این جلسه، موضوع نامه‌نگاری‌های اخیر رئیس‌جمهور با رئیس قوه قضائیه بود که آقای احمدی‌نژاد درباره سابقه و دلایل این موضوع، توضیح داد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: آقای احمدی‌نژاد به صورت مصداقی از برخی اقدامات قوا گلایه کرد و از مسئولان قوا خواست که به جای حمله، دولت را در انجام مسئولیت‌هایش یاری دهند.

وی اضافه کرد: در این دیدار بر لزوم تعامل بیشتر قوا و تداوم جلسه مشترک سران قوا تاکید کردیم که آقای رئیس جمهور هم از مسئله بسیار استقبال کردند. پورمختار خاطرنشان کرد که در دیدارش با احمدی‌نژاد از او خواست که برای جلوگیری از فرصت‌طلبی‌ سوءاستفاده چی‌ها جهت رفع خلأ اطلاعاتی بین قوا پیشقدم شوند.

وی همچنین گفت که در نظر دارد به دیدار رئیس قوه قضائیه برود و مطالب مطرح‌شده از سوی رئیس جمهوری را به اطلاع آیت‌الله آملی لاریجانی برساند.


هيچ بحراني در كشور ديده نمي‌شود

حجت‌الاسلام احمد سالك نماينده مردم اصفهان در مجلس كه پيش از اين در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله گفته بود كه فتنه آينده بزرگ‌تر از فتنه 88 خواهد بود، در تازه‌ترين اظهارنظر خود گفته است هيچ بحراني در كشور ديده نمي‌شود.

او در واكنش به اين سوال كه «بحران‌های فعلی را ناشی از چه مسئله یا مسائلی می‌دانید؟»، خاطرنشان كرد: کدام بحران، من تعجب می‌کنم که شما از وجود بحران حرف می‌زنید، در حالی که کشور در مسیر خوبی در حال حرکت است.

وي همچنين در واكنش به اينكه «گراني و تورم» بحران نيست، گفت: به هر حال هر جامعه‌ای مشکلاتی دارد و این دلیل نمی‌شود که شرایط را بحرانی نشان بدهیم. مردم می‌دانند که دشمنان دنبال کارشکنی هستند و نظام جمهوری اسلامی تحت تهدید استکبار است، البته آنها به هیچ‌کدام از اهداف ضد ایرانی‌شان نخواهند رسید و در ‌‌نهایت این نظام اسلامی و ایران و البته مردم هستند که از این برهه سربلند خارج خواهند شد.

به همین دلیل تاکید دارم که نباید شرایط فعلی را بحران تلقی کنیم. عضو جامعه روحانيت مبارز و سخنگوي مستعفي اين تشكل روحاني اصولگرا، در ادامه خاطرنشان كرد: من هم قبول دارم که دشواری‌هایی وجود دارد و باید کاری کرد تا وضعیت بهتری مخصوصا در اقتصاد حاکم شود.

اما هیچ کدام از مشکل‌ها نباید باعث شود تا مردم ناامید شوند و احساس کنند که نمی‌توانند در آرامش زندگی کنند.


روزنامه قدس:

اعتراض آهنی به مدیرکل یوتل‌ست

علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه در دیدار با مسؤولین شرکت یوتل ست نسبت به توقف پخش شبکه‌های ماهواره‌ای صداوسیمای ایران از ماهواره این شرکت اعتراض کرد.

بازی باخت باخت کره ای ها

کره جنوبی اخیرا وبه تبعیت از اقدامات ضد ایرانی غرب،اقدامات تحریمی علیه تهران را شدت بخشیده بطوری‌که هم اکنون این کشور صدور کالا به ایران را محدود کرده است.

گفته می شود باخت تیم ملی کره جنوبی مقابل ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی ناراحتی مسؤولان این کشور را در پی داشته وآنها به تجار کره ای دستور داده‌اند تا مبادله ویا صدور کالا به ایران را کاهش دهند.

این مسأله دروغ بزرگ است

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت گفت: ‌تحریم نبودن ایران در زمینه دارو توسط غربی‌ها یک دروغ بزرگ است و آنان برخلاف معادلات انسان‌دوستانه عمل می‌کنند.

اوباما بدون اجازه رانندگی کرد!

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنانی فاش کرد که اخیرا بر خلاف رویه معمول، پشت فرمان یک «شورولت ولت» نشسته و رانندگی کرده است.گفته می شود، سرویس امنیتی ریاست جمهوری به هیچ وجه از این کار وی خشنود نبوده است.

بداخلاقی‌ انتخاباتی

حسین مظفر، نماینده مردم تهران گفت: ورود زود هنگام به انتخابات بداخلاقی‌های سیاسی را در پی دارد.

تحلیل کثیف

ریچارد مورداک، نامزد جمهوری خواه ایالت ایندیانا در مجلس سنای آمریکا در تحلیلی کثیف وفاقد توجیه بارداری ناشی از تجاوزات جنسی را «آنچه خدا خواسته اتفاق بیفتد» عنوان کرد!

محسن هاشمی:فقط پدرم می تواند

محسن هاشمی رفسنجانی ، مدیر عامل سابق مترو از پدر خود به عنوان "مرد بحران" نام برد و اعلام کرد که فقط آیت ا... هاشمی می تواند وضعیت موجود را جمع و جور کند.

2 گروه خواستار پایان دولتند

روح ا... حسینیان، نماینده مردم تهران با بیان اینکه دو گروه به دنبال این هستند که دولت احمدی نژاد پیش از موعد قانونی به اتمام برسد، گفت:سؤال از رئیس جمهور را به صلاح نمی‌دانم.

درخواست رضایی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ما امروز در کشور نیاز به آرامش داریم بر همین اساس هرگونه منازعه و تشدید شدن مسایل حاشیه‌ای در کشور به خاطر رقابت‌های انتخاباتی به مصلحت نیست.

خروج از مشی اخلاقی

علی لاریجانی،رییس مجلس با بیان اینکه گفت وگوی سیاسی در ایران از آن مشی اخلاقی که باید داشته باشد، خارج شده است، گفت: حتی این مساله گاهی به صورت تخریب در می آید و این معضل نه تنها غیر شیعی، که غیر اسلامی است.

تولدت مبارک

به تازگی حامیان احمدی نژاد به مناسبت روز تولد وی، پوستر تبلیغاتی منتشر کرده اند.

بازداشت 4 اخلالگر فیس بوکی

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: چهار نفر به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مسؤولان در فضای مجازی فیسبوک توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و با حکم قضایی شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات مقدماتی از آنان آغاز شده است.

«یک خانواده محترم» اکران نمی شود

محمد حسینی، وزیر ارشاد درباره‌ حضور فیلم «یک خانواده محترم» در فستیوال امارات گفت: این فیلم در واقع یک سیاه‌نمایی از جمهوری اسلامی است .وی افزود:این فیلم پروانه ساخت ندارد و اکران نیز نخواهد داشت.

لطفاً اظهار نظر نکنید!

عوض حیدرپور، عضو کمیته طرح سؤال از رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح سؤال از رئیس‌جمهور منتفی نشده است،گفت:بهتر است اظهارنظری که موجب برهم زدن شأن نمایندگان است، مطرح نشود و کسانی که در جریان روند این طرح نیستند، اظهارنظر نکنند.

دریافت هدیه بالای 100 دلار برای ما!

وزارت خارجه مصر با صدور بخشنامه‌ای، دریافت هدیه بالای 100 دلار از سوی طرفهای خارجی را ممنوع اعلام کرد.در این اطلاعیه اضافه شده است، در صورت ارایه هدیه‌ای به ارزشی بالاتر از 100 دلار به مقامات مصری، این هدیه به خزانه عمومی دولت منتقل خواهد شد.

نظر زاکانی درخصوص انتخابات

علیرضا زاکانی، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: پرداختن به موضوع انتخابات به صورت زودرس و حرکت در مسیر رقابتهای انتخاباتی کشور را دچار شکاف می‌کند، رویکردی که تنها فضای خدمت را از مسؤولان می‌گیرد.

پروند ه ای که به راحتی مختومه شد!

دولت سوییس پرونده قضایی یک خانواده سوییسی را که متهم به همکاری با سازمان سیا برای ارسال تجهیزات هسته ای آلوده و خرابکاری در برنامه هسته ای ایران هستند مختومه اعلام کرد.با مصالحه انجام شده فریدریش تنر و دو فرزند وی به نام های مارکو و اورس به خاطر همکاری با سیا مشمول عفو واقع شده و از زندانی شدن رهایی یافتند.

اعتصاب شهردار صهیونیست برای بودجه

شهردار شهر «سدروت» واقع در اراضی اشغالی در اعتراض به کمبود بودجه‌ در برابر اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو» در بیت‌المقدس دست به اعتصاب غذا زد.

اتحاد برای عدم انتشار کتابهای اعتقادی!

حجت‌‌الاسلام زائری مدیر مسؤول ماهنامه خیمه با بیان اینکه ناشران مدعی تعهد، آثار دینی نواندیشانه را به بهانه عنوان یا موضوعش چاپ نمی‌کنند، گفت: ناشران دولتی و خصوصی با این نوع سختگیری‌ها با اتحادی نادانسته اجازه نمی‌دهند برخی اندیشه‌های مستقل درباره موضوعات فرهنگی از جمله حجاب منتشر شود.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.