سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفري:

روند اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش پايش مي‌شود

عضو هيئت‌رئيسه كميسيون آموزش مجلس گفت: روند اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به صورت جدي پايش خواهد شد تا ضمن شناسايي نقاط ضعف، راهكارهاي جديدي به اين منظور انديشيده شود.

قاسم جعفري نماينده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از پايش روند اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از آنجايي كه اين سند براي اولين بار در حوزه آموزش و پرورش كشورمان تدوين شده و امسال نيز سال اول اجراي آن است لذا اين روند اجرايي به صورت جدي پايش خواهد شد.

وي در ادامه تصريح كرد: كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات، كميته اصلي پيگير نحوه اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش خواهد بود ولي ساير اعضاي اين كميسيون به جهت اهميت موضوع وارد شده و به نحوه اجرا نظارت خواهند كرد.

عضو هيئت‌رئيسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطر نشان كرد: بايد با رصد چگونگي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، نقاط ضعف و قوت اين سند آشكار شده و در صورت لزوم تشويق يا تنبيه داشته باشيم تا به نتيجه مطلوبي دست يابيم.

وي همچنين افزود: در برخي موارد بهترين قوانين تدوين مي‌شوند ولي عكس قانون اجرا مي‌شود كه بايد مانع از تكرار چنين امري در اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش باشيم.

جعفري به نقش رسانه‌ها در انعكاس موفقيت‌آميز بودن اجراي اين سند اشاره كرد و گفت: رسانه‌ها مي‌توانند با رصد دقيق نقاط ضعف و قوت آن را انعكاس دهند و چه بسا يك تلنگر كوچك در اين زمينه مي‌تواند روند ادامه كار را تغيير دهد.

دبير كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پايان اظهار داشت: قطعا نحوه پيشبرد كار‌ها را به اطلاع عموم خواهيم رساند.

گفتني است سند تحول بنيادين آموزش و پرورش براي اولين بار همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد اجرا شده است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: سند ، تحول ، بنیادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.