نايب‌رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به بازديد برخي از اعضاي اين كميسيون از سايت هسته اي نطنز گفت: دانشمندان جوان ايراني توانسته‌اند عرصه‌هاي جديدي از فناوري‌ انرژي هسته‌اي را فتح كنند كه با تكيه بر آن مي‌توان وابستگي كشور را از قدرت‌هاي جهاني قطع كرد كه اين اقدامات در نوع خود بي‌نظير است.

 جواد هروي نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در راستاي وظايف و مأموريت‌هاي خود روز گذشته (دوشنبه 3 مهرماه) بازديدي از سايت هسته‌اي نطنز داشتند، گفت: آنچه كه در بازديد از اين سايت مورد نظر قرار گرفت، اين بود كه محققين كشور، خصوصا محققين جوان ما توانسته‌اند اقدامات وصف‌ناشدني را در عرصه تحقيق، نوآوري و خلاقيت در عرصه فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي انجام دهند كه موجب حيرت اعضاي كميسيون آموزش شد.

وي در ادامه افزود: دانشمندان جوان ما توانسته‌اند عرصه‌هاي تازه‌اي از فناوري‌هاي انرژي هسته‌اي را فتح كنند كه براساس آن مي‌توان وابستگي كشور را به تدريج از قدرت‌هاي جهاني خارج كرد كه اين دست اقدامات در نوع خود بي‌نظير است.

نايب‌رئيس كميسيون آموزش مجلس در ادامه تصريح كرد: مشاهدات نمايندگان در بحث انرژي هسته‌اي با آنچه كه آژانس‌ بين‌المللي انرژي اتمي و مجامع مختلف با اغراض سياسي مطرح مي‌كنند، كاملا مغاير است.

وي با بيان اينكه سايت هسته‌اي نطنز يك سايت تحقيقاتي است، گفت: نگاه تحقيقاتي بر اين سايت حاكم است و عملا از هر گونه ديدگاه‌هاي غرض‌ورزانه كه دولت‌هاي استكباري در نقض منافع نظام مقدس جمهوري اسلامي دنبال مي‌كنند، به دور است.

نماينده مردم قائنات با بيان اينكه در اين بازديد شاهد كارشكني‌هاي بسياري از جانب دولت‌هاي غربي در كمك به اين صنعت در كشورمان بوديم، اظهار داشت: اين موضوع نشان مي‌دهد كه متأسفانه دولت‌هاي غربي كه ادعاي توسعه علم و فناوري را دارند نتوانسته‌اند، در اين صنعت به ديگر كشورها كمك كنند و حتي كارشكني‌هاي بسياري نيز در اين زمينه انجام داده‌اند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، بازدید ، نطنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار