سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 30 درصدي خريد تضميني گندم

نرخ خريد تضميني گندم براي سال زراعي جاري با 30 درصد افزايش 550 تومان اعلام شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزي خبر، نايب  رئيس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي امروز  گفت: اين  افزايش با هدف تشويق و دلگرمي کشاورزان به کشت گندم اعمال شده است.

اسماعيل نيا با اشاره به اين که  پارسال از  12 ميليون تن گندم  توليدي در کشور  فقط حدود 3 ميليون تن خريداري شد افزود: اين امر ناشي از کارشناسي نبودن قيمت خريد تضميني گندم بود و به همين علت تصميم گرفته شد تا قيمت خريد تضميني اين محصول افزون بر افزايش نسبت به پارسال، در ابتداي سال زراعي اعلام شود.

نماينده مردم کاشمر، بردسکن و خليل آباد  با بيان اين که نرخ خريد تضميني گندم در کارگروه «تخصصي تعادلي و تعاملي» کميسيون کشاورزي مجلس تعيين شده و به تاييد رئيس جمهور رسيده است گفت: 550 تومان نرخ کف خريد تضميني است و چنانچه شرايط  به  گونه اي رقم بخورد که قيمت تمام شده  توليد گندم افزايش يابد و کشاورز متضرر شود در قيمت خريد تضميني دوباره تجديدنظر مي کنيم.

اسماعيل نيا تشکيل کارگروه «تخصصي، تعادلي، تعاملي» کميسيون کشاورزي مجلس را اقدامي  براي بررسي و شناسايي و  ارائه راه حل هاي کارشناسي در بخش کشاورزي اعلام کرد و گفت: اين کار گروه  متشکل از نمايندگان قوه مقننه، مجريه و معاونان وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي و بخش خصوصي است.

عضو کميسيون اشتغال مجلس شوراي اسلامي گفت نرخ خريد تضميني گندم در سال گذشته ابتدا 395 تومان بود که به علت استقبال نکردن کشاورزان به فروش گندم خود به دولت به 415 تومان افزايش يافت.

اسماعيل نيا افزود: سازمان تعاون روستايي هم مکلف به اعلام قيمت خريد تضميني محصولات کشاورزي و باغداري شده است چرا که اعلام قيمت تضميني محصولات از طريق دولت موجب دلگرمي کشاورزان و باغداران مي شود و مي توانند براي کاشت، داشت و برداشت محصول خود  برنامه ريزي لازم کنند./س
برچسب ها: خرید ، تضمینی ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.