نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در خرید تضمینی گندم امسال راه را به خطا رفت و در این کار دست دلالان را باز گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/حجت‌الاسلام حبیب برومند افزود: قرار بود در یک تدبیر مناسب دولت برای برخورد با عوامل واسطه‌گر و دلال در تامین مایحتاج عمومی مردم خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در اولویت قرار دهد که این امر با یک مشکل اساسی روبرو شده و دولت نتوانسته است با این مسئله خوب کنار بیاید و دست دلالان را کوتاه کند.

وی با اشاره به نقش دلالان در وضعیت فعلی کشاورزان منطقه گفت: دلالان نقش زیادی در وضعیت فعلی کشاورزان ما داشتند و یکسری افراد در مغان آن هم با وام بانکی کلان تولیدات کشاورزان را با ارزان‌ترین قیمت نقداً می‌خرند و مردم هم به علت نیازشان با دلالان معامله می‌کنند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار همچنین افزود: امسال می‌بینیم از 13 میلیون تن گندم تولید شده در کشور دولت فقط توانسته 2 میلیون تن خرید کند که یک قسمت از آن را مستقیم به کارخانه آرد آزاد فروختند تا با آزاد‌سازی نرخ نان کارخانه‌ها بتوانند خرید انجام داده و بخش عظیمی را هم دلالان خریداری کرده و در جاهای غیر‌استاندارد انبار کردند تا گران بفروشند.

وی گفت: دولت در سال‌های گذشته ابتدا گندم مورد نیاز را خریداری و در سیلوها انبار می‌کرد اما الان دستش خالی مانده و دیگر نمی‌تواند در زمان مورد نیاز گندم واحدهای نانوایی را تامین کند و در این زمینه مجبور به واردات گندم خواهد بود.

برومند در ادامه با اشاره به ورشکستگی تنها کارخانه روغن‌کشی منطقه مغان افزود: تولید‌کنندگان مجبورند محصولات خود را به خارج از منطقه بفرستند که این امر ضرر و زیانی را به آنها تحمیل می‌کند.

منتخب مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار همچنین به اوضاع نابسامان تولید و فروش چغندرقند در منطقه اشاره کرد و گفت: وضعیت کشاورزی منطقه مغان اصلاً رضایت‌بخش نیست که امیدواریم در سال‌های آتی این نقایص برطرف شود./س 

برچسب ها: پردبیل ، خرید ، تضمینی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.