سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز در محكوميت توليد و پخش فيلم اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر(ص) تاکيد شد

هتاکي به ساحت پيامبر رحمت موجب وحدت بيشتر مسلمانان شد

تجمع دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز در محكوميت توليد و پخش فيلم اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) آزادي خواهان و مسلمانان جهان با قرائت بيانيه‌اي پايان يافت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه پاياني تجمع اعتراض‌آميز دانشگاهيان دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز در محكوميت توليد و پخش فيلم اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) به شرح زير قرائت شد.

ساليان درازي است كه مدرنيته لجام گسيخته غربي با تكيه بر گستره بلامنازع ابزار فرهنگي و هنري اش سعي در تأثيرگذاري بر اذهان بشري دارد فارغ از آنكه معنويت تهي شده‌اش در لواي چهره زيباي ظاهر حاصلي جز توليد محصولات ضد بشري و اهانت آميز ندارد.


كراهت اين چهره وقتي به غايت مي‌رسد كه عنان پاره كرده و عصبي از فروپاشي و ناكارآمدي همه قدرت‌هاي رسانه‌اي زير مجموعه‌اش در القاي تفكر الحادي در ميان ملل مسلمانان به آخرين و كثيف‌ترين حربه متوصل مي‌شود كه ديديم كه چه ناشيانه با فيلمي اهانت‌آميز و سخيف سعي در وهن راهبر بزرگ جهان هستي پيامبر اكرم(ص) را دارد. غافل از آنكه اين پليدي سنگ چخماقي مي‌شود بر  هيمه قطب‌هاي الحادي شرق و غرب.

دانشگاه ميعادگاه پژوهشگران و انديشمندان و دانشجوياني است كه با تدبير و مجاهدت آرمانخواهي به همراه واقع بيني را توأم با بصيرت مطالبه مي كند و دانش اسلامي و ايراني خاستگاهي است كه ظرفيت‌هاي لازم براي به چالش كشيدن و نقد مباني نظري مدرينيته حاصل از سرگشتگي و اضمحلال از درون را داراست. و از اين طريق اعلام مي‌داريم که آماده‌ايم تا با تكيه بر مباني اصيل و پربار اسلامي و ايراني بر كرسي‌هاي نظريه پردازي با داعيان مدرنيته بدور از معنويت به مناظره بنشينيم.


از ديدگاه ما قرآن چراغ هدايت است ما براي پيامبران اولوالعزم احترام ويژه‌اي قائل هستيم و طبق منشور سازمان ملل متحد اهانت با ساحت مقدس پيامبران اولوالعزم را جرم مي‌دانيم. اسلام دين محبت، قرآن چراغ هدايت و پيامبر پيغمر رحمت است. 


دانشگاه معتقد است كه كساني كه از چنين اهانت‌هايي را حمايت و آن را تبليغ مي‌كنند و در صدد آتش افروزي بر جهان‌اند تا بدان وسيله به غارت نفس و دارايي‌هاي كشورها دست بزنند و برسرمايه‌هاي دنيايي خود بيافزايند.


غيرت و بصيرت ما دانشگاهيان اجازه نمي‌دهد تا نسبت به اين فجايع سكوت كنيم ما دانشگاهيان اينجا جمع شده‌ايم تا بگوييم دين اسلام پيام‌آور صلح و همبستگي مردمان جهان از هر رنگ و نژاد است.

ما اينجا جمع شده‌ايم تا نسبت به اين جنايت جنگ افروزانه ابراز انزجار كنيم هنگامي كه تصاويري پخش شد از ميان شعله‌هاي آتش برج‌هاي دوقلو مردم خود را بيرون افكندند و دل هر بيننده‌اي به درد مي آمد. همچنان كه از رنج همنوعانمان در فلسطين، افغانستان، عراق و ميانمار در رنج و اندوه به سربرديم. از خود مي پرسيم دليل اين همه مصيبت چيست وقتي كسي كاريكاتور پيشوايان ما را به تصوير مي كشد قرآن ما را مي‌سوزاند و فيلمي براي توهين به پيامبر مسلمانان، اسلام و تمام مسلمانان جهان مي‌سازد دست اندركاران در حمايت و هدايت‌گران آن چه هدفي را دنبال مي‌كنند و تأثيرش چه خواهد بود.


دنيا بداند اين اقدامات نه تنها شكافي در مسلمانان ايجاد نمي‌كند، بلكه همانگونه كه از رسانه‌هاي شاهد هستند انسجام شورانگيز و باشكوهي برمسلمانان ميلياردي جهان ايجاد شده است و حتي آزادي خواهان و طرفداران صلح و نوع دوستي از ديگر اديان نيز فوج فوج و گروه گروه به اين درياي خروشان مي پيوندند و دنيا بداند كه اين اعلام حضور و اعتراض به اهانت به ساحت مقدس پيامبر (ص) رحمت و مهرباني تا هميشه تاريخ ادامه خواهد داشت. چرا که عطر حضور پيامبر اسلام(ص) برهمه جا پراكنده است و اسلام همه را به محبت، مهرباني، عدالت و صلح پايدار دعوت مي كند.

دانشگاه آزاد اسلامي ايران در دوره مديريت جديد با شعار اعتدال جذب نخبگان، تقدم فرهنگ و پژوهش در ساير امور در سايه سار مقام عظماي ولايت آيت الله خامنه‌اي پيشواي آزادي خواهان و مسلمين جهان براي ترويج مباني اصيل و عميق و كارآمد اسلامي ايراني به منظور توسعه عدالت جهاني و صلح پايدار و روشنگري خردمندانه از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد و تمامي نظريه پردازان دنياي غرب را در وصف حضور در كرسي هاي آزاده انديشي و نظريه پردازي مي كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بیانیه ، دانشگاه ، آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.