سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کيامهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جنبش عدم تعهد با تشکيل "اتحاديه مالي" در مقابل آمريکا و اتحاديه اروپا بايستد

يک تحليلگر مسائل اقتصادي گفت: کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با تشکيل اتحاديه مالي اقدام به تعيين پول مشترک کرده تا به واسطه منبع مالي مشترک بتوانند مقابل کشورهاي غربي بايستند.

عليرضا کيامهر تحليل گر مسائل اقتصادي و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانسگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحران اقتصادي اروپا و آمريکا و توانمندي‌هاي جنبش عدم تعهد گفت: جنبش عدم تعهد با نگاه واحد کشورهاي عضو به مسائل جهان مي‌تواند در مقابل قدرت‌هاي غربي بايستد.
 
وي ادامه داد: کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با تشکيل اتحاديه مالي اقدام به تعيين پول مشترک کرده و با استفاده از ظرفيت بالاي جنبش، به پول قدرتمندي که بتواند مقابل آمريکا و اتحاديه اروپا بايستد، برسند.   
 
اين پژوهشگر مسائل اقتصادي با تاکيد بر اينکه جنبش عدم تعهد يک اتحاديه يا بلوک نظامي و اقتصادي نيست، تصريح کرد: جنبش عدم تعهد مي‌تواند با استفاده از جمعيت و ظرفيت اين جنبش تبديل به يک اتحاديه شده و در مقابل قدرت اقتصادي آمريکا بايستد چرا که اگر دلار از مبادلات برخی کشورها حذف شود، اتفاقات بسیار مهمی رخ می‌دهد و استقلال بسیاری از کشورها بالا می‌رود.
 
کيامهر در پايان با وجود گستردگي جغرافيايي کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد: رشد اقتصادي کشور هند و ذخاير عظيم کشورهاي عضو اين جنبش از جمله ايران و پتانسيل بالاي کشورها با اراده مشترک مي‌تواند در مدت زماني نه چندان طولاني به يکپارچگي اقتصادي محول شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اتحادیه ، عدم ، تعهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.