سخنگوی وزارت امور خارجه با بيان اينكه اظهارات ویلیام هیگ نقض جدی مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس نم در تهران است، گفت: غرب بيش از اين از ابزار منسوخ فشار و گفتگو استفاده نكند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید دوباره بر صلح‌آمیزبودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و با بیان اینکه این فعالیت‌ها تحت نظارت عالیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، اظهارات اخیر ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در مورد تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان را غیرمسئولانه خواند و این سخنان را رد کرد.

وی در ادامه بیانیه اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران و حمایت این کشورها از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و اظهارات این مقام دولت انگلیس را نقض جدی مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس نم در تهران دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان رویکرد همزمان فشار و گفت و گو را بی‌نتیجه خواند و افزود: کشورهای غربی بیش از این به فکر استفاده از این ابزار منسوخ نباشند.

انتهای پیام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار