وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه اجلاس چهارم كميسيون مشترك همكاري‌هاي ايران ـ افغانستان با حامد كرزاي رييس‌جمهوري اسلامي افغانستان ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه در حاشيه اجلاس چهارم كميسيون مشترك همكاري‌هاي ايران ـ افغانستان با حامد كرزاي رئيس‌جمهوري اسلامي افغانستان ديدار و گفت‌وگو كرد.

صالحي در اين ديدار با ابلاغ سلام رئيس‌جمهور كشورمان از حضور هيات عالي‌رتبه افغانستان به رياست حامد كرزاي در اجلاس سران غيرمتعهدها تقدير و تشكر كرد.

وزير امور خارجه با تأكيد بر عزم دولت جمهوري اسلامي ايران بر لزوم ارتقاي روابط با افغانستان در بخش‌هاي مختلف، تلاش دو طرف در برطرف كردن برخي موانع جزيي را زمينه‌ساز سرعت بخشيدن به روند توسعه مناسبات همه جانبه دانست.

وي استمرار تبادل هيات‌هاي دو كشور را عاملي براي تحرك بخشيدن بيش‌تر روابط دانست و اهميت آن را مورد تأكيد قرار داد.

حامد كرزاي، رئيس‌جمهور اسلامي افغانستان نيز در اين ديدار با تقديم سلام به مقام رهبري و رياست‌جمهور، برگزاري اجلاس سران جنبش نم در تهران را رويدادي مهم ارزيابي كرد كه با حضور شايسته مقامات ساير كشورها بر درجه اهميت آن افزوده شد.

وي حضور مقامات ساير كشورها و مشاهده تاريخ و فرهنگ جمهوري اسلامي ايران را عامل مثبتي براي ارزيابي و برداشتي درست و روشن نسبت به جمهوري اسلامي ايران از سوي ديگر كشورها دانست.

كرزاي رفت و آمد هيات‌هاي عالي‌رتبه دو كشور و رايزني درباره موضوعات دوجانبه و منطقه‌يي را با اهميت خواند و بر ضرورت تبادل اين گونه هيات‌ها تاكيد كرد.

وي گسترش هر چه بيش‌تر همكاري‌ها بين دو كشور در حوزه‌هاي مختلف را مثبت ارزيابي كرد و ظرفيت توسعه همكاري‌ها را به مراتب بالاتر از وضعيت موجود خواند و نسبت به تاثيرات مثبت برگزاري دور چهارم كميسيون مشترك همكاري‌ها براي بهره‌گيري از تمام ابعاد ظرفيت‌هاي همكاري ابراز اميدواري كرد.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار